Skocz do zawartości

SIMRACE.PL używa cookies. Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące ciasteczek w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.Proszę zapoznać się z Polityka prywatności żeby uzyskać więcej informacji. Jeśli wyrażasz zgodę i nie chcesz więcej tej informacji kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje używanie cookies
Witaj na SIMRACE.PL
Fajnie, że do nas trafiłeś. Żeby zobaczyć wszystkie treści musisz posiadać konto.
ZALOGUJ ZAŁÓŻ KONTO
* * * * *

Nowy rekord na Nordschleife!


Po ośmiu latach dominacji Radicala SR8 LM, magiczna bariera została w końcu przekroczona.
Niecodziennie na naszym portalu pojawiają się wpisy o pobiciu jakiegoś rekordu, lecz też niecodziennie pokonuje się rekordy zapisane prawie dekadę temu. Niecodziennie również taki rekord ustanowiony przez samochód podszywający się pod track-day LMP2 pobija nieco bardziej przyziemne auto. Mowa o najnowszym Porsche 911 GT2 RS, czyli najszybszej drogowej 911-tce, która kiedykolwiek opuściła fabrykę w Stuttgarcie.

Wróćmy jednak kilka lat wstecz. 28 września 2005 roku nowiutki Radical SR8 pobija rekord pętli, i to dosłownie - był to pierwszy samochód drogowy, który okrążył pętle poniżej 7 minut. W tym samym roku, drugim najszybszym pojazdem zaraz po Radicalu był Donkervoort D8 RS, lub - schodząc do nieco bardziej przyziemnych marek - Porsche Carrera GT z czasem 7:28. Różnica jest ogromna, prawda?

Cztery lata później na Północne Ostrza trafia ulepszona wersja SR8 nazwana LM, w którym zmiany objęły jednostkę napędową i aerodynamikę. Nowsza odsłona Radicala pobija swój rekord o 7 sekund. Wszystko wydaje się piękne, jednakże jak popatrzymy na tego przemiłego Radykała, trudno powiedzieć że jest to auto drogowe - brakuje tu dachu, bagażnika, a homologacja jest tylko po to, aby przejechać z prywatnego garażu na tor wyścigowy i z powrotem.

Dołączona grafika


Od 2009 minęło już 8 lat, i światło dzienne ujrzał niesamowity samochód, który pobił rekord Radicala, oraz co najważniejsze - ma on dach, bagażnik, jest również radio, nawigacja a także otwierane szyby. Oczywiście trudno powiedzieć że 911 GT2 RS to auto drogowe jak każde inne, jednak na pewno jest ono bardziej przyziemne od SR8 LM.

Pora na gwiazdę wieczoru - 911 GT2 RS jest przeniesiony wprost ze świata wyścigów. Klatka wyścigowa, napęd na koła tylne, 700 KM mocy i 750 Nm momentu obrotowego zapewnia 3,8 litrowy, podwójnie turbodoładowany motor siedzący wprost na tylnej osi. Sprawowany z siedmiobiegową półautomatyczną biegów PDK pozwala osiągnąć wynik na poziomie 2,8 sekundy do pierwszej setki. Nie ma żadnych kompromisów - najszybsza 911 to
podwozie z wyścigowego egzemplarza, aktywne zawieszenie silnika, tytanowy układ wydechowy, magnezowe felgi, karbonowe stabilizatory poprzeczne, oraz tradycyjny dla rodziny GT2 ogromny spoiler. W gruncie rzeczy, najnowsze GT2 RS to raj dla purystów świata wyścigowego.

To tyle jeżeli chodzi o suche fakty. Co z tym wynikiem, bo tekstu co nie miara, a o czasie dalej nie napisałem. Czas jaki wykonał ten potwór to 6:47,250, czyli o całą sekundę szybciej niż SR8 LM. A także o całe 10 sekund szybciej niż 918 Spyder z napędem na cztery koła i niebagatelną mocą prawie tysiąca koni mechanicznych wyzyskanych z trzech jednostek napędowych, w tym dwóch elektrycznych.

Poniżej nagranie z Zielonego Piekła:


Bez wątpienia technikom z Porsche nalezą się gratulacje, zbudowali oni bowiem najszybszy samochód drogowy na świecie. Rekord najnowszej 911 zapisał się na kartach historii.

4 Komentarze

Auto marzeń, że też w Assetto nie mamy tego modelu auć.

Spróbujcie zwolnić vid do 0,75x - ciągle prędko ;)

A co z tym Chińczykiem z maja? Miał 6:45,9
Nie uznali tego? Przecież to oficjalne było

6:47 na Nordzie...... już mnie nic na tym świecie nie zdziwi ;-)

Rekord to 6:45,9