Skocz do zawartości

SIMRACE.PL używa cookies. Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące ciasteczek w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.Proszę zapoznać się z Polityka prywatności żeby uzyskać więcej informacji. Jeśli wyrażasz zgodę i nie chcesz więcej tej informacji kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje używanie cookies
Witaj na SIMRACE.PL
Fajnie, że do nas trafiłeś. Żeby zobaczyć wszystkie treści musisz posiadać konto.
ZALOGUJ ZAŁÓŻ KONTO
Zdjęcie

T-GT, TS-PC, TS-XW vs PC


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
23 odpowiedzi w tym temacie

#1
Everlost

Everlost

    Bywalec

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPip
  • 125 postów
Cześć.
Zastanawiam się czy przesiadka z TX na wyższy model jest warta inwestowania.
Przeszedłem od TM 458 spider, potem był TMX teraz TX i chciałbym w końcu zatrzymać się na czymś sensownym co będzie sobie dobrze radziło z obręczami do 1.5kg max. Marzy mi się direct ale to za drogi biznes.
W związku z tym podpowiedzcie:

- czy gra ktoś z was na ciężkich obręczach powyżej r383 i jak bazy to znoszą?
- czy jest jakaś różnica dla PC przeważająca konkretnie za, którymś z wymienionych modeli? Wiem, że TS-PC jest w domyśle dedykowany PC ale czy są jakieś inne przesłanki za konkretnym modelem?

Mój TX do tej pory sprawuje się dobrze w połączeniu z obręczą 1380g, ale jednak chciałbym zwiększyć reakcje. W sterowniku mam 75% w grach z reguły 100. W wyższych modelach wiem, że ludzie podkręcają to do 100 i nic się nie dzieje.

Dajcie znać jakie macie z tym doświadczenia.
Z góry dzięki

#2
MichalB

MichalB

    Dyskutant

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 155 postów

Mam TX-RW.To taka sama baza co TS-PC.Żadnego sprzętu nie ustawia się na 100%.Zawsze trzeba mieć jakiś zapas.Porównywalnie to ta sama półka co Fanatec 2.5 tylko taniej.Mocny silnik pozwala na cięższą obręcz.Chociaż ja preferuje jak najlżejsze - szybsza reakcja na to co się dzieje z samochodem.



#3
Everlost

Everlost

    Bywalec

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPip
  • 125 postów

Mam TX-RW.To taka sama baza co TS-PC.Żadnego sprzętu nie ustawia się na 100%.Zawsze trzeba mieć jakiś zapas.Porównywalnie to ta sama półka co Fanatec 2.5 tylko taniej.Mocny silnik pozwala na cięższą obręcz.Chociaż ja preferuje jak najlżejsze - szybsza reakcja na to co się dzieje z samochodem.


Zdaje sobie sprawę, że im lżej tym lepiej ale czasem się po prostu nie da :( 1.5kg to waga, której będę chciał unikać ale muszę przyjąć jako taki górny limit.

Wydaje mi się, że rozsądnie przyjąć jakiś limit w sterowniku, mniejszy niż moc maksymalna, ale różne opinie są w tym temacie. Pytanie czy 100% w sterowniku nie ma już jakieś granicy bezpieczeństwa ustalonej przez Thrustmastera.

Co do Fanateca 2.5 to patrzyłem sobie np ile waży obręcz BMW ta zamszowa, która jest z nią kompatybilna, to jej waga przekracza 2kg. Skoro jest to porównywalny sprzęt to wydaje mi się, że nie powinno być problemów zatrzymując się na 1.5kg.
Z drugiej strony widziałem na fejsie jak jakiś koleś z TS-PC przy znacznie lżejszej obręczy miał dropy w FFB.

Jak tu być mądrym.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

#4
przemekost

przemekost

    Forumowicz

  • Użytkownicy
  • PipPipPip
  • 50 postów

Ja tylko delikatnie sprostuje - Fanatec v2,5 jest jakies pewnie +- 25% mocniejszy od TS-PC czy TS-XW. Ja TS-PC mam ustawione 100% na sterowniku, a w ACC ok 90-93 %. Nie jeżdzę endurance tyko pewnie w ciagu max 2h i jakas przerwa, ale nie mam zadnych spadkow FFB (przy obreczy open wheel), co w T300 przy tak duzych nastawach mocy bylo juz po 40 minutach.


TS-PC | Thrustmaster Open Wheel | Meca Cup | Simline - rig |
 
PC: 10400f | RTX 3060 TI Gigabyte OC | Patriot Viper Steel 16GB 3733Mhz | z490-A pro | SilentiumPC Supremo FM2 Gold 750W

#5
Everlost

Everlost

    Bywalec

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPip
  • 125 postów

Ja tylko delikatnie sprostuje - Fanatec v2,5 jest jakies pewnie +- 25% mocniejszy od TS-PC czy TS-XW. Ja TS-PC mam ustawione 100% na sterowniku, a w ACC ok 90-93 %. Nie jeżdzę endurance tyko pewnie w ciagu max 2h i jakas przerwa, ale nie mam zadnych spadkow FFB (przy obreczy open wheel), co w T300 przy tak duzych nastawach mocy bylo juz po 40 minutach.


No to fakt, kładzie tańszą generacje zdecydowanie.
Jesteś pewny, że Fana jest o tyle mocniejszy?

Oprócz kosztów Fanateca, na rzecz Thrusta przemawia jak dla mnie to, że przykręcę mu do adaptera patelnie i też będzie działał, a z tego co czytałem Fanatec wymaga swoich hubów, żeby baza działała. I tak z i tak dużej ceny robi się już super duża cena, ale może o czymś nie wiem i nie ma aż takiego dramatu.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

#6
przemekost

przemekost

    Forumowicz

  • Użytkownicy
  • PipPipPip
  • 50 postów
Fanatec 2.5 ma chyba 8 Nm momentu, a ts-pc ok 6 z tego co pamietam
TS-PC | Thrustmaster Open Wheel | Meca Cup | Simline - rig |
 
PC: 10400f | RTX 3060 TI Gigabyte OC | Patriot Viper Steel 16GB 3733Mhz | z490-A pro | SilentiumPC Supremo FM2 Gold 750W

#7
Everlost

Everlost

    Bywalec

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPip
  • 125 postów

Fanatec 2.5 ma chyba 8 Nm momentu, a ts-pc ok 6 z tego co pamietam


Ale z customowymi obręczami jest kombinowanie nie?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

#8
Glaniu

Glaniu

    Entuzjasta

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 514 postów
  • LokalizacjaKraków

TS-PC to połka CSL od Fanateca . Jezeli chodzi o paskowce to nic nie moze sie mierzyc z V2.5



#9
Arni

Arni

    Dyskutant

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 170 postów
  • PSN id:Arni_STI
  • LokalizacjaSiedlce

Odkopuję temat. Myślę nad przesiadką z t300 na TGT//TSPC/TSXW. Chcę zostać w ekosystemie Thrustmastera bo uwielbiam ich obręcze a przesiadka na Fana byłaby mega droga w moim przypadku. Generalnie oprócz PC gram też na PS5, (kiedyś kupię może też XSX pod Forzę Motorsport), wiec naturalnie najlepiej byłoby mieć na dziś TGT, ale w sumie można ogarnąć kompatybilność DriveHubem za ~500zł i mieć w nosie rodzaj kierownicy, mieć jedną bazę do wszystkich. Dla tego też pytanie, jakie są różnice między tą trójką jeśli chodzi o baze?

 

W jakimś teście Fanatec vs TGT youtuber wspomniał że FFR jest smoother w porównaniu z TS-XW i TS- PC. Gdzieniegdzie czytam że różnią sie delikatnie mocą...sam już nie wiem. Mam wrażenie że w TGT płaci się tylko za ten dodatkowy efekt w Gran Turismo i że to kółko pod Playstation, a wszystko co z nim związane jest ostatno drogie. Baza TGT jesienią ma kosztować 50Euro więcej od TS-XW a rożnica jeszcze większa vs TS-PC. Jeśli różnica w kompatybilności tylko i wyłącznie to trzebaby brać to co najtańssze (raczej TS-PC) i chwytać Drvehub by mieć 3w1. 

Miał ktoś styczność z więcej niż 1 modelem z wymienionych?



#10
Everlost

Everlost

    Bywalec

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPip
  • 125 postów

Odkopuję temat. Myślę nad przesiadką z t300 na TGT//TSPC/TSXW. Chcę zostać w ekosystemie Thrustmastera bo uwielbiam ich obręcze a przesiadka na Fana byłaby mega droga w moim przypadku. Generalnie oprócz PC gram też na PS5, (kiedyś kupię może też XSX pod Forzę Motorsport), wiec naturalnie najlepiej byłoby mieć na dziś TGT, ale w sumie można ogarnąć kompatybilność DriveHubem za ~500zł i mieć w nosie rodzaj kierownicy, mieć jedną bazę do wszystkich. Dla tego też pytanie, jakie są różnice między tą trójką jeśli chodzi o baze?

W jakimś teście Fanatec vs TGT youtuber wspomniał że FFR jest smoother w porównaniu z TS-XW i TS- PC. Gdzieniegdzie czytam że różnią sie delikatnie mocą...sam już nie wiem. Mam wrażenie że w TGT płaci się tylko za ten dodatkowy efekt w Gran Turismo i że to kółko pod Playstation, a wszystko co z nim związane jest ostatno drogie. Baza TGT jesienią ma kosztować 50Euro więcej od TS-XW a rożnica jeszcze większa vs TS-PC. Jeśli różnica w kompatybilności tylko i wyłącznie to trzebaby brać to co najtańssze (raczej TS-PC) i chwytać Drvehub by mieć 3w1.
Miał ktoś styczność z więcej niż 1 modelem z wymienionych?


Generalnie przesiadka z T300/TX na obecną półkę wyżej się mało opłaca. Oglądałem trochę recenzji swego czasu i są różne od euforii i zachwytu po „jest fajnie, ale bez szaleństwa”. Sporo widziałem też tekstów, że różnica nie jest na tyle wielka, żeby to się opłacało.
Co do drivehuba nie jestem na bierząco, ale wydaje mi się, że to nie jest złoty środek do celu. Jak to mówią, że jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego.. nie będę lał wody, może ktoś kto go miał lub ma powie jak to wygląda od kuchni.
Ja czekam na DD od Thrusta, zobaczymy co zaprezentuje. Z tego co pamietam ma być jeszcze w tym roku.
Co do tytułów typowo konsolowych uważam, że nie są warte inwestowania w sprzęt tylko po to by się nimi cieszyć. Ale jak masz dużo piniedzy to czemu nie moja dewiza to „tam gdzie kończy się konsola, zaczyna się simracing”


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

#11
Arni

Arni

    Dyskutant

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 170 postów
  • PSN id:Arni_STI
  • LokalizacjaSiedlce

 

Odkopuję temat. Myślę nad przesiadką z t300 na TGT//TSPC/TSXW. Chcę zostać w ekosystemie Thrustmastera bo uwielbiam ich obręcze a przesiadka na Fana byłaby mega droga w moim przypadku. Generalnie oprócz PC gram też na PS5, (kiedyś kupię może też XSX pod Forzę Motorsport), wiec naturalnie najlepiej byłoby mieć na dziś TGT, ale w sumie można ogarnąć kompatybilność DriveHubem za ~500zł i mieć w nosie rodzaj kierownicy, mieć jedną bazę do wszystkich. Dla tego też pytanie, jakie są różnice między tą trójką jeśli chodzi o baze?

W jakimś teście Fanatec vs TGT youtuber wspomniał że FFR jest smoother w porównaniu z TS-XW i TS- PC. Gdzieniegdzie czytam że różnią sie delikatnie mocą...sam już nie wiem. Mam wrażenie że w TGT płaci się tylko za ten dodatkowy efekt w Gran Turismo i że to kółko pod Playstation, a wszystko co z nim związane jest ostatno drogie. Baza TGT jesienią ma kosztować 50Euro więcej od TS-XW a rożnica jeszcze większa vs TS-PC. Jeśli różnica w kompatybilności tylko i wyłącznie to trzebaby brać to co najtańssze (raczej TS-PC) i chwytać Drvehub by mieć 3w1.
Miał ktoś styczność z więcej niż 1 modelem z wymienionych?


Generalnie przesiadka z T300/TX na obecną półkę wyżej się mało opłaca. Oglądałem trochę recenzji swego czasu i są różne od euforii i zachwytu po „jest fajnie, ale bez szaleństwa”. Sporo widziałem też tekstów, że różnica nie jest na tyle wielka, żeby to się opłacało.
Co do drivehuba nie jestem na bierząco, ale wydaje mi się, że to nie jest złoty środek do celu. Jak to mówią, że jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego.. nie będę lał wody, może ktoś kto go miał lub ma powie jak to wygląda od kuchni.
Ja czekam na DD od Thrusta, zobaczymy co zaprezentuje. Z tego co pamietam ma być jeszcze w tym roku.
Co do tytułów typowo konsolowych uważam, że nie są warte inwestowania w sprzęt tylko po to by się nimi cieszyć. Ale jak masz dużo piniedzy to czemu nie moja dewiza to „tam gdzie kończy się konsola, zaczyna się simracing”


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

Ja tam nie nazywam siebie simracingowcem ani wielkim majstrem, po postu sie dobrze bawię :) wyścigi sieciowe w GTS dają mi sporo frajdy, dużo gier rajdowych które są sim-cade, ale miło mieć w nich zapas mocy i kopa przy większej obręczy. PC u mnie to laptop zmieniany raz na 5-6 lat więc demonem mocy nie jest. DD od Thrusta owszem może być ciekawe, ale na pewno będzie drogie, albo musiałoby skanibalizować TGT, lub ten ostatni musiałby nagle stanieć wbrew zapowiedziom. 

1800zł za nową baze (minus sprzedaż starej) jeszcze jestem w stanie dać, używane trafiają się za 1200-1500, ale brakuje mi informacji. 

O drivehub mało informacji w Polsce, sa filmiki na YT "zadowolonych klientów" i wygląda to obiecująco. Ktoś tu nawet to sprzedawał, ale brak odzewu na pytania.



#12
Everlost

Everlost

    Bywalec

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPip
  • 125 postów

Odkopuję temat. Myślę nad przesiadką z t300 na TGT//TSPC/TSXW. Chcę zostać w ekosystemie Thrustmastera bo uwielbiam ich obręcze a przesiadka na Fana byłaby mega droga w moim przypadku. Generalnie oprócz PC gram też na PS5, (kiedyś kupię może też XSX pod Forzę Motorsport), wiec naturalnie najlepiej byłoby mieć na dziś TGT, ale w sumie można ogarnąć kompatybilność DriveHubem za ~500zł i mieć w nosie rodzaj kierownicy, mieć jedną bazę do wszystkich. Dla tego też pytanie, jakie są różnice między tą trójką jeśli chodzi o baze?

W jakimś teście Fanatec vs TGT youtuber wspomniał że FFR jest smoother w porównaniu z TS-XW i TS- PC. Gdzieniegdzie czytam że różnią sie delikatnie mocą...sam już nie wiem. Mam wrażenie że w TGT płaci się tylko za ten dodatkowy efekt w Gran Turismo i że to kółko pod Playstation, a wszystko co z nim związane jest ostatno drogie. Baza TGT jesienią ma kosztować 50Euro więcej od TS-XW a rożnica jeszcze większa vs TS-PC. Jeśli różnica w kompatybilności tylko i wyłącznie to trzebaby brać to co najtańssze (raczej TS-PC) i chwytać Drvehub by mieć 3w1.
Miał ktoś styczność z więcej niż 1 modelem z wymienionych?

Generalnie przesiadka z T300/TX na obecną półkę wyżej się mało opłaca. Oglądałem trochę recenzji swego czasu i są różne od euforii i zachwytu po „jest fajnie, ale bez szaleństwa”. Sporo widziałem też tekstów, że różnica nie jest na tyle wielka, żeby to się opłacało.
Co do drivehuba nie jestem na bierząco, ale wydaje mi się, że to nie jest złoty środek do celu. Jak to mówią, że jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego.. nie będę lał wody, może ktoś kto go miał lub ma powie jak to wygląda od kuchni.
Ja czekam na DD od Thrusta, zobaczymy co zaprezentuje. Z tego co pamietam ma być jeszcze w tym roku.
Co do tytułów typowo konsolowych uważam, że nie są warte inwestowania w sprzęt tylko po to by się nimi cieszyć. Ale jak masz dużo piniedzy to czemu nie moja dewiza to „tam gdzie kończy się konsola, zaczyna się simracing”


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Ja tam nie nazywam siebie simracingowcem ani wielkim majstrem, po postu sie dobrze bawię :) wyścigi sieciowe w GTS dają mi sporo frajdy, dużo gier rajdowych które są sim-cade, ale miło mieć w nich zapas mocy i kopa przy większej obręczy. PC u mnie to laptop zmieniany raz na 5-6 lat więc demonem mocy nie jest. DD od Thrusta owszem może być ciekawe, ale na pewno będzie drogie, albo musiałoby skanibalizować TGT, lub ten ostatni musiałby nagle stanieć wbrew zapowiedziom.
1800zł za nową baze (minus sprzedaż starej) jeszcze jestem w stanie dać, używane trafiają się za 1200-1500, ale brakuje mi informacji.
O drivehub mało informacji w Polsce, sa filmiki na YT "zadowolonych klientów" i wygląda to obiecująco. Ktoś tu nawet to sprzedawał, ale brak odzewu na pytania.

Poszukaj na forum typowo czegoś z drivehubem albo załóż posta konkretnie w tym temacie.
Na pewno TSPC /XW /TGT będzie miało większy zapas mocy i lepiej sprawdzi się przy dużych, cięższych obręczach. Tyle, że obręcze Thrusta są lekkie bo co to jest 1230g takiego R383. Będzie to na pewno trochę żwawsze i lepiej pracujące, ale obawiam się, że to taka przesiadka ze 115 konnego auta na 140 konne, niby jest frajda i cieszy ale po tygodniu nie czujesz różnicy.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

#13
mrc

mrc

    Forumowicz

  • Użytkownicy
  • PipPipPip
  • 73 postów
  • LokalizacjaPolska

1800zł za nową baze (minus sprzedaż starej) jeszcze jestem w stanie dać, używane trafiają się za 1200-1500, ale brakuje mi informacji.

Najlepsza promocja na nowe egzemplarze TS-PC była całkiem niedawno, w marcu 2021, Euro RTV AGD sprzedawało za 1900 zł, w trybie ratalnym wychodziło nawet poniżej 1780 zł.



#14
m@rcinpl

m@rcinpl

    Stały bywalec

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 487 postów
  • LokalizacjaRumia
Teraz ts xw kosztuje ~ 1800 pln...parametry te same.

Użytkownik m@rcinpl edytował ten post 11 wrzesień 2021 17:24

<p>
PC
Rig

#15
mrc

mrc

    Forumowicz

  • Użytkownicy
  • PipPipPip
  • 73 postów
  • LokalizacjaPolska

Teraz ts xw kosztuje ~ 1800 pln...parametry te same.

Ale masz na myśli servo TS-XW, tak?

Bo w tej promocji, o której napisałem wyżej, był model TS-PC z 32-centymetrową obręczą alcantara Ferrari 488 Challenge, dostępny standardowo za 2300-2700 zł.






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych