Jak wiecie z przyczyn technicznych o tydzień przełożono start I rundy VRC - Rajdu Monte Carlo. Nowy termin zawodów to 8-14 lutego 2021. Poniżej harmonogram zawodów :
W tym rajdzie nie mogło oczywiście zabraknąć oponiarskiej ruletki. Problematyczne okazują się pętle w 3 i 4 dniu rajdu. Najpierw mamy zestawione ze sobą oesy Joux Verte i Ai Petri Winter. Najpierw mokry asfalt bez grama śniegu, a później ponad 17 kilometrowy odcinek łączący w sobie krótką asfaltową partię, najdłuższą śniegowo-asfaltową partię, by na samym szczycie uraczyć nas śniegiem i lodem. Nie ma tu bezpiecznego wyboru jeśli chodzi o opony. Kolce dadzą nam bezpieczeństwo na Ai-Petri, zwłaszcza w końcowym fragmencie, za to na dohamowaniach do nawrotów na Verte może być różnie... Zakładając opony na mokry asfalt trzeba z kolei bardzo delikatnie pojechać ostatnią partię na Ai-Petri. Ten drugi wybór wydaje się być rozsądniejszym rozwiązaniem.
Dużo więcej problemów sprawi kierowcom ostatnia pętla rajdu. Najpierw Sturec jechany w całości po śniegu, a później trzy oesy po mokrym asfalcie (z dodatkiem śniegu na Passo Valle). By powalczyć o punkty na power stage należało by założyć opony na mokry asfalt ale przejechanie na nich śnieżnej wersji Sturec będzie karkołomnym zadaniem.
Jaki wybór uważacie za najrozsądniejszy?