Skocz do zawartości

SIMRACE.PL używa cookies. Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące ciasteczek w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.Proszę zapoznać się z Polityka prywatności żeby uzyskać więcej informacji. Jeśli wyrażasz zgodę i nie chcesz więcej tej informacji kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje używanie cookies
Witaj na SIMRACE.PL
Fajnie, że do nas trafiłeś. Żeby zobaczyć wszystkie treści musisz posiadać konto.
ZALOGUJ ZAŁÓŻ KONTO
* * * * *

Kolejne zmagania simracerów w realnych wyścigach


W najbliższy weekend na Torze Poznań odbędzie się trzecia runda Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski, w których udział weźmie duet znany z simracingu – Adam Karkuszewski ADAKAR, znany z występów w wyścigach endurance na platformie rFactor 2 oraz Damian Lempart DamianL , dawniej finalista GT Academy, zwycięzca wielu zawodów simracingowych oraz uczestnik wielu shoot-out’ów „from sim to real”.
Zespół ściga się za kierownicą pucharowego Mini Coopera S, w klasyfikacji pucharowej MINI oraz w klasie pojemnościowej D4-3500. Po poprzedniej rundzie i doskonałym występie w deszczowych kwalifikacjach, uzyskanym pole position w debiucie przez Damiana (w klasie MINI) i pechowym przebiegu wyścigu, simracingowy duet jest nastawiony na jeszcze większą walkę podczas najbliższej eliminacji. Dodatkowo, Karkuszewski ściga się także w sprinterskich wyścigach w ramach pucharu OMM Super S Cup, gdzie w ostatnich zmaganiach zajął 10. i 7. Miejsce w obu wyścigach, na 15. rywali (w debiutanckim weekendzie wyścigowym w życiu).


Damian: Natrafiliśmy na trzy awarie w ciągu jednego wyścigu, gdzie wcześniej wszystko przebiegało okej i od strony kierowcy, nikt z nas nie popełnił żadnego błędu. Najzwyczajniej mieliśmy pecha, takie są wyścigi. Wierzę jednak, że limit pecha został wyczerpany i zostanie nam jedynie skupienie się na ściganiu z innymi. Dzięki ścisłej współpracy ze stajnią OMM DRIVE, udało się wdrożyć pakiet poprawek do naszego pucharowego Mini Coopera S, dzięki którym samochód powinien być nie tylko wydajniejszy, ale także szybszy. Wszystko się jednak okaże w ramach czwartkowych testów. Jeśli przebieg wyścigu będzie okej, wierzę że podium jest możliwe. Dobra dyspozycja przełożyła się także na wsparcie świdnickiej firmy DeltaTech specjalizującej się w obróbce mechanicznej, której jestem wdzięczny za zaufanie w projekt oraz moją osobę.

Adam: Jestem znacznie spokojniejszy i o wiele mniej stresu czuję przed drugim weekendem w "karierze". Podczas debiutu, pierwszy kontakt z nową oponą slick zakończył się spinem na Baba Jadze (T1), cały czas szukaliśmy ustawień twardości zawieszenia i ciśnień. To wszystko powodowało, ze weekend był kolejną sesją prób i błędów. Mimo wszystko założenia jakie miałem przed weekendem, zostały zrealizowane. Ukończyłem oba wyścigi na 10 i 7 pozycji i jedyny niedosyt to kumulacja pecha w wyścigu długodystansowym. Zaplanowane treningi na najbliższy czwartek przed wyścigiem, z Jakubem Golcem, gdzie będziemy bazować na danych zebranych z debiutu, ułatwią sprawę z ustabilizowaniem auta i wyciśnięciem z niego dodatkowych części sekundy. Cel na tą rundę to oba wyścigi sprint ukończyć w TOP6, tak jak i kwalifikacje oraz stanąć na podium z Damianem w klasie Mini w Endurance.

Specyfikacja MINI OMM Cup

Spełnione wymogi FIA Art. 251-254,

Klatka bezpieczeństwa OMM Sp. z o. o.,

Dyferencjał Quaife ATB typu LSD,

Amortyzatory o regulowanym tłumieniu BC Racing BR Series,

Sprężyny BC Racing o podwyższonej sztywności przeznaczone do użytku torowego,

Stabilizatory Eibach o podwyższonej sztywności skrętnej; tylny stabilizator z dwustopniową regulacją,

Acentryczne tuleje wahaczy przednich z poliuretanowymi tulejami wewnętrznymi Racingflex,

Dolne mocowanie silnika z poliuretanową tuleją wewnętrzną Racingflex,

System zarządzania silnikiem Ecumaster EMU Black,

Zwiększone przełożenie napędu kompresora Eaton M45 za pomocą wielorowkowego koła pasowego o zredukowanej średnicy,

Wtryskiwacze paliwa o podwyższonej wydajności,

Tarcze i klocki hamulcowe StopTech,

Zmodyfikowany układ wylotowy silnika z tłumikiem końcowym MG motorsport,

Zmodyfikowana i zredukowana wiązka elektryczna,

Redukcja masy,

Moc ok.220KM.

Dla obu kierowców aktualny sezon jest debiutancki w Mini. Lempart wcześniej ścigał się w ramach WSMP zaczynając swoją karierę całkowicie od simracingu i startów w lokalnych imprezach time attack z całkowitym pominięciem etapu kartingu. Natomiast Karkuszewski wsiadł prosto z simracingowych zmagań endurance do realnych wyścigów na poziomie Mistrzostw Polski. Mimo tego, kierowcy śmiało walczą z innymi rywalami, gdzie niektórzy mają 2-3 letni staż za kierownicą pucharówek od OMM DRIVE i pokazują wysokie tempo.

Zapraszamy do galerii zdjęć z debiutanckiego startu sympatycznej załogi miniacza!
Autor Filip Flisek Automotive Photography

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Adam i Damian
Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika


Postępy załogi możecie też śledzić na facebookuOficjalna strona SUPERSCUP
http://superscup.pl/
https://www.facebook.com/ommsuperscup/

Damian od 3 lat utrzymuje też wątek na forum, w którym opisuje trochę mniej oficjalnie swoją wyścigową i trenerską karierę, zapraszamy!
[DamianL] Moje wyścigowe plany na 2017

8 Komentarze

 

 

Zapraszamy do galerii zdjęć z debiutanckiego startu sympatycznej załogi miniacza!


You got me until this point :-D :-D :-D

Zmienić na "zróżnicowanej wagowo"? xD

body shaming :-D

 

Dzis po treningach przed runda, 250 km wyścigowe zrobione, setup poprawiony DIAMETRALNIE in plus. 

Jutro 10:10 mamy pierwsza sesje treningowa, później dwie kwalifikacje (sprint i endu) oraz wyścig nr1. 

i co ? i co ? 

:-D 

No gratulacje!

przed nami finalna runda Mistrzostw Polski. Na starcie 19 aut (!) , rekord serii w 3 letniej historii. 
W tym Patryk Mikiciuk i Adam Kornacki z TVN Turbo. 

 

W endurance dwu godzinnym tez rekord, bo zgloszeń jest 10 w naszej klasie. 

Jest stres ;-)

https://i.postimg.cc...chwytywanie.jpg

Lista zgłoszeń na ostatnią runde