Skocz do zawartości

SIMRACE.PL używa cookies. Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące ciasteczek w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.Proszę zapoznać się z Polityka prywatności żeby uzyskać więcej informacji. Jeśli wyrażasz zgodę i nie chcesz więcej tej informacji kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje używanie cookies
Witaj na SIMRACE.PL
Fajnie, że do nas trafiłeś. Żeby zobaczyć wszystkie treści musisz posiadać konto.
ZALOGUJ ZAŁÓŻ KONTO
* * * * *

Dwa tuzy Grupy C w najbliższej aktualizacji R3E


Porsche i Nissan - dwie legendy Le Mans.
Studio Sector3 poinformowało, że może się spodziewać w ich symulatorze takich maszyn jak Porsche 962C oraz Nissan R90CK. Obie legendy wyścigów długodystansowych pojawią się w najbliższej aktualizacji RaceRoom, jednak nie wiadomo kiedy będzie to miało miejsce.

Grupa C to klasa prototypów z lat 80-tych, które brały udział głównie w wyścigach długodystansowych - można luźno powiedzieć, że były one preludium dla klasy LMP znanej od okolic 2000 roku. W tych czasach Porsche królowało w 24-godzinnym maratonie, a modele 956 i 962C pozwoliły kierowcom wygrywać przez 6 lat z rzędu!

Sam model 962C ugruntował swoją pozycję w historii sportów motorowych jako niesamowicie szybki i niezawodny bolid z dużą ilością nowinek technicznych. Niemal trzylitrowy silnik boksera o sześciu cylindrach rozwijał 620 KM za pomocą dwóch turbosprężarek. Podwozie wykorzystywało efekt przypowierzchniowy, zaś 962C to pierwszy samochód wyścigowy z dwusprzęgłową skrzynią biegów, który wygrał wyścig - samo Porsche przecierało szlaki w tej dziedzinie, podobnie jak w technologii turbodoładowania.

Dołączona grafika


Nissan to zaś krok w zupełnie inną stronę. Samochód skonstruowano, żeby nie wygrał wyścigu Le Mans... tylko po to, żeby jak najszybciej przejechać pętlę de la Sarthe. Japończycy zdali sobie sprawę, że nie mają szans z niezawodną maszyną ze Stuttgartu, więc skonstruowali najmocniejszy bolid spośród całej Grupy C. Osiągający aż 1100 koni mechanicznych z 3,5-litrowego V8 Twin Turbo, model R90CK zdołał przejechać okrążenie kwalifikacyjne z czasem 3 minut i 27 sekund. Na drugiej pozycji było wyżej wspomniane 962C z czasem aż o 6 sekund gorszym.

Niestety nie znamy jeszcze ceny samochodów.

2 Komentarze

"Dwa tuzy Grupy C" czemu przeczytałem dwa gruzy ;)

 

@Eboo, wszystko przez niego!

Trochę więcej o nowej aktualizacji

https://forum.sector...er-notes.12862/