Skocz do zawartości

SIMRACE.PL używa cookies. Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące ciasteczek w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.Proszę zapoznać się z Polityka prywatności żeby uzyskać więcej informacji. Jeśli wyrażasz zgodę i nie chcesz więcej tej informacji kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje używanie cookies
Witaj na SIMRACE.PL
Fajnie, że do nas trafiłeś. Żeby zobaczyć wszystkie treści musisz posiadać konto.
ZALOGUJ ZAŁÓŻ KONTO
Zdjęcie

I runda VRC 2021 - Rajd Monte Carlo


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
4 odpowiedzi w tym temacie

#1
Klimas Adrian

Klimas Adrian

    Stały bywalec

  • Administrator Ligi
  • 264 postów
  • STEAM ID:adrian15101
  • LokalizacjaJelenia Góra

Jak wiecie z przyczyn technicznych o tydzień przełożono start I rundy VRC - Rajdu Monte Carlo. Nowy termin zawodów to 8-14 lutego 2021. Poniżej harmonogram zawodów : 

 

144011353_3729494087133597_6971013177588

 

W tym rajdzie nie mogło oczywiście zabraknąć oponiarskiej ruletki. Problematyczne okazują się pętle w 3 i 4 dniu rajdu. Najpierw mamy zestawione ze sobą oesy Joux Verte i Ai Petri Winter. Najpierw mokry asfalt bez grama śniegu, a później ponad 17 kilometrowy odcinek łączący w sobie krótką asfaltową partię, najdłuższą śniegowo-asfaltową partię, by na samym szczycie uraczyć nas śniegiem i lodem. Nie ma tu bezpiecznego wyboru jeśli chodzi o opony. Kolce dadzą nam bezpieczeństwo na Ai-Petri, zwłaszcza w końcowym fragmencie, za to na dohamowaniach do nawrotów na Verte może być różnie... Zakładając opony na mokry asfalt trzeba z kolei bardzo delikatnie pojechać ostatnią partię na Ai-Petri. Ten drugi wybór wydaje się być rozsądniejszym rozwiązaniem.

 

Dużo więcej problemów sprawi kierowcom ostatnia pętla rajdu. Najpierw Sturec jechany w całości po śniegu, a później trzy oesy po mokrym asfalcie (z dodatkiem śniegu na Passo Valle). By powalczyć o punkty na power stage należało by założyć opony na mokry asfalt ale przejechanie na nich śnieżnej wersji Sturec będzie karkołomnym zadaniem. 

Jaki wybór uważacie za najrozsądniejszy? 



#2
MSR40

MSR40

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • Pip
  • 5 postów
  • Discord:MSR40#3628
  • LokalizacjaWrocław

Nie mam zaufania do śnieżnych oes i opon asfaltowych, tam gdzie pętla ze śniegiem celuję w opony snow, wolę trochę stracić na asfalcie a dojechać śnieżny OES bez problemów



#3
badds01

badds01

    Bywalec

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPip
  • 116 postów
  • PSN id:badds-01
  • LokalizacjaŚwidnica

Tak o po śniegu na deszczowej oponie. Kolce na mokrym asfalcie to paranoja



#4
KowalskiDawid

KowalskiDawid

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • Pip
  • 14 postów
Vrc monte carlo, zapraszam na live




Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

#5
Klimas Adrian

Klimas Adrian

    Stały bywalec

  • Administrator Ligi
  • 264 postów
  • STEAM ID:adrian15101
  • LokalizacjaJelenia Góra

Znamy już wyniki tegorocznego rajdu Monte Carlo :) Jestem mega zadowolony, że udało mi się ukończyć pierwsze Monte w samochodzie WRC i zgarnąć przy tym 25 punktów za zwycięstwo  :happy: Szczerze mówiąc włożyłem dużo pracy w przygotowania do rajdu, ale nie wiedziałem kompletnie czego się spodziewać. Najwięksi rywale ukrywali swoje tempo aż do startu. Jestem miło zaskoczony, że udało się wygrać z tak bezpieczną przewagą i tak bezpieczną jazdą. Czasy na odcinkach były gorsze od tych z treningów nawet o 4-6 sekund, więc spokojnie finalny czas mógł być lepszy o jakieś 30-40 sekund. Potrzebowałem takiego rajdu - wydaje się że pech prześladujący mnie od połowy ubiegłego sezonu został przełamany. Teraz tylko budować pewność siebie i przyspieszać :D Już nie mogę doczekać się rajdu Szwecji :winter_cold:  Na śniegu, który jest jedną z moich ulubionych nawierzchni trzeba walczyć o zwycięstwo :okok:






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych