Skocz do zawartości

SIMRACE.PL używa cookies. Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące ciasteczek w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.Proszę zapoznać się z Polityka prywatności żeby uzyskać więcej informacji. Jeśli wyrażasz zgodę i nie chcesz więcej tej informacji kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje używanie cookies
Witaj na SIMRACE.PL
Fajnie, że do nas trafiłeś. Żeby zobaczyć wszystkie treści musisz posiadać konto.
ZALOGUJ ZAŁÓŻ KONTO

Zobacz inną zawartość



Szukaj wpisów




* * * * *

Nowa generacja kierownic A.D 2017 - Fanatec Thrustmaster OSW


W ciągu ostatnich miesięcy na rynku już pojawiły się, lub zapowiedziano debiut nowych ciekawych kierownic, zobaczmy jak wygląda rynek sprzętu do simracingu w połowie 2017 roku.
Nie od dziś wiadomo że najwięksi producenci sprzętu simracingowego uważnie obserwują poczynania konkurencji i starają się wpasować w nisze lub podgryzać pozycję rynkowych rywali.

W zeszłym roku amerykański Thrustmaster i niemiecki Fanatec zapowiedzieli kierunek rozwoju, którym będzie raczej średnia i wyższa półka, niż produkty entry level. Jeszcze w 2016 pojawiły się więc linie:

Fanatec CSL - 320€ za bazę (500€ baza+obręcz P1 + pedały)
http://simrace.pl/fo...atec-csl-elite/

Thrustmaster TS-PC - 550€ za bazę z obręczą OW
http://simrace.pl/fo...stmaster-ts-pc/

CSL Elite
Dołączona grafika

TS-PC
Dołączona grafika


Przez cały ten okres rynek produktów premium szturmują kierownice direct drive, czyli serwa pozbawione paska jako przeniesienia napędu. Do tej pory żaden z wielkich producentów (popularnych i masowych) nie ugryzł tego tortu więc coraz śmielej poczynają sobie mniejsze firmy oferujące rozwiązania od DYI do gotowców jak SimCube czy MMOS z pełną gwarancją za mocno konkurencyjną cenę.

więcej o zaletach DD po spoilerem
Spoiler


Na forum mamy już kilka takich sprzętów i opinia userów jest jednoznaczna, kierownice DD to przyszłość simracingu.
http://simrace.pl/fo...l-dyskusja-osw/

Fanatec i Thrustmaster odgrażały się od dawna że wypuszczą direct drive'a ale na zapowiedziach się kończyło. Tymczasem w tym roku Thrust zanosiło się zrobi niespodziankę i kierownicę początkowo nazywaną T700 delikatnie sugerował zrobi DD. Tak jednak się nie stało i z oficjalnej prezentacji na targach E3 wiemy już że kiera nazwana T-GT ponownie będzie na pasku, tyle że z nowym bezszczotkowym silnikiem i paroma usprawnieniami.

Thrustmaster T-GT - 800€ za bazę z obręcza i pedałami
http://simrace.pl/fo...00-nie-bo-t-gt/

Thrustmaster T-GT (suszarko-turbina to zewnętrzny zasilacz)
Dołączona grafika


Niewiele wcześniej natomiast Fanatec także oficjalnie bo na swoim blogu potwierdził że jeszcze w tym roku zobaczymy ich nowe dzieło i tym razem na pewno będzie to DD!

Fanatec Direct Drive - cena nieznana, szacuje na przedział 1000-1500€ za samą bazę
http://simrace.pl/fo...-wheel-q4-2017/

Fanatec DD - zdjęcie poglądowe, tak wygląda obręcz Fana na serwie innego producenta
Dołączona grafika


Rynek OSW zareagował na te ruchy i pojawiły się obniżki o których więcej napisał kolega Bart
http://simrace.pl/fo...ja-osw/?p=47634

OSW - 1180 € za bazę, zasilacz, obręcz
Dołączona grafika


Zatem już przed debiutem Fana DD mamy bardzo ciekawy rok w dziale sprzętów do simracingu. Nie są to tanie propozycje, ale na pewno cieszy że profesjonalne rozwiązania na stałe wchodzą na rynek masowy. Z pewnością popchnie to branże do rozwoju, bo i developerzy będą chcieli pokazać ile więcej można wyciągnąć z ich produkcji przy zastosowaniu szybkich i precyzyjnych serwomotorów.

A to znaczy dla nas wszystkich jedno - potencjalne obniżki sprzętu ze średniej półki. Jeszcze wczoraj konsumencki top Fanatec CSW V2/V2.5 dziś powoli staje się nieopłacalny skoro za niewiele więcej można mieć kierownicę z bezpośrednim przełożeniem!

więcej o wyborze sprzętu, kierownic, pedałów znajdziecie w dziale forum
SIMRACING - hardware i software

tu jeszcze ciekawy projekt DYI kolegi MIR05LAV
SSW - stepper sim wheel

2 Komentarze

Najbardziej jestem ciekaw jak bardzo rynek DD wpłynie na cenę kierownic z przekładniami paskowymi... kiedyś wypadałoby porzucić tego głośnego Logitecha :P

wydaje się że zepchnie je bliżej ziemi, wycena Thrusta TS-PC i T-GT jest ostro przegięta, tak samo zresztą archaicznych konstrukcyjnie Logitech G29 i G920, seria Fanatec Clubsport jako top paskowców spotyka się już prawie z OSW, więc zapewne rynek wymusi obniżki albo seria CS straci rację bytu bo niżej jest przecież CSL Elite, tak czy tak ciekawe czasy idą i spodziewam się że w przeciągu 12 miesięcy będziemy mieli wysyp Direct Drive'wów na forum ;)