Skocz do zawartości

SIMRACE.PL używa cookies. Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące ciasteczek w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.Proszę zapoznać się z Polityka prywatności żeby uzyskać więcej informacji. Jeśli wyrażasz zgodę i nie chcesz więcej tej informacji kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje używanie cookies
Witaj na SIMRACE.PL
Fajnie, że do nas trafiłeś. Żeby zobaczyć wszystkie treści musisz posiadać konto.
ZALOGUJ ZAŁÓŻ KONTO
Zdjęcie

Show Your Rig! Pokaż na czym jeździsz!


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
35 odpowiedzi w tym temacie

#31
Artuditu

Artuditu

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • Pip
  • 3 postów
  • LokalizacjaJelenia Góra

Pochwalę swoim kokpitem, chociaż kokpit to za dużo powiedziane ;) . Wszystko zamontowane na biurku syna, co wiążę się z ciągłym odkręcaniem kiery i współdzieleniem kompa, ale do rzeczy. 

      Baza G25, zmieniona kierownica na normalną 350 mm. Łopatki wywalone, w zamian łopatka pull/push. Wydruk 3d, projekt pod Thrustmastera pobrany z neta za free. Dwa przyciski, które są zamontowane na oryginalnej kierownicy znajdują się po lewej stronie (ten czerwony i zielony). Przypisane mam pauze i zmianę kamery. Na telefonie wgrana aplikacja SIM Dashboard. Fajnie to wszystko współgra podczas grania.

     Skrzynia sekwencyjna, zmieniona gałka oraz dodany mod poprawiający uczucie wbijania biegu. Mod wydruk 3d z gumkami. Szczerze nie jestem zadowolony z efektu, niby lepiej ale nie do końca. 

     Ręczny od malucha. Nic specjalnego, za opór robi sprężyna. Ręczny podłączony jest pod jeden z przycisków od skrzyni. Szału nie ma, ale robi robotę na nawrotach.

     Pedały odwrotnie zamontowane. Dodatkowo zamontowane podkładki pod sprzęgło i gaz o raz modzik hamulca dzięki czemu jest twardszy i krótszy. Mod hamulców zakupiony na aledrogo.

Na chwilę obecną nie mam funduszy na wymianę bazy. Stwierdziłem, że do puki działa to będę na tym grał co mam. 

    Jako, że mam duszę majsterkowicza ciągle coś udoskonalam i poprawiam w moim zestawie. Planach jest budowa lub zakup stelaża, 3 monitory itp. Marzenia :)

Najważniejsze, że jest fun z jazdy, a resztę się wyklepie. 

 

Załączony plik  sim rig.jpg   124,64 KB   7 Ilość pobrań

 

 

 



#32
KOWAL Mirek

KOWAL Mirek

    ex. me2slow i Kowalski

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1976 postów
  • LokalizacjaWarszawa. Bournemouth
Bardzo mi się podoba ten zestaw, małym kosztem ale wszystko bardzo przemyślane i z inwencją. I nawet push/pull jest... wow.

Latency is often more important than speed

Rig - SimuCube 1 (OSW) Direct Drive wheelbase with Kollmorgen AKM53G motor with Hengstler AD58 encoder, powered by Mean Well PSU 480/720W and fully shielded servo cables, HE Ultimate pedals with OMP pad kit, SIM-LAB P1-X rig, PRO-SIM/Quaife H pattern shifter with Honda Type R knob, PRO-SIM/Quaife sequential shifter, HE handbrake with LC, RRS carbon steering wheel 35cm, MOMO Prototipo S steering wheel 35cm, Sparco 33cm, Simracing Coach panel of buttons and paddle shifters, Samsung CRG9 49" 32:9 monitor
PC - still under construction


#33
Klimas Adrian

Klimas Adrian

    Stały bywalec

  • Administrator Ligi
  • 264 postów
  • STEAM ID:adrian15101
  • LokalizacjaJelenia Góra

Super robota ;) I fajnie widzieć kolejną osobę z Jeleniej Góry :D



#34
KOWAL Mirek

KOWAL Mirek

    ex. me2slow i Kowalski

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1976 postów
  • LokalizacjaWarszawa. Bournemouth
Ja bym jeszcze nad ergonomią popracował ewentualnie żeby skrzynia sekwencyjna była na wysokości kierownicy i bliżej kierowcy a nie bliżej monitora. U Miko Marczyka jest 8 cm od kierownicy, u siebie dałem 7 cm i tak najbardziej mi pasuje.

Użytkownik KOWAL Mirek edytował ten post 24 marzec 2021 13:06

Latency is often more important than speed

Rig - SimuCube 1 (OSW) Direct Drive wheelbase with Kollmorgen AKM53G motor with Hengstler AD58 encoder, powered by Mean Well PSU 480/720W and fully shielded servo cables, HE Ultimate pedals with OMP pad kit, SIM-LAB P1-X rig, PRO-SIM/Quaife H pattern shifter with Honda Type R knob, PRO-SIM/Quaife sequential shifter, HE handbrake with LC, RRS carbon steering wheel 35cm, MOMO Prototipo S steering wheel 35cm, Sparco 33cm, Simracing Coach panel of buttons and paddle shifters, Samsung CRG9 49" 32:9 monitor
PC - still under construction


#35
Artuditu

Artuditu

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • Pip
  • 3 postów
  • LokalizacjaJelenia Góra

Dzięki Panowie za miłe słowa. :) Co do ergonomii to zwykłe biurko szkolne nie daje dużo możliwości. Sekwecji używam tylko w Rfactor, a w Ryśku łopatka. Ogólnie to skupiam się tylko na grze RBR-a. Rfactor jest dla odmóżdżenia się i do ćwiczenia lini wyścigowej. Ot taka odskocznia po oesach. 



#36
Koper

Koper

    Bywalec

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPip
  • 149 postów

Żeby nie być gołosłownym. Mirku, rzuć okiem na ten onboard. Pierwsze sekundy i pierwszy nawrót w prawo. Pełen lock kierownicy.

Kiedyś też zwróciłem uwagę na ustawienia Mirka sprzętu, że są kompletnie nie real. Argumentowanie, że Miko jeździ na 400 stopniach czy Kubica na 200 niczego nie zmienia. To są profesjonalni kierowcy rajdowi i oni jeżdżą w realnych autach a pomykanie w rbr'a traktują jako dobrą zabawę. Oni nie muszą być real w tym momencie (mają swoje prawdziwe rajdowki) tak jak kierowcy F1 bawią się wyścigami kolejnych odsłon F1 od EA sports. Zresztą nikt nie musi być real jak nie chce po co tylko sobie tłumaczyć słuszność takich ustawień na modlę realizmu to już mniej rozumiem.

Co do wypowiedzi kiedy większy kąt skrętu ma sens a kiedy bardziej bezpośredni (czyli mniejszy kąt skrętu) jest preferowany to jest dokładnie na odwrót jak napisał Mirek. Bardziej bezpośredni kąt skrętu kierownicy jest potrzebny przy wyższych prędkościach gdzie reakcja samochodu musi byc szybsza natomiast zabiera się tym samym zwrotność samochodu (bolidy F1) tak ważna na odcinkach specjalnych, które są często drogami publicznymi, ciasnymi dodajmy z nawrotami. W Formule 1 na torze w Monaco zmienia się układ kierowniczy specjalnie na ten wyścig aby zwiększyć zwrotność bolidu w kilku ciasnych zakrętach (szczególnie w jednym bez tego zabiegu samochód nie miałby szansy wykręcić przy standardowych ustawieniach samochodu wyścigowego. Podobnie jest w Macau. Więc zasadnym jest to, że samochody rajdowe mają taki a nie inny układ kierowniczy, ponieważ jeżdżą po odcinkach specjalnych a nie po torach z wysokimi prędkościami. Jeśli układ kierowniczy w rajdowce by był taki sam jak w F1 to zwyczajnie w wielu przypadkach nie dałoby się jeździc takim samochodem w realu.

Użytkownik Koper edytował ten post 18 luty 2022 02:08





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych