ZALOGUJ ZAŁÓŻ KONTO

DD VRS DFP
#1
Napisano 22 kwiecień 2021 09:58

#2
Napisano 22 kwiecień 2021 12:06

Latency is often more important than speed
Rig - SimuCube 1 (OSW) Direct Drive wheelbase with Kollmorgen AKM53G motor with Hengstler AD58 encoder, powered by Mean Well PSU 480/720W and fully shielded servo cables, HE Ultimate pedals with OMP pad kit, SIM-LAB P1-X rig, PRO-SIM/Quaife H pattern shifter with Honda Type R knob, PRO-SIM/Quaife sequential shifter, HE handbrake with LC, RRS carbon steering wheel 35cm, MOMO Prototipo S steering wheel 35cm, Sparco 33cm, Simracing Coach panel of buttons and paddle shifters, Samsung CRG9 49" 32:9 monitor
PC - still under construction
#3
Napisano 22 kwiecień 2021 12:28

Chodzą słuchy że maja być dodane dodatkowe funkcje, ale czy to się stanie i kiedy nie wiadomo.
Mirek, każdy ma inne wyobrażenie FFB, ale czytając i słuchając różnych recenzji, między innymi ludzi na Granite dało się wyczuć że VRS i SC2 to prawie jedno i to samo i na tych dwóch systemach DD można osiągnąć te same ustawienia. Co prawda większość opisujących grało w iR, a tam może faktycznie być blisko, ja nie mam tej gry i nie zamierzam.
Zastanawiam się jakby to było gdybym takie SC2 mógł sprawdzić w ACC.
Druga sprawa że w R3E, jest naprawdę super, bo tą grę udało mi się jeszcze przetestować, nie pamiętam na ile lepiej lub gorzej do Fanatec, bo dawno w nią nie grałem.
W AC tez nie najgorzej, porównywalnie, ale i tak jestem gorszy o 6 sekund od najlepszego swojego czasu na Nordschleife, jeździłem przed wymianą.
Brak, pewnych efektów o których pisałem wcześniej dotyczy wszystkich gier .
#4
Napisano 22 kwiecień 2021 12:46

Użytkownik KOWAL Mirek edytował ten post 22 kwiecień 2021 22:46
Latency is often more important than speed
Rig - SimuCube 1 (OSW) Direct Drive wheelbase with Kollmorgen AKM53G motor with Hengstler AD58 encoder, powered by Mean Well PSU 480/720W and fully shielded servo cables, HE Ultimate pedals with OMP pad kit, SIM-LAB P1-X rig, PRO-SIM/Quaife H pattern shifter with Honda Type R knob, PRO-SIM/Quaife sequential shifter, HE handbrake with LC, RRS carbon steering wheel 35cm, MOMO Prototipo S steering wheel 35cm, Sparco 33cm, Simracing Coach panel of buttons and paddle shifters, Samsung CRG9 49" 32:9 monitor
PC - still under construction
#6
Napisano 23 kwiecień 2021 07:28

Wczoraj jeszcze bawiłem się ustawieniami, próbując znaleźć rozwiązanie.
Denerwuje mnie fakt że właściwie poruszając się tylko w zakresie dwóch ustawień:
Max Force – w sterownikach VRS, oraz Gain w ACC, otrzymujemy tak rożne FFB.
Im większe ustawimy te wartości, gdzie już nie jestem w stanie zapanować nad kierownicą, tym więcej zbieramy informacji z drogi, za tym też idą inne odczucia, jak powrót do centrum, prostowanie koła w zakręci i jeszcze kilka innych, których póki co nazwać nie potrafię.
Osobiście odbieram to jako wielki minus, każdy z efektów powinien mieć możliwość ustawienia niezależnego od innych.
Wychodzi na to że jestem za cienki bolek by korzystać z DD, skoro swoje możliwości pokazuje przy większych wartościach tych dwóch zakresów.
Wczoraj jeszcze udało mi się pozyskać jakieś nieoficjalny FirmWare, który zmienia działanie innych gier, ale nie jest korzystny dla iR.
Nie sprawdzałem jeszcze, ale jeżeli tam nie ma aktywnych, dodanych nowych możliwości i bazuje tylko na 2 zakresach, to jakoś tego nie widzę.
W dalszym ciągu przy hamowaniu nie udało mi się uzyskać efektu luzowania FFB w chwili gdy zblokuję koła, informacji że lecę w bandę. Tak samo jak mam hope i mam mniejszy kontakt z podłożem FFB o tym nie daje info.
Użytkownik worms14pl edytował ten post 23 kwiecień 2021 07:30
#7
Napisano 23 kwiecień 2021 08:50

Latency is often more important than speed
Rig - SimuCube 1 (OSW) Direct Drive wheelbase with Kollmorgen AKM53G motor with Hengstler AD58 encoder, powered by Mean Well PSU 480/720W and fully shielded servo cables, HE Ultimate pedals with OMP pad kit, SIM-LAB P1-X rig, PRO-SIM/Quaife H pattern shifter with Honda Type R knob, PRO-SIM/Quaife sequential shifter, HE handbrake with LC, RRS carbon steering wheel 35cm, MOMO Prototipo S steering wheel 35cm, Sparco 33cm, Simracing Coach panel of buttons and paddle shifters, Samsung CRG9 49" 32:9 monitor
PC - still under construction
#8
Napisano 23 kwiecień 2021 09:36

Ten FW pochodzi od VRS, ale nie wiem dlaczego go nie udostępnili, możliwe że było z nim cos nie tak i powodował losowe przypadki uwalanie bazy, może faktycznie nie warto ryzykować.
Co do zmiany, wnioski wyciągnąłem i bez wcześniejszych testów już nic więcej nie zmieniam, tym bardziej że każdy ma inne oczekiwania co do FFB, a dopłacać do SC2 nie chcę, by znów żałować. Jedyna opcja do DD CSL, w końcu to Fanatec i opcje które miała v2.5 powinni przenieść na nową bazę, ale na to jest masa czasu zanim oficjalnie będzie w sprzedaży
Do tego czasu mam nadzieję dogadać się w VRS.
#9
Napisano 23 kwiecień 2021 14:08

Latency is often more important than speed
Rig - SimuCube 1 (OSW) Direct Drive wheelbase with Kollmorgen AKM53G motor with Hengstler AD58 encoder, powered by Mean Well PSU 480/720W and fully shielded servo cables, HE Ultimate pedals with OMP pad kit, SIM-LAB P1-X rig, PRO-SIM/Quaife H pattern shifter with Honda Type R knob, PRO-SIM/Quaife sequential shifter, HE handbrake with LC, RRS carbon steering wheel 35cm, MOMO Prototipo S steering wheel 35cm, Sparco 33cm, Simracing Coach panel of buttons and paddle shifters, Samsung CRG9 49" 32:9 monitor
PC - still under construction
#10
Napisano 24 kwiecień 2021 20:27

Chyba byłem pod tak dużymi emocjami że z tego wszystkiego przy montażu nie skręciłem dokładnie bazy, 12 śrub dokręconych na pół gwizdka, na niektórych jeszcze po 2 obroty pełne zrobiłem, hehe.
Dziś ćwicząc do Porsche Master, nie pasowała mi ergonomia, więc stwierdziłem że czas na małe modyfikacje, dobrze że zrobiłem to teraz , a nie po 2 latach.
Poprawiła się znacznie detaliczność, oczywiście moc też wzrosła, ale sterowanie autem stało się znacznie łatwiejsze.
Po dzisiejszej jeździe gęba mi się cieszy i jestem mega zadowolony. V2.5 odchodzi w zapomnienie.

Użytkownik worms14pl edytował ten post 24 kwiecień 2021 20:47
#11
Napisano 25 kwiecień 2021 11:55

Nawet nie wiem jak to skomentować, @worms14pl
Czyli VRS jednak daje radę? Byłem przekonany na początku Twoich problemów że to właśnie wina samego faktu skupienia się na iRacing przez VRS i "olaniu" innych tytułów i że tylko potwierdzasz moją opinię.
Full Boost Racing Driver | Twitch @PB67
|PC| EKWB Custom Loop | Gigabyte Aorus Pro AX | AMD Ryzen 5900X | ASUS ROG Strix 3080 OC LHR | G.Skill Trident Z 4x8GB @ 3733CL16 | BeQuiet! Dark Power Pro 1200W | Fractal Design Meshify 2
|RIG| projekt własny, Motedis | Mirco ST | Samsung CHG90 | Steam Valve Index | Obutto Keyboard Tray | Edifier W830BT
|GEAR| Fanatec CSL Elite | ClubSport Steering Wheel F1® 2021 LE | Meca Cup1 | Fanatec ClubSport Shifter SQ V1.5 | Elgato Stream Deck
#12
Napisano 25 kwiecień 2021 13:16

Oj daje i to bardzo, mimo tego że jestem przyzwyczajony do pewnych rozwiązań które daje Fantec, to przestawić się nie jest wcale tak trudno.
Braku sztywności nie wyczułem prawdopodobnie dlatego, iż nawet dokręcenie tylko na 70% wykazywało się lepszą sztywnością całego systemu jak wcześniej z F v2.5.
Za to bardzo to wpłynęło na detaliczność efektów, szok.
Skupili się na pewno na iRacing, sam fakt że jest soft który daje lepsze wrażenie w pozostałych grach daje do myślenia, że może być tylko lepiej, ale na tą chwilę nie zaryzykuję by go sprawdzić. Poczekam na odpowiedź od VRS, może już szykują jakąś poprawioną wersję gdzie wszystko będzie działa nie tylko po iR.
To co teraz mam spełnia moje oczekiwania.
#13
Napisano 03 maj 2021 09:12

Ale muszę dopisać kolejne spostrzeżenia.
Wczoraj miałem pierwszy poważny wyścig na Vrs.
Z przykrością stwierdzam że brak siłowni daje o sobie znać, dziś nadgarstki, ramiona, barki niemiłosiernie bolą, ruszać nimi jest ciężko, a trzeba się szybko doprowadzić do formy, gdyż wieczorem kolejny wyścig, hehe.
Po 90 minutach za kółkiem w Nissan GTR stwierdzam zżycie w100 procentach z DD.
Kolejne ustawienia poczyniły kolosalna zmianę w odbiorze wrażeń, jestem w pełni usatysfakcjonowany, mam wszystko co chciałem i już jej nie oddam, a dodatkowo siłkę można poćwiczyć. Slabiak że mnie jest bo wcześniej prawdopodobnie śmigałem na 5 niutach, teraz jest 7 i te półtorej godziny już ledwo dojechałem do końca. Powtarzalność lapów przekroczyła moje oczekiwania.
Najlepsze moje zdziwienie było gdy byłem wstanie zauważyć różnice w ilości paliwa w baku, no coś niesamowitego.
Sztywność to kolejna sprawa, człowiek się szarpie z tą baza i się nie boi że coś piarnie, kiera Fanatec formuła v2 też zyskała dzięki temu w moich oczach.
Super sprzęt.

Wysłane z mojego SM-N975F przy użyciu Tapatalka
#14
Napisano 04 maj 2021 07:54

Jakie masz ustawienia pod ACC? Ja na VRS'a przechodziłem z Thrustmaster'a TS-XW, różnica kolosalna.... sprzęt ewidentnie wart swojej ceny w szczególności gdy porównamy do innych rozwiązań DD. Na początku śmigałem z siłą ustawioną na 7, ale po paru tygodniach podciągnąłem na 9, teraz jak dla mnie jest idealnie i 90 min wyścigu daję radę bez najmniejszego problemu.
#15
Napisano 04 maj 2021 10:13

Wsztstko zależy od tego z jakiego sprzętu przechodzisz.
Ja np przechodząc z Thrustmaster T500 na v2.5 fanatec odrazu zauważyłem różnice na plus i była ona wręcz porażająca.
Tutaj mimo że były plusy to jakiś niesmak na początku był, głównie spowodowany moimi błędami i brakiem wiedzy na temat DD i jego ustawień. Na tą chwilę bardzo doceniam ta bazę i nic mi nie brakuje, a dodatkowo bardzo wzrosła moja spójność okrążeń.
Mój set do acc :


Wysłane z mojego SM-N975F przy użyciu Tapatalka
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych