Skocz do zawartości

SIMRACE.PL używa cookies. Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące ciasteczek w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.Proszę zapoznać się z Polityka prywatności żeby uzyskać więcej informacji. Jeśli wyrażasz zgodę i nie chcesz więcej tej informacji kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje używanie cookies
Witaj na SIMRACE.PL
Fajnie, że do nas trafiłeś. Żeby zobaczyć wszystkie treści musisz posiadać konto.
ZALOGUJ ZAŁÓŻ KONTO
Zdjęcie

Formula Renault 2.0

- - - - -

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
18 odpowiedzi w tym temacie

#1
psdelic

psdelic

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • Pip
  • 24 postów
Witam, od 2 dni gram w iRacing i szybko objechalem ta Mazde i udalo mi sie zdobyc licencje D. Nic nie czytalem tylko szybko kupilem Formule Renault 2.0 i tu zaczely sie schody. Mazda jezdzilo sie bardzo latwo, jedynie odciucia ff byly slabe, slabo czulem tarki na torze Tsukuba.W Reno jest inaczej, czuc wszystko super ale bardzo mi sie blokuja kola przy hamowaniu. Musze lekko naciskac hamulec bo wystarczy troche mocniej i blok. Czy to tak ma byc czy mam cos zle ustawione? Mam thrustmastera z load cell.

#2
haefen

haefen

    Stały bywalec

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 368 postów

Po pierwsze, generalnie, open wheelami hamuje się słabiej, tak średnio na 50-60%, więc pewnie po prostu depczesz za mocno. :)

 

Po drugie, to są auta high downforce i to czuć, gdzie pierwsza faza hamowania, odbywa się przy dużym docisku, więc można depnąć mocniej, ale potem trzeba odpuszczać, bo razem z prędkością spada docisk, a co za tym idzie przyczepność kół.

 

Po trzecie, warto pobawić się balansem hamulca i znaleźć sobie tę wartość, gdzie można zahamować jak najmnocniej nie blokując żadnych z kół.

Za dużo balansu na przód, wiadomo, będą się blokować przody. Za dużo na tył, to będzie ci rzucać tyłkiem albo wręcz obracać.

Przód blokować bezpieczniej, wiadomo, bo nie obraca Cię, ale za to jak przypalisz przednie opony na hamowaniu, to potem auto nie chce skręcać, bo są przegrzane.

 

Generalnie, po prostu trzeba trenować i nabrać wyczucia.

Jeśli uważasz, że za czuły masz hamulec, to zwiększ siłę hamowania w sterowniku od pedałów.

Generalnie też mam te same pedały, TLCM, i używam w nich obecnie bodajże siły hamowania 96 (plus najtwardszy zestaw sprężyn, które ostatnio zamieniłem na elastomery, żeby skok pedała był jeszcze mniejszy) i zastanawiam się, czy jeszcze nie zwiększyć. :)

 

Też po Mazdach wskoczyłem od razu na FR2.0 i trzeba było się przyzwyczaić do heblowania z wyczuciem, ale, jak to mówią, trening czyni mistrza. :)

Pooglądaj sobie jakieś tutoriale na youtube, pooglądaj hotlapy, gdzie widoczne są inputy i ogarnij jakieś setupy, bo też potrafią dużo zmienić.


PC

 

Rig

#3
psdelic

psdelic

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • Pip
  • 24 postów
Oj jak dobrze ze ktos wpadł na pomysl zeby stworzyć to forum. Zawsze szybko tu rozwiazuje problemy. Dziekuje Ci bardzo za odpowiedz i ide heblowac. Do zobaczenia na torze.
U mnie bardzo duzo zmienia opcja Force factor, w Mazdzie byla na 0 i hamowalo sie fajnie a w tej formule podbilem na razie na 2,50 i jest duzo lepiej z czuciem.

Użytkownik psdelic edytował ten post 19 grudzień 2020 09:58


#4
psdelic

psdelic

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • Pip
  • 24 postów
Witam,hamulce juz obcykane teraz przyszedl czas na gaz. Problem mam taki ze gdy pokonuje jakis mocniejszy zakret to od razu przy albo po wyjsciu nie mam gazu...zero. Tak sie to trzyma do pol sekundy, nieraz mniej nieraz wiecej. Nie dzieje sie to zawsze tylko sporadycznie co jakis czas. Mam pedaly t-lmc i t150, najnowsze sterowniki sa. Nie wiem czy to problem sprzetu czy cos mam zle z samym samochodem albo opcjami w grze ale wszystko skalibrowane poprawnie. Na innych samochodach nie zauwazylem takich akcji.Mial ktos takie problemy? Dodam jeszcze ze pedaly mam podlaczone przez kierownice i dzisiaj poprobuje gdy beda polaczone bezposrednio z kompem.

Użytkownik psdelic edytował ten post 29 grudzień 2020 15:07


#5
haefen

haefen

    Stały bywalec

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 368 postów

Witam,hamulce juz obcykane teraz przyszedl czas na gaz. Problem mam taki ze gdy pokonuje jakis mocniejszy zakret to od razu przy albo po wyjsciu nie mam gazu...zero. Tak sie to trzyma do pol sekundy, nieraz mniej nieraz wiecej. Nie dzieje sie to zawsze tylko sporadycznie co jakis czas. Mam pedaly t-lmc i t150, najnowsze sterowniki sa. Nie wiem czy to problem sprzetu czy cos mam zle z samym samochodem albo opcjami w grze ale wszystko skalibrowane poprawnie. Na innych samochodach nie zauwazylem takich akcji.Mial ktos takie problemy? Dodam jeszcze ze pedaly mam podlaczone przez kierownice i dzisiaj poprobuje gdy beda polaczone bezposrednio z kompem.

Słyszałem od jednego gościa, że jakiś problem z gazem w T-LCM miał, ale nie znam konkretów.

U mnie na razie żaden problem nie wystąpił.

Pewnie warto pogooglać.


Użytkownik haefen edytował ten post 29 grudzień 2020 22:07

PC

 

Rig

#6
psdelic

psdelic

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • Pip
  • 24 postów
Dzisiaj polaczylem pedaly bezposrednio z kompem a nie przez kierownice i od nowa wgralem sterowniki do kiery a pedaly na nowo skalibrowalem. Nie mialem zbyt wiele czasu na gre ale wydaje sie ze problemu na razie nie ma. No moze jedynie slabe czasy ale to juz musialbym sobie wgrac porzadne sterowniki i dobrze sie czyms skalibrowac. Jutro rano dokladnie sprawdze czy wszystko smiga jak nalezy.

#7
psdelic

psdelic

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • Pip
  • 24 postów
Niestety problem nie ustapil po przelaczeniu na USB, czytalem na zagranicznych forach ze innym tez sie to przytrafia a po odeslaniu do Thrustmastera, co trwa 2-3 miesiace oni odsylaja towar mowiac ze sprawdzili i wszystko jest wporzadku. Szukam dalej jakiegos rozwiazania bo odsylanie nic nie da. Wyczytalem tez ze moga za to odpowiadac jakies wyladowania i pisali cos o uziemieniu kokpitu...:D Moze cos w tym jest bo od 4 dni gram w butach a wczesniej nic takiego sie dzialo. Jak ktos cos wie to prosze pisac...Jak mam uziemic ten stelaz?

Użytkownik psdelic edytował ten post 01 styczeń 2021 21:43


#8
haefen

haefen

    Stały bywalec

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 368 postów

Próbowałeś wyjąć pedał, przedmuchać, zalać kontaktem, itp.?


PC

 

Rig

#9
psdelic

psdelic

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • Pip
  • 24 postów
Co to znaczy zalac kontaktem?
Teraz to sie dzieje tak ze wszystko dziala dwie godziny a nagle gaz sie wylaczy calkowicie ale nie tylko w grze tylko w ogole jest niewykrywalny dla kompa a gdy wyciagniesz i wlozysz zasilanie usb wszystko znowu dziala normalnie.

Użytkownik psdelic edytował ten post 01 styczeń 2021 22:34


#10
haefen

haefen

    Stały bywalec

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 368 postów

Co to znaczy zalac kontaktem?

 

Jak wygooglasz "preparat kontakt", to pewnie sporo znajdziesz tego.

Ogólnie służy do czyszczenia styków, itp. i jest bezpieczny dla metalu, plastiku, itp.

Można tym oczyścić wszystko, co potencjalnie może gdzieś tam przerywać.

 

Pytanie, czy z samymi USB na płycie głównej też wszystko jest ok.

Masz powyłączane funkcje oszczędzania energii jak selektywne wstrzymanie USB, itp.?


PC

 

Rig

#11
psdelic

psdelic

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • Pip
  • 24 postów
Gralem dzisiaj z 2h w assetto competizione i nie zauwazylem nic podejrzanego, zauwazylem jednak ze kierownica nie kalibruje sie po wlaczeniu komputera. Kalibruje sie jedynie gdy restaruje kompa i nie wiem czy to dobrze bo na Ps4 kalibrowala sie zawsze przy zalaczaniu, wgrywalem sterowniki od poczatku ale sytuacja sie powtarza, po wlaczeniu kompa nie ma kalibracji ale w panel control normalnie wszystko dziala. Dopiero gdy restartuje kompa kierownica sie kalibruje. Zauwazylem tez ze w iRacing moj problem pojawia sie w okreslonych sytuacjach np w zakrecie 2 i 8 i to nie kazdorazowo ale losowo...Instalowalem iRacing na nowo ale to nic nie dalo. Jutro zamierzam spedzic duzo czasu w assetto zeby sie upewnic ze problem jest powiazany z iRacing. Napisz mi prosze czy ta kierownica powinna sie kazdorazowo kalibrowac po zalaczeniu kompa.



Gralem dzisiaj duzo w ACC i sytuacja powtorzyla sie po jakichs 2 godzinach. Postanowilem rozkrecic pedaly zeby zobaczyc czy dam rade tam w ogole cos sam zdzialac i na wstepie zauwazylem na podstawie bardzo duzo zdartej gumy z butow. Gram w bich od tygodnia bo wyczytalem ze w butach lepiej ale ze pedaly sa metalowe a nakladek nie mam to pod wplywem tarcia zrobilo sie bardzo duzo syfu. W iRacing gram w dynamiczna formule reanult i pewnie co chwile jakis smietek zaburzal prace czujnikow. Chyba znalazlem problem ale teraz musze sie za to zabrac a nie mam pojecia gdzie te czujniki sie znajduja. Na poczatek ktos polecil mi zeby wszystko potraktowac sprezonym powietrzem. Napisz prosze czy to dobry pomysl. Jesli to naprawie to kupie takie gumowe nakladki zeby ograniczyc tarcie...

Użytkownik psdelic edytował ten post 03 styczeń 2021 15:31


#12
haefen

haefen

    Stały bywalec

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 368 postów
Może to Ci pomoże.
Barry z Sim Racing Garage robił recenzję TLCM, w ramach której rozebrał je do zera, pokazują krok po kroku co i jak. :)
Filmik trochę długi, ale można powiedzieć, że na wylot przejrzał te pedały.
O ile pamiętam, pokazuje tam każdy element i objaśnia co jest co.



Warto też napisać do TM, co proponują.
Generalnie, wg prawa, rozebranie sprzętu nie powinno unieważnić gwarancji, o ile nic nie spierdzielisz.

Użytkownik haefen edytował ten post 03 styczeń 2021 17:03

PC

 

Rig

#13
psdelic

psdelic

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • Pip
  • 24 postów
haefen dzieki za pomoc, juz wszystko dziala jak nalezy, napisales o tym kontakcie i chcialem zobaczyc te pedaly zeby w ogole ocenic czy dam sobie z tym rade i jak wzialem sie za rozbieranie to juz na podstawie zauwazylem duzo pylu z tych butow. Twardo bylem przekonany ze to cos z oprogramowaniem albo iRacing a tu takie buty...film zobaczylem chociaz nie znam inglisza i przeczytalem Twoj post w innym temacie. Tego suchego smaru uzywasz przy sprezynach i przy tych dwoch drucikach?Jeszcze raz dziekówka.

#14
haefen

haefen

    Stały bywalec

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 368 postów

Wszystko najpierw wycieram jakąś chusteczką albo ręcznikiem papierowym (trzpień i sprężyny) i opryskuję tylko trzpień, ten cylinderek co jest na górze i to zagłębienie w pedale, do którego ten cylinderek wchodzi.

Daję 2 warstwy (tylko pryskam, nie rozsmarowuję). Najpierw jedną, czekam aż wyschnie (powinna szybko) i poprawiam drugą warstwą i tyle, składam wszystko do kupy.

 

Dodatkowo pryskam lekko po zawiasach pedałów przy podstawie od czasu do czasu.


PC

 

Rig

#15
psdelic

psdelic

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • Pip
  • 24 postów

Wszystko najpierw wycieram jakąś chusteczką albo ręcznikiem papierowym (trzpień i sprężyny) i opryskuję tylko trzpień, ten cylinderek co jest na górze i to zagłębienie w pedale, do którego ten cylinderek wchodzi.
Daję 2 warstwy (tylko pryskam, nie rozsmarowuję). Najpierw jedną, czekam aż wyschnie (powinna szybko) i poprawiam drugą warstwą i tyle, składam wszystko do kupy.

Dodatkowo pryskam lekko po zawiasach pedałów przy podstawie od czasu do czasu.


No a tam gdzie jest ten podwojny drucik? Fabrycznie jest tam taki bialy smar ale strach to ruszac bo to chyba ten czujnik...Dzialales cos w tym miejscu? Mozliwe ze wyzej o tym napisales ale chce sie upewnic czy dobrze rozumiem.

Użytkownik psdelic edytował ten post 04 styczeń 2021 00:15





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych