Skocz do zawartości

SIMRACE.PL używa cookies. Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące ciasteczek w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.Proszę zapoznać się z Polityka prywatności żeby uzyskać więcej informacji. Jeśli wyrażasz zgodę i nie chcesz więcej tej informacji kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje używanie cookies
Witaj na SIMRACE.PL
Fajnie, że do nas trafiłeś. Żeby zobaczyć wszystkie treści musisz posiadać konto.
ZALOGUJ ZAŁÓŻ KONTO
Zdjęcie

Jak malować samochody w Project CARS

Tutorial poradnik

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
10 odpowiedzi w tym temacie

#1
LKRISS

LKRISS
  • STEAM ID:lkriss2
  • Origin ID:BOTAWP
  • Xbox Live:LKRISS22
  • Social Club:lkriss22
  • LokalizacjaWarszawa

Aby ułatwić malowania przygotowałem szybki poradnik. Pytania i uwagi mile widziane  :)

Od wersji z dnia 17 lutego jest możliwość pomalowania niektórych samochodów. Aby to zrobić potrzebujesz:

• Program graficzny np. Photoshop CS, GIMP itp. ważne aby obsługiwał pliki PSD oraz DDS.
• Jeżeli nie masz zainstalowanej obsługi plików DDS możesz to zrobić pobierając wtyczkę ze strony

By zobaczyć linki musisz się Zalogować lub Zarejestrować


• Znać podstawy obsługi programu graficznego, obsługa warstw, edycja obiektów itp.

Pliki odpowiedzialne za malowania znajdują się w katalogu
[your drive]:\[your system]\Steam\SteamApps\common\pCars\Vehicles\Textures\CustomLiveries
Należy pamiętać aby zrobić sobie kopię tych plików, gdyż w przypadku przeinstalowania pCARS mogą być nadpisane domyślnymi plikami DDS. Docelowo pliki odpowiedzialne za malowania mają się znajdować w katalogu "My Documents".

Uwaga!
Aktualnie można zrobić tylko jedno malowanie dla danego modelu samochodu.

Jest możliwość malowania samochodów zarówno tych jakie używamy jak i samochodów AI. Z tym, że samochody jakim będziemy kierować możemy malować w trybie High Res, a samochody AI już tylko w trybie Low Res.

Pliki DDS. Jest to format, który używany jest przy tworzeniu tekstur do obiektów, w naszym przypadku będą to tekstury na karoserii. Plik ten posiada wiele formatów wewnętrznych, z czego my korzystamy będziemy z trybu DXT1 (pliki PSD w trybie kolorów RGB). W ramach wyjaśnienia RGB znaczy, że mamy do czynienia z trzema kanałami: czerwony (R-red), zielony (G-green), niebieski (B-blue). Istotną cechą takich tekstur jest również ich rozmiar. Wysokość i szerokość są wielokrotnościami liczby 4. W naszym przypadku pliki PSD należy przed exportem do DDS zmienić rozdzielczość np. z 4096x6144 pikseli na 4096x4096 lub 2048x2048). A w przypadku plików dla AI na rozmiar 1024x1024 lub 512x512.

Tyle tytułem wprowadzenia.

Spróbujemy zrobić pierwszy projekt. Wybrałem autko BMW 1M i projekt firmy tuningowej G-Power.
1. Pobrałem plik PSD ze strony forum pCARS. Plik był w formacie 6144x4096 px.
2. Do edycji użyłem programu Photoshop CS6

14056600537_c082fe2c6c_o.jpg
3. Kolejnym etapem było przygotowanie warstw, które zostaną użyte w projekcie

14263356933_d448f8e73a_o.jpg
4. Następnie nałożenie i dopasowanie warstw na projekt

14056575310_63b7217633_o.jpg
5. Usunięcie masek i tła roboczego

14056527098_6cf3f85ba3_o.jpg
6. Zmiana rozmiaru pliku do rozdzielczość 4096x4096
7. Zapis do pliku DDS z odpowiednią nazwą
8. Podmiana pliku DDS w katalogu CustomLiveries

Tak właśnie udało się przygotować gotowy projekt, który możemy użyć w grze  <hura>

14056600477_51a1d4ea95_o.jpg

14220028536_47b78809d8_o.jpg

14242873894_347f1725ab_o.jpg

14220028386_ac65cff531_o.jpg

14056537179_d3737f07e2_o.jpg

Pozostaje jeszcze zabawa ze zmianą koloru felg ale niestety nie mam plików PSD odpowiedzialnych za felgi.

A tak wygląda projekt w oryginale

14220116816_58aae92d82_o.jpg

14239964501_59a29bdd2a_o.jpg

14056623539_a6ff0c54a6_o.jpg


SimRace Polska "Prędkość dźwięku to bardzo dziwna sprawa. Rodzice coś mówią jak masz 15 lat a dociera dopiero koło trzydziestki"
simr.pngbutton-4220-black.png

Rig

PC

:idea: Uzupełnij swój profil i podziel się ustawieniami z innymi


#2
Angello

Angello

    Założyciel NIGHT RIDERS VIP

  • Redaktorzy
  • 1800 postów
  • STEAM ID:Angello_PL
  • Xbox Live:AngelloPL
  • PSN id:Angello_PL
  • LokalizacjaWhiteStock

Skoro będzie dało się malować auta to już zaczynam szkolić się w tym temacie :cwaniak:

Czy moje malowanie będą widzieli wszyscy gracze ??
Czy malowania będzie można sobie przesyłać ??
Jak sprawa będzie wyglądać na konsolach ??


 24339541219_aa976f320e_o.png


#3
LKRISS

LKRISS
  • STEAM ID:lkriss2
  • Origin ID:BOTAWP
  • Xbox Live:LKRISS22
  • Social Club:lkriss22
  • LokalizacjaWarszawa

Polecam śledzić FB. Co raz to nowe info się pojawia. Ostatnio była nawet ankieta z pytaniem czy chcesz aby taka opcja była dostępna w grze. Póki co wydaje się, że jest już niemal potwierdzona opcja malowania dostępna w wersji dla PC. Co do konsol to nadal szukają takich możliwości

By zobaczyć linki musisz się Zalogować lub Zarejestrować



Co ciekawe kolega kmax1 (jego malowanie na fb i poniżej) to Jacek i pewnie niebawem zawita do nas na forum. Niedawno dostał status manager za pomoc w rozwoju gry. Na malowaniu zna się bardzo dobrze i obiecał pomagać. Więc jak są jakieś pytania to śmiało można pisać. Ostatnio mi pomagał w kolorowaniu felg  <mniam>

10453322_813267252037538_840127742773075
 

Czy moje malowanie będą widzieli wszyscy gracze ??
Czy malowania będzie można sobie przesyłać ??
Jak sprawa będzie wyglądać na konsolach ??


1. tak
2. pracują nad tym, teraz można wysłać mailem, bądź wstawić projekt do pobrania np. na forum
3. raczej nie będzie takiej opcji, ale?


SimRace Polska "Prędkość dźwięku to bardzo dziwna sprawa. Rodzice coś mówią jak masz 15 lat a dociera dopiero koło trzydziestki"
simr.pngbutton-4220-black.png

Rig

PC

:idea: Uzupełnij swój profil i podziel się ustawieniami z innymi


#4
LKRISS

LKRISS
  • STEAM ID:lkriss2
  • Origin ID:BOTAWP
  • Xbox Live:LKRISS22
  • Social Club:lkriss22
  • LokalizacjaWarszawa

Dzięki pomocy kolegi z Jacka (kmax1) z forum WMD udało się przygotować template i pomalować felgi na kolor biały.

Troszkę jest z tym zabawy ale jak widać wszystko jest do zrobienia. Ważne aby zachować kanał alpha w pliku wheel_diff.dds lub wheel_diff__blur.dds. Zapisac go jako DXT5 nie DXT1 (ten tryb usuwa kanał alpha i jest używany np. przy zapisie skinów). W innym przypadku felgi będą statyczne i efekt taki, że jak jedzie autko to felki wyglądają tak jakby autko stało w miejscu.

14683045035_64a8bdaa1c_o.jpg


SimRace Polska "Prędkość dźwięku to bardzo dziwna sprawa. Rodzice coś mówią jak masz 15 lat a dociera dopiero koło trzydziestki"
simr.pngbutton-4220-black.png

Rig

PC

:idea: Uzupełnij swój profil i podziel się ustawieniami z innymi


#5
LKRISS

LKRISS
  • STEAM ID:lkriss2
  • Origin ID:BOTAWP
  • Xbox Live:LKRISS22
  • Social Club:lkriss22
  • LokalizacjaWarszawa

UWAGA!

W ostatniej aktualizacji gry można już zapisywać pliki DDS w rozdzielczości 6144x4096. Najlepiej nie zmieniać jej i pozostawić taką jak jest w plikach template danego modelu auta.


SimRace Polska "Prędkość dźwięku to bardzo dziwna sprawa. Rodzice coś mówią jak masz 15 lat a dociera dopiero koło trzydziestki"
simr.pngbutton-4220-black.png

Rig

PC

:idea: Uzupełnij swój profil i podziel się ustawieniami z innymi


#6
Angello

Angello

    Założyciel NIGHT RIDERS VIP

  • Redaktorzy
  • 1800 postów
  • STEAM ID:Angello_PL
  • Xbox Live:AngelloPL
  • PSN id:Angello_PL
  • LokalizacjaWhiteStock

Póki co wydaje się, że jest już niemal potwierdzona opcja malowania dostępna w wersji dla PC. Co do konsol to nadal szukają takich możliwości

Może właśnie powinni dać możliwość wrzucania plików z gry konsolowej do kompa albo po prostu niech skopiują i ulepszą malowanie z Forzy :D


 24339541219_aa976f320e_o.png


#7
LKRISS

LKRISS
  • STEAM ID:lkriss2
  • Origin ID:BOTAWP
  • Xbox Live:LKRISS22
  • Social Club:lkriss22
  • LokalizacjaWarszawa

Wbrew pozorom to nie jest takie proste. Więc niestety nie liczyłbym na to.


SimRace Polska "Prędkość dźwięku to bardzo dziwna sprawa. Rodzice coś mówią jak masz 15 lat a dociera dopiero koło trzydziestki"
simr.pngbutton-4220-black.png

Rig

PC

:idea: Uzupełnij swój profil i podziel się ustawieniami z innymi


#8
revetion

revetion

    Forumowicz

  • Użytkownicy
  • PipPipPip
  • 64 postów
  • STEAM ID:revetion
  • PSN id:revetion
  • LokalizacjaTurek

Czy moje malowanie będą widzieli wszyscy gracze ??
Czy malowania będzie można sobie przesyłać ??

Kriss co słychać w tym temacie dzisiaj ?

Użytkownik revetion edytował ten post 13 październik 2015 07:11


#9
LKRISS

LKRISS
  • STEAM ID:lkriss2
  • Origin ID:BOTAWP
  • Xbox Live:LKRISS22
  • Social Club:lkriss22
  • LokalizacjaWarszawa

W skrócie to nic się nie zmieniło. Malowania nadal należy sobie indywidualnie wczytywać do katalogów na swoim dysku lokalnie. Jest opcja aby w wyścigach online były widoczne ale wymaga to troszkę pracy dla każdego uczestnika. Przed ligą wysyłaliśmy paczkę skinów do wgrania i w sumie to działało. W ustawieniach serwera było trzeba tylko ustawić jaki skin dla kogo i działało.

 

Ostatnio mało czasu na zabawę w malowania  :bezradny: ale jak ktoś ma ochotę na taką zabawę to zachęcam do pokazywania swoich projektów. Dosyć spory wybór malowań do AC znajdziecie na ich oficjalnym forum oraz na RaceDepartment. 


SimRace Polska "Prędkość dźwięku to bardzo dziwna sprawa. Rodzice coś mówią jak masz 15 lat a dociera dopiero koło trzydziestki"
simr.pngbutton-4220-black.png

Rig

PC

:idea: Uzupełnij swój profil i podziel się ustawieniami z innymi


#10
rauf

rauf
  • Discord:rauf#2248
  • STEAM ID:rauf00
  • Origin ID:rauf00
  • Xbox Live:rauf00
  • PSN id:rauf00
  • Social Club:rauf00
  • Lokalizacjagłęboka wieś

AC? Krzysiek wątek o pCARS jest, pobudka!


Ever tried. Ever failed. No matter. Try Again. Fail again. Fail better.

Rig

PC
 
38700337265_4a399a161c_o.jpg moje zaufane źródło testów sprzętu i technologii 
Guest uzupełnij swój profil i podziel się ustawieniami z innymi!
Jak wołać użytkownika i cytować fragmenty
Na priv pytaj mnie tylko o sprawy administracyjne! Od pytań intymnych i sprzętowych mamy forum ;)

#11
LKRISS

LKRISS
  • STEAM ID:lkriss2
  • Origin ID:BOTAWP
  • Xbox Live:LKRISS22
  • Social Club:lkriss22
  • LokalizacjaWarszawa

Aaaa racja  :D  już się budzę.

 

Dobra co do PC to sytuacja jest jeszcze bardziej powalona bo jedynie można wczytywać sobie lokalnie 1 malowanie dla danego autka i to tylko w singlu - kropka.  :mrgreen:


SimRace Polska "Prędkość dźwięku to bardzo dziwna sprawa. Rodzice coś mówią jak masz 15 lat a dociera dopiero koło trzydziestki"
simr.pngbutton-4220-black.png

Rig

PC

:idea: Uzupełnij swój profil i podziel się ustawieniami z innymi






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: Tutorial, poradnik

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych