Skocz do zawartości

SIMRACE.PL używa cookies. Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące ciasteczek w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.Proszę zapoznać się z Polityka prywatności żeby uzyskać więcej informacji. Jeśli wyrażasz zgodę i nie chcesz więcej tej informacji kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje używanie cookies
Witaj na SIMRACE.PL
Fajnie, że do nas trafiłeś. Żeby zobaczyć wszystkie treści musisz posiadać konto.
ZALOGUJ ZAŁÓŻ KONTO
Zdjęcie

[DamianL] Moje wyścigowe plany na 2017


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
253 odpowiedzi w tym temacie

#241
LKRISS

LKRISS
  • STEAM ID:lkriss2
  • Origin ID:BOTAWP
  • Xbox Live:LKRISS22
  • Social Club:lkriss22
  • LokalizacjaWarszawa

No to trzymamy i czekamy na relacje - rowniez z GoPro!  :okok:


SimRace Polska "Prędkość dźwięku to bardzo dziwna sprawa. Rodzice coś mówią jak masz 15 lat a dociera dopiero koło trzydziestki"
simr.pngbutton-4220-black.png

Rig

PC

:idea: Uzupełnij swój profil i podziel się ustawieniami z innymi


#242
DamianL

DamianL
  • STEAM ID:DamianL
  • PSN id:Czempion
  • LokalizacjaŚwidnica

Hejo :) Krótka relacja z ubiegłego weekendu wyścigowego :)


Czwartek 8-go rozpoczęliśmy od treningów wolnych na Torze. Przejechałem 1,5 sesji, co było zdecydowanie wystarczające dla mnie, aby sprawdzić, czy moja analiza i odpowiednie przygotowane do eliminacji błędów się sprawdziło w praktyce. Przejechałem się również na prawym fotelu u Miłosza aby zobaczyć ewentualne różnice - dobrze było zobaczyć również szybkiego kierowcę w tym samym aucie :) Do kwalifikacji byłem bardzo, bardzo pozytywnie nastawiony pomimo tego, ile i jakie auta mieliśmy w klasie.

 

Piątek był dniem kwalifikacji do wyścigu MPHR / CEZ Endurance. 36 aut (od Kii Picanto poprzez Alpine B6 GT3 / Audi R8 LMS Ultra), zadyma jak 150 przez cały czas trwania kwalifikacji. Jechałem sesję jako drugi, aby mieć niewielką symulację warunków wyścigowych, gdzie również jadę jako drugi. Auto było świetnie zbalansowane i ustawione pod względem zawieszenia oraz geometrii (gdzie jednak do geometrii dałbym minimalne poprawki, aczkolwiek już wg relacji szefa, kilka osób było w szoku widząc mnie jak przemieszczam się po zakrętach i byli bardzo ciekawi jakie mamy nastawy, które jednak nas w 100% nie satysfakcjonują), aczkolwiek opona już pod koniec mojego stintu w kwalifikacjach wydawała się być nieco przegrzana - miałem problem na lewych zakrętach (głównie dwa Szatany) oraz do Radaru nie byłem w stanie wyhamować w tym samym miejscu jak wcześniej to robiłem. W dodatku największą stratę miałem spowodowaną tym, że miałem już zdecydowanie za mało paliwa w baku, przez co na pierwszym prawym zakręcie (Baba Jaga), auto miałem tak zdławione, że na wyjściu z zakrętu miałem lekko 10km/h mniej. Pomimo tego, zrobiłem 1:53,58x co jak na to auto, na te opony i na zbyt mała ilość paliwa, uważam za przyzwoity wynik :) Kwale skończyłem czwarty na siedmiu w klasie oraz 19-sty na 36-ciu w generalce. W mojej klasie na podium w kwalu były piekielnie szybkie auta, tzn. Civic Type-R (seryjny ma 200KM...), S2000 z silnikiem od Civica Type-R oraz E30 318is, które jest w specyfikacji "top topów" do OPEN-2000cm^3 , bo nie jest to pucharowy 318is, tak jak nasz. My mamy 150KM w porywach, a na Poznaniu jest to na prawdę ogromna różnica.

Sobota była dniem wyścigowym. 36 aut startujących na raz przyprawiło mnie o ciarki, to było coś, co można określić mianem "WOW!" :D Grzecznie czekałem na swoją zmianę, która odbyła się w połowie wyścigu. Wsiadłem do samochodu, odczekałem swoje (obowiązkowy pit stop 120 sekund), po czym na szybkości wyjechałem na tor. Działo się od początku, aczkolwiek już od pierwszego momentu czułem, że coś jest nie tak z autem. Po prostu opony, które mieliśmy do dyspozycji nie były w stanie wytrzymać stintu wyścigowego, przez co ciężko było robić dobre czasy naszym autem, zaś z okrążenia na okrążenie każdy lewy zakręt był walką o utrzymanie się na torze. Przy okazji tuż przed moim nosem pomiędzy prawym i lewym Kartingiem omijałem Golfa GTi, który zawinął się o 90 stopni na szerokości optymalnej linii jazdy. Po kilku kółkach podobną sytuacje miałem z Porsche, które wpierw wyprzedziłem jako obrócone, zaś po chwili później, Porsche które mnie wyprzedziło - obróciło się ponownie na ostatnim prawym, tuż przy wyjściu z zakrętu. Po pewnym czasie ja pechowo złapałem kapcia i byłem zmuszony zjechać na przymusowy pitstop. Wyścig ukończyliśmy na piątym miejscu w klasie D4-2000, zaś przed nami były oczywiście piekielnie szybkie Civic'i Type-R, S2000 oraz wyżyłowany do granic możliwości E30 o którym wspominałem wyżej.

Generalnie tak jak zdążyłem wspomnieć Rafałowi - z siebie pod względem sportowym byłem zadowolony i miałem satysfakcję, ale i tak czeka mnie obszerna analiza wszystkich nagrań z ubiegłego weekendu. Jednak pod innym aspektem, czuję straszny niesmak z racji iż nie jestem w stanie walczyć o podia czy tym bardziej zwycięstwa i wyższe miejsca w generali, bo najzwycajniej brakuje mi mocy. Wszystkie te auta po prostu uciekają na prostych jakby ręką odsunąć, zaś na zakrętach nie jestem w stanie odrobić aż taką stratę mocy. Już czort z oponą, która mogła by być taka sobie, co miało miejsce w ostatnie dwa weekendy wyścigowe. Tuż po wyścigu, tyle co zabrałem wyniki, zostawiłem Miłoszowi Hans'a i sam jeszcze w kombinezonie uciekłem z Poznania do Świdnicy, ponieważ następnego dnia czekał mnie w Legnicy event wraz z Devil-Cars :) Było bardzo przyjemnie przegonić Imprezę WRX, E92 335i Turbo oraz Lanosa STi :D

Następne wyjazdy z Devil Cars czekają mnię 21-go podczas TPTD oraz 24-go w Krakowie na nowo powstałym Moto Parku ;)

Wrzucam również obiecany onboard, link niżej :)

 

Jakby ktoś pytał o nienaturalny ruch na wyjściu z Baba Jagi - miałem za mało paliwa, pompa nie była w stanie pracować na pełnym ciśnieniu przez siłę odśrodkową i chciałem przechylić bak, aczkolwiek jak dławienie jest w środku zakrętu to już i tak jest kaplica ;)

Mam nadzieję, że generalnie onboard się spodoba - byłbym wdzięczny za share'owanie jak i również lajkowanie, etc etc :D

Pzdr!

Damian :)




 


Treningi jazdy wyścigowej (prawdziwe tory & Assetto Corsa / AC Competizione)
- pełen zakres zajęć (od podstaw elementarnych do zaawansowanych technik)

- pomoc w setupie
- strategie wyścigowe i taktyki
- nauka jazdy w tłoku (atak, obrona)

- skuteczne wdrożenie z symulatora na tor oraz z toru na symulator 
 

https://www.facebook.../lempartracing/

https://lempartracing.com/


#243
rauf

rauf
  • Discord:rauf#2248
  • STEAM ID:rauf00
  • Origin ID:rauf00
  • Xbox Live:rauf00
  • PSN id:rauf00
  • Social Club:rauf00
  • Lokalizacjagłęboka wieś

No no, coraz lepsze te relacje, mimo wyczuwalnego rozgoryczenia wynikami zazdroszczę takiego startu w tłoku na Poznaniu, będzie lepiej  :okok: czasem się zbiera i zbiera i czeka żeby suma doświadczeń zadziałała. Tym razem opony, ale w końcu zaskoczy, cierpliwości.

 

Czy w BMW macie bezpieczny zbiornik, używacie swirl potka? To by pomogło na paliwo w skrętach, jazda na oparach może mieć negatywny wpływ na trwałość układu, paliwo służy też jako chłodzenie i jak go brakuje momentami to rośnie temperatura w cylindrach.

 

ps jak się Lanos podobał, dobrze płuży co?  :mrgreen:

 

 


Ever tried. Ever failed. No matter. Try Again. Fail again. Fail better.

Rig

PC
 
38700337265_4a399a161c_o.jpg moje zaufane źródło testów sprzętu i technologii 
Guest uzupełnij swój profil i podziel się ustawieniami z innymi!

Jak wołać użytkownika i cytować fragmenty
Na priv pytaj mnie tylko o sprawy administracyjne! Od pytań intymnych i sprzętowych mamy forum ;)


#244
DamianL

DamianL
  • STEAM ID:DamianL
  • PSN id:Czempion
  • LokalizacjaŚwidnica

Hejo :) Krótka relacja z zeszłego weekendu wyścigowego.

Auto było po lekkim strojeniu oraz wróciliśmy do Michelinów. Co prawda nieco inna mieszanka i inny rozmiar, ale wciąż Michelin, co mnie bardzo nastrajało optymizmem. Auto było po lekkim strojeniu, które dało nam odczuwalny przyrost ~10KM, ale to niestety wciąż za mało do niejednego is'a, nie wspominając o Civic'ach czy E30 spoza pucharowej specyfikacji, jeżdżących w D4-2000.

W piątek liczyłem na nie tyle co sesje treningową, ale na to, że w końcu przejechałbym się z kimś, kto w końcu zobaczy mnie z perspektywy pasażera w samochodzie, oceni mój styl jazdy, wypowie ewentualne błędy i znajdzie we mnie jeszcze nieco do urwania. Miałem przejechać sesję TAXI z moim szefem, ale potem okazało się, że zostało ono odwołane z powodu rozlanego oleju/płynu na torze i nie zostanie to posprzątane na czas. Tyle z mojego treningu i zapoznania z nowymi oponami przed kwalifikacjami i wyścigiem :icon_rotfl:

 

Nasze taxi miało zostać przełożone na sobotę i miało trwać 20 minut dłużej. Chciałem wziąć nawet swoją MX-5 na tor, aby zabrać na fotel chociaż 2-3 bardzo dobrych kierowców, aby ocenili mój styl jazdy, linię, punkty hamowania etc. Z rana okazało się, że popsuł się chronometraż i była kolejna obsuwa czasowa, która spowodowała odwołanie taxi - czyli potrenowane :mrgreen:

 

Kwalifikacje pojechałem po swojemu, na wyczucie, po analizie ostatnich błędów (pomijając te, które wynikały z ostatnich opon). Od początku zaufałem w ciemno oponom i na prawdę było spoko, aczkolwiek było ciutkę bardziej podsterownie, ale wystarczająco stabilnie. Prędkości w zakretach były OK (chociaż może ~1-2km/h wolniej w środku zakrętu względem poprzedniej spec. i opon) oraz miałem wrażenie, że dolny zakres silnika jest nieco gorszy, ale było to nadrabiane nieco lepszą górą - tak jak np. ostatni prawy przejeżdżałem na 4. biegu, bo 5. bieg musiałbym wbić w środku zakrętu, to obecnie 5-tke wbijam mniej więcej 40m przed chodniczkiem na prostej za wiaduktem, a prędkość w środku zakrętu i na wyjściu mam nawet ciut niższą. Oprócz nieco większej podsterowności, miałem wrażenie, że na tej oponie gorzej się hamuje. Jeszcze inną kwestią jest to, że teraz mieliśmy znacznie gorsze klocki hamulcowe :)

Do wyścigu przystąpiłem na luzie, ale z bojowym nastawieniem i optymizmem. Kiedy wyjechałem z pitlane, wyścig tak się ułożył, że dojechałem do sznura aut, ale zaraz potem co chwilę dostawałem duble od Huracana, pucharowych Porsche czy innych dużo mocniejszych aut. O ironio przez dłuższy czas wyprzedzali mnie w takich miejscach, na których najwięcej traciłem odpuszczając choć trochę, a Ci którzy byli przede mną, byli dublowani w nieco bardziej komfortowych dla nich miejscach. Potem duble się skończyły i szybko odrobiłem swoją stratę wyprzedzając kilka pucharowych is'ów i parę innych albo wolniejszych aut, albo tych, którzy popełnili jakieś błędy. Myślę, że nie tyle co gnałem jak wściekły, ale starałem się dbać o jak najlepsze tempo pomimo tłoku różnych samochodów. Kiedy minąłem flagę z szachownicą, pomyślałem sobie, że pojechałem całkiem niezły wyścig, z którego mogę być zadowolony, nawet jeśli mocowo nie było jakichkolwiek szans na podium. Później podszedł do mnie szef i powiedział, że to był nasz najlepszy wyścig do tej pory i już w tym momencie zdecydowanie blokuje nas auto, a dokładniej brak mocy, bo zawieszeniowo jest rewelacja. Aż żałuję, że nie miałem możliwości wzięcia kamerki, bo na serio niektóre momenty walki były mega ciekawe.

Ja myślę, że jeszcze miejscami mogłem nieco pojechać szybciej, ale muszę przymarudzić, że nie chce mi się siedzieć do północy na torze, aby wstawać na 6 rano, bo jeszcze chwilę przed wejściem do auta chciało mi się spać :icon_rotfl: Wynika to też z tego, że na weekendzie wyścigowym również opiekuję się naszym autem czy oponami :)

 

Inna ciekawa kwestia - zorganizowałem nowy, bardzo ciekawy kontakt odnośnie pracy i testowania na symulatorze z siłownikami - jeszcze w lipcu mam coś potestować :) Jak coś będzie się działo, dam Wam znać :)


Galeria zdjęć będzie wkrótce u mnie na FB, podrzucę linka :)

Pzdr!


Treningi jazdy wyścigowej (prawdziwe tory & Assetto Corsa / AC Competizione)
- pełen zakres zajęć (od podstaw elementarnych do zaawansowanych technik)

- pomoc w setupie
- strategie wyścigowe i taktyki
- nauka jazdy w tłoku (atak, obrona)

- skuteczne wdrożenie z symulatora na tor oraz z toru na symulator 
 

https://www.facebook.../lempartracing/

https://lempartracing.com/


#245
DamianL

DamianL
  • STEAM ID:DamianL
  • PSN id:Czempion
  • LokalizacjaŚwidnica

Hej Panowie :)

Wybaczcie za kompletny zastój w tym temacie - po prostu mam co robić :mrgreen:

Tegoroczny sezon MPHR skończyłem na 4. miejscu spośród 10-ciu uczestników w klasie, na chociażby punkcik w generalce nie było praktycznie szans (TOP10 jest punktowane, a w wyścigu zawsze było 30-35 aut pomieszanych klasowo).

Pod względem sportowym z jednej strony jest to dla mnie beznadziejny sezon w którym nie dało się nic więcej wywalczyć przy stracie 100KM do niektórych, albo i więcej (318is vs Civic Type-R EP3, silnik Hondy w samej serii ma 200 lub 220KM oraz to auto wcale gorzej się nie prowadzi). Jeden z uczestników przez cały sezon startował samochodem, który dla nas (i nie tylko dla uczestników MPHR, ale i również WSMP), był mocno wątpliwy pod względem regulaminowym, aczkolwiek niestety wg komisji, może on startować takim autem - kompletny brak balance of performance. Dużo by opowiadać.
 

Z drugiej strony, ten sezon był świetny pod względem tego na ilu obiektach w PL byłem oraz z iloma samochodami miałem styczność, m.in. dzięki pracy instruktora czy uprzejmości ludzi, z którymi miałem przyjemność pracować. Nabiłem chociażby mnóstwo kilometrów na Poznaniu w różnych samochodach. Oblatać jako szczeniak takie samochody, jak Porsche 911 GT3 (look), 911 Turbo S, MX-5 Turbo, WRX STi, Evo X, Mustang 5.0 V8, KTM X-Bow (bardziej przejażdżka na test), Mini Cooper S Cup i jeszcze nieco inne, ciekawe samochody, to jest na serio ogromny feedback  :D  Co ważne - trochę się najeździłem w deszczowych warunkach na torze, a to akurat jest znacznie mniej zależne od posiadanego budżetu, chyba, że ktoś jedzie na sztucznie nawadniane tory  :mrgreen:  Dało mi to świetny feedback pod względem stylu jazdy, pewnych teorii, które mogłem stosować jedynie w simach, a sprawdziły się nie tyle co w praktyce, ale w wykonaniu mojej osoby, czy nawet innych kierowców, których szkoliłem. Dla potwierdzenia ostatnich faktów odnośnie moich teorii, potrzebowałbym już tylko 100% wyczynowego sprzętu - póki co, wiem swoje ale uznaję to obecnie za "opinię", a nie "fakt" :mrgreen:

 

Generalnie ten sezon jest fajną podkładką na kolejny artykuł z serii "Pokolenie PlayStation" i na moment obecny, to będzie ostatnia część, ze względu na obecny brak możliwości dłuższego przetestowania czegoś "profi". Dopiero taka możliwość, będzie kolejną podkładką na mocny, zaawansowany artykuł, który będzie ostatnią, możliwą częścią do realizacji z mojej strony, bo każda następne wydanie w tym temacie mogło by być powieleniem wcześniejszych odczuć i moich własnych uwag, czy faktów.

 

Póki co, wraz z Raufem i częścią ekipy Simrace.pl, pilnie pracujemy nad jeszcze innym artykułem, którego publikacja nadejdzie już wkrótce :mrgreen:

 

Pzdr! :)


Treningi jazdy wyścigowej (prawdziwe tory & Assetto Corsa / AC Competizione)
- pełen zakres zajęć (od podstaw elementarnych do zaawansowanych technik)

- pomoc w setupie
- strategie wyścigowe i taktyki
- nauka jazdy w tłoku (atak, obrona)

- skuteczne wdrożenie z symulatora na tor oraz z toru na symulator 
 

https://www.facebook.../lempartracing/

https://lempartracing.com/


#246
LKRISS

LKRISS
  • STEAM ID:lkriss2
  • Origin ID:BOTAWP
  • Xbox Live:LKRISS22
  • Social Club:lkriss22
  • LokalizacjaWarszawa

Gratki Damian i oczywiście trzymamy kciuki za kolejny sezon  :okok:


SimRace Polska "Prędkość dźwięku to bardzo dziwna sprawa. Rodzice coś mówią jak masz 15 lat a dociera dopiero koło trzydziestki"
simr.pngbutton-4220-black.png

Rig

PC

:idea: Uzupełnij swój profil i podziel się ustawieniami z innymi


#247
rauf

rauf
  • Discord:rauf#2248
  • STEAM ID:rauf00
  • Origin ID:rauf00
  • Xbox Live:rauf00
  • PSN id:rauf00
  • Social Club:rauf00
  • Lokalizacjagłęboka wieś
wraz z Raufem i częścią ekipy Simrace.pl, pilnie pracujemy nad jeszcze innym artykułem, którego publikacja nadejdzie już wkrótce

 

 

I nadeszła ta chwila   :good:

 

Najnowszy tekst porównujący jazdę w realu do symulatora można znaleźć na stronie głównej:

GRA VS RZECZYWISTOŚĆ: porównanie Mazdy MX-5 oczami kierowcy wyścigowego

 

Przygotowaliśmy też wersję anglojęzyczną tej ciekawej lektury:

GAME vs REALITY: driver's eyes comparison in Mazda MX-5

 

Zachęcamy do rozesłania po waszych znajomych a także podesłania wszystkim którzy mogą być potencjalnie zainteresowani tematyką gier, symulacji, wyścigów, e-sportu itd. 

Damian i Redakcja SimRace włożyła w opracowanie mnóstwo czasu i zapału i nic nas tak nie ucieszy jak opinie czytelników  :)

Dzieki  :okok:


Ever tried. Ever failed. No matter. Try Again. Fail again. Fail better.

Rig

PC
 
38700337265_4a399a161c_o.jpg moje zaufane źródło testów sprzętu i technologii 
Guest uzupełnij swój profil i podziel się ustawieniami z innymi!

Jak wołać użytkownika i cytować fragmenty
Na priv pytaj mnie tylko o sprawy administracyjne! Od pytań intymnych i sprzętowych mamy forum ;)


#248
Gerard Rex

Gerard Rex

    Pasjonat

  • Moderatorzy
  • 965 postów
  • STEAM ID:rex1981pl
  • Origin ID:rex81pl
  • Social Club:Rex81PL
  • LokalizacjaGorlice
Pogratulować, ale jeśli jest taka możliwość, to podlinkuj przejażdżkę tymi furami.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

PC

 
Rig

 
Net


#249
DamianL

DamianL
  • STEAM ID:DamianL
  • PSN id:Czempion
  • LokalizacjaŚwidnica

Hejo! Ode mnie parę krótkich słów, bo temat artykułu o MX-5 nie jest zamknięty :)

Z tego miejsca chciałbym ponownie, jeszcze raz podziękować CAŁEJ ekipie Simrace.pl, wraz z osobami zaangażowanymi w cały temat oraz z Raufem na czele, za pomoc w stworzeniu całości i zmontowania tego w jeden artykuł. Dzięki pracy nad rozsyłaniem artykułu, całością zainteresowały się takie firmy jak: Renault Warszawa, Mercedes-Benz PL, Yokohama Polska, etc.

Artykuł został rozesłany i udostępniony na takich portalach jak np.

 

- Radio ZET
- adrenalinemotorsport
- siescigam.pl
- Miatachallenge
- MX-5 Klub Polska
- Techland Polska (soon)


....zaś z anglojęzyczną wersją będzie na pewno dużo większe zainteresowanie! Jeśli artykuł Wam się spodoba, będzie mi bardzo miło jeśli udostępnicie go innym osobom, które mogły by się nim zainteresować :) będzie mi również miło, jeśli również wyrazicie swoje zdanie na temat całości :)

Pzdr!


Treningi jazdy wyścigowej (prawdziwe tory & Assetto Corsa / AC Competizione)
- pełen zakres zajęć (od podstaw elementarnych do zaawansowanych technik)

- pomoc w setupie
- strategie wyścigowe i taktyki
- nauka jazdy w tłoku (atak, obrona)

- skuteczne wdrożenie z symulatora na tor oraz z toru na symulator 
 

https://www.facebook.../lempartracing/

https://lempartracing.com/


#250
MIR05LAV

MIR05LAV

    Bywalec

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPip
  • 87 postów
  • STEAM ID:MIR05LAV
  • LokalizacjaWarszawa

Ja ze swojej strony chciałem tylko napisać, że bardzo ciekawie czyta się te porównania simów z rzeczywistością :) Fajnie byłoby móc się kiedyś  spotkać z Tobą i osobami z forum w realu na jakimś torze. Wtedy można by zrobić takie porównania z różnych punktów widzenia i zintegrować się nieco bardziej :) nie wiem czy to byłoby realne, ale fajnie by było :) pozdrawiam i życzę sukcesów i lepszego sprzętu  w realu,

Mirek 


Użytkownik MIR05LAV edytował ten post 10 listopad 2017 09:16


#251
DamianL

DamianL
  • STEAM ID:DamianL
  • PSN id:Czempion
  • LokalizacjaŚwidnica

Hej wszystkim,

 

Chciałem napisać o paru "newsach"

1. Wraz z pomocą Raufa, który podjął się tematu korekty, napisałem artykuł o "Wadach simracingu". Chciałem poruszyć wszelkie, istotne aspekty i obszary w których simracing może być szkodliwy w przypadku jeśli dobrze nie porównamy pewnych rzeczy i różnic z rzeczywistością. Chciałem do tego podejść w sposób inny niż "nie ma przycisku reset" i opisać pewne, ciekawsze aspekty :)

 

Link do artykułu znajdziecie poniżej. Jeśli Wam się spodoba, będę niezwykle wdzięczny za linkowanie dalej, zwłaszcza, że robię to nie tylko dla siebie, ale również dla SimRace.pl - aby były fajne, ciekawe i nietuzinkowe treści na portalu :)

 

Ciemna strona simracingu – wyjaśnienie mniejszych i większych różnic pomiędzy symulacją, a rzeczywistością

 

2. W przygotowaniu są kolejne artykuły:

 

- Ciemna strona simracingu cz. 2 (praktycznie skończony, kwestia poprawy i publikacji)

- GRA vs RZECZYWISTOŚĆ: Porównanie Porsche 911 Turbo S oczami kierowcy wyścigowego (praktycznie skończony, kwestia poprawy, realizacji dodatkowych materiałów)

- GRA vs RZECZYWISTOŚĆ: Porównanie KTM X-Bow oczami kierowcy wyścigowego

... plus jeszcze jeden, na który mam pomysł, ale jeszcze nie powiem co to będzie :mrgreen: Artykuły jeszcze będą tłumaczone na j. angielski. Jednak z racji iż praktycznie całość piszę sam, nie jest to takie proste, dlatego cieszę się, że nawet do polskich wersji językowych mogę liczyć m.in. na Raufa w zakresie korekty :) 

3. Odnośnie moich startów i ogólnej styczności z autami

 

Tak jak część z Was wie, w tym roku nie startowałem i nie będę startować w żadnych zawodach, za wyjątkiem pojedynczych wypadów, zaś regularna styczność z autami w większej mierze poprzez pracę jako instruktor (w tym roku zostałem przesadzony do KTM'a - fajna zabawka :mrgreen: ) + nieco pomagałem chłopakom z Formuły Student z Poznania w zakresie ustawienia ich bolidu. Mogę Wam zdradzić, ze robiłem wszystko, to co mnie nauczyło Assetto Corsa i efekt ustawień dla Formuły Student był zgodny z moimi przewidywaniami oraz tym co było widać/czuć za kółkiem, ale przede wszystkim - nie robiłem nic innego niż robiłem w AC.

 

Aktualnie skupiam się na rozwoju własnej działalności i dokończeniu I stopnia studiów inżynierskich, jednak wraz ze wspólnikiem (w szczególności on) mamy jakiś pomysł na konkretne przedstawienie jeszcze lepszej oferty reklamowej. Generalnie, na sezon startów mam lepszy pomysł niż dotychczas i jest to kwota mniejsza niż na KLR, ale... Zobaczymy :)

 

Złożyłem też CV do paru miejsc w zakresie pracy przy autach sportowych, również zobaczymy co z tego wyjdzie :)

 

Miłego dnia!


Treningi jazdy wyścigowej (prawdziwe tory & Assetto Corsa / AC Competizione)
- pełen zakres zajęć (od podstaw elementarnych do zaawansowanych technik)

- pomoc w setupie
- strategie wyścigowe i taktyki
- nauka jazdy w tłoku (atak, obrona)

- skuteczne wdrożenie z symulatora na tor oraz z toru na symulator 
 

https://www.facebook.../lempartracing/

https://lempartracing.com/


#252
LKRISS

LKRISS
  • STEAM ID:lkriss2
  • Origin ID:BOTAWP
  • Xbox Live:LKRISS22
  • Social Club:lkriss22
  • LokalizacjaWarszawa

Damian, no to trzymamy kciuki i koniecznie dawaj znać jak coś się zmieni. 


SimRace Polska "Prędkość dźwięku to bardzo dziwna sprawa. Rodzice coś mówią jak masz 15 lat a dociera dopiero koło trzydziestki"
simr.pngbutton-4220-black.png

Rig

PC

:idea: Uzupełnij swój profil i podziel się ustawieniami z innymi


#253
DamianL

DamianL
  • STEAM ID:DamianL
  • PSN id:Czempion
  • LokalizacjaŚwidnica

Hej!

 

W ostatnim czasie zadziało się bardzo dużo i cały czas pracuję nad nowymi opcjami. Z grubsza powiem co ostatnio się wydarzyło

 

2018:

- rok w którym powiedziałem, że robię pauzę głównie z powodów budżetowych, ale także skupiam się na pracy instruktorskiej i studiach (PWr wtedy)

 

2019:

 

- shoot-out w Anglii z JMR Scholarship, gdzie w 1. etapie (simracing), byłem 3ci w UK spośród ~250 uczestników, tracąc łącznie 0,3s do lidera z sumy czasów trzech okrążeń

- półfinał shoot-out'u JMR Scholarship na Silverstone GP za kierownicą BMW M3, gdzie niestety wyniki i dalszy przebieg eventu (także dla późniejszego finalisty) okazały się takim lekkim "scamem", ale co wyjeździłem w Anglii to moje

- współpraca z Toyotą w ramach której trenowałem sporo pucharowymi Celicami, bardzo mocno upalałem GT86 oraz Supre A90 na Slovakiaringu

Link do artykułu z porównaniem GT86 Sim vs Real (Assetto Corsa) ->

By zobaczyć linki musisz się Zalogować lub Zarejestrować

 

- Road Tour z Suprą A90 do Grecji na kołach

- Początek współpracy z Fastline Racing Academy przy Lamborghini Super Trofeo jako inżynier/coach

- Testy symulatora FIA F3 Mecachrome we Włoszech (Trident Motorsport) -> on-board niżej
- dużo więcej zajęć indywidualnych na torach z podopiecznymi
- rozpoczęcie zajęć online z podopiecznymi z wykorzystaniem simracingu w szerszej skali

 

 

2020:

 

- Sformowanie dywizji simracingowej w Actina PACT i wspólne sukcesy (np. podium w inauguracyjnym wyścigu Mistrzostw Polski MPDM czy wygrany wyścig #2 ORLEN Stay & Play w którym jechał m.in. Robert Kubica czy Miko Marczyk)

- Zaciśnięcie współpracy z Fastline Racing Academy, gdzie regularnie pracujemy przy Lambo ST Evo na Poznaniu i Silesii, przy symulatorze oraz z podopiecznymi głównie na Torze Łódź

- Podjęcie decyzji o poskładaniu własnego samochodu (E36 325i) który będzie służyć nie tylko do moich dodatkowych startów ale także do treningów podopiecznych oraz wynajmów na treningi/zawody 

- Nowa współpraca z której zrodził się projekt RaceTech Solution (zaawansowane symulatory do profesjonalnego użytku) oraz przedstawicielstwo marki Wolf Racing Cars na Polskę

- Testy bolidu Wolf GB08 Thunder na Cremonie we Włoszech, później na Silesia Ringu (nieoficjalnie w sumie jako kierowca testowy przedstawicielstwa w Polsce  :good: )

- Współpraca z SIM-CENTER w zakresie prowadzenia zajęć z podopiecznymi (stricte simracing & "from sim-to-real")

No i przede wszystkim.....

 

 #POWRUTDAMIANA  :mrgreen:

 

Bardzo spontanicznie udało się wrócić do ścigania na poziomie mistrzowskim. Razem z Adamem Karkuszewskim (nick: adakar) który debiutuje całkowicie w wyścigach, dzielimy pucharowe Mini Cooper S w ramach 2-godzinnej rywalizacji Endurance gdzie walczymy w klasie pucharowej MINI oraz w klasie pojemnościowej D4-3500. W D4 raczej ciężko mówić o sukcesach jak mamy do czynienia np. z autami klasy TCR, ale w MINI jeśli wszystko ma być okej, to jesteśmy konkurencyjni ;) Ja już nie jestem debiutantem ogólnie, ale w samym Mini jak najbardziej debiutuje, rywalizując z kierowcami którzy jeżdżą tym autem 2-3 lata i samemu mając przerwę od współzawodnictwa.

 

Pierwsze zawody

 

- Kwalifikacje: Pole Position i 0,7 przewagi nad 2. kierowcą i 1,7s nad 3. kierowcą (deszcz)

- Wyścig: DNF (3 awarie - układ zasilania, urwany wydech i później urwana półoś przy ostatnim stincie Adama)

 

Relacja z zawodów:

By zobaczyć linki musisz się Zalogować lub Zarejestrować

 (artykuł na stronie rallypl.com)

 

Ze swojej strony, cieszę się z wysokiego tempa pomimo pakietu który był dobry, ale nie idealny względem rywali i z faktu, że jednak debiutowałem w Mini spośród rywali. 

 

Na 2020/21 szykują się ciekawe tematy. Póki co pracuję i działam cierpliwie, jest nad czym.

 

To tak na szybko  :mrgreen: Postaram się aktualizować na bieżąco ten temat, ale jeśli ktoś przejrzy ten cały wątek od 1. strony do aktualnej, to w sumie zabawnie wygląda ścieżka od Cinquecento na Time Attackach i GT5/Assetto Corsa aż po coś poważniejszego w dniu dzisiejszym.

 

Pozdrawiam i do zobaczenia/usłyszenia wkrótce!

Dams


Treningi jazdy wyścigowej (prawdziwe tory & Assetto Corsa / AC Competizione)
- pełen zakres zajęć (od podstaw elementarnych do zaawansowanych technik)

- pomoc w setupie
- strategie wyścigowe i taktyki
- nauka jazdy w tłoku (atak, obrona)

- skuteczne wdrożenie z symulatora na tor oraz z toru na symulator 
 

https://www.facebook.../lempartracing/

https://lempartracing.com/


#254
rauf

rauf
  • Discord:rauf#2248
  • STEAM ID:rauf00
  • Origin ID:rauf00
  • Xbox Live:rauf00
  • PSN id:rauf00
  • Social Club:rauf00
  • Lokalizacjagłęboka wieś

Wpis na głównej jeszcze polecę. Ładne te Mini, czerwone  :okok:

 

Kolejne zmagania simracerów w realnych wyścigach


Ever tried. Ever failed. No matter. Try Again. Fail again. Fail better.

Rig

PC
 
38700337265_4a399a161c_o.jpg moje zaufane źródło testów sprzętu i technologii 
Guest uzupełnij swój profil i podziel się ustawieniami z innymi!

Jak wołać użytkownika i cytować fragmenty
Na priv pytaj mnie tylko o sprawy administracyjne! Od pytań intymnych i sprzętowych mamy forum ;)





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych