Skocz do zawartości

SIMRACE.PL używa cookies. Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące ciasteczek w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.Proszę zapoznać się z Polityka prywatności żeby uzyskać więcej informacji. Jeśli wyrażasz zgodę i nie chcesz więcej tej informacji kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje używanie cookies
Witaj na SIMRACE.PL
Fajnie, że do nas trafiłeś. Żeby zobaczyć wszystkie treści musisz posiadać konto.
ZALOGUJ ZAŁÓŻ KONTO

Zobacz inną zawartość



Szukaj wpisów




* * * * *

Rusza Simrace.pl Amateurs Club DTM Cup


Po ostatnim piątym sezonie Alfy Romeo w Amateurs Club przyszła pora na coś innego.
Już w najbliższy wtorek rozpoczniemy kolejny sezon Amateurs Club, w którym tło stanowi historyczna seria wyścigowa DTM z przełomu lat 80' i 90'. Celem sezonu było zapewnienie dobrej zabawy uczestniczącym kierowcom przy możliwie najbliższym historii odwzorowaniu zasad panujących w tamtych latach. Dla osób niewtajemniczonych w temat tych legendarnych, niemieckich wyścigów, zapraszam na lekcje historii do artykułu, w którym szczegółowo opisano lata od 1984 do 1996 w kontekście Deustche Tourenwagen Meisterschaft. Oby to pomogło wam odnaleźć się w klimacie tych niezwykłych kanciatych turasów i wybrać swojego faworyta!

Jak wspominałem, jednym z priorytetów była dokładność historyczna, tak więc znajdziemy zarówno dłuższe wyścigi jak i dwie, krótkie imprezy, w których linia startowa do drugiego będzie bazować na wynikach pierwszego wyścigu z odwróconym Top 15. Oprócz inauguracyjnego wyścigu na Nordschleife, wszystkie kolejne 45-minutowe wyścigi będą wymagały pit-stopu z wymianą opon. Bardzo ważna będzie znajomość toru podczas kwalifikacji, gdyż przyjęty format tej sesji to szansa na zaledwie jedno okrążenie pomiarowe, a kierowcy będą wypuszczani z boksów co 10 sekund na podstawie czasów osiągniętych w prekwalifikacjach. Aby zachęcić do tworzenia 2-3 osobowych zespołów, każda osoba zapisana w zespole dostaje dodatkowe punkty za wyścigi. Ustawienia samochodu są oczywiście dozwolone, a dzielenia się wiedzą będzie mile widziane!

W DTM Cup kierowcy wybierają jedno z dwóch bliźniaczo podobnych konstrukcji na okres całego sezonu, a są nimi BMW M3 E30 Sport Evolution z '92 oraz Mercedes-Benz 190E Cosworth 2.3-16 Evo II z 1990 roku. Obydwa samochody mają identyczny silnik, układ napędowy, moc, nadwozie oraz podwozie, tak więc również ich prowadzenie i osiągi są identyczne.

Pora na kalendarz który obejmuje w sumie sześć wyścigów. Każdy z wyścigów będzie miał miejsca co każdy wtorek od 25 maja do 3 lipca, zaczynając od godziny 20:00 godzinną sesją treningową, następnie kwalifikacjami oraz w końcu wyścigiem około 21:10.

Najpierw zaczynamy od legendarnego Zielonego Piekła z 15 minutowymi kwalifikacjami które zadecydują o liście startowej do wyścigu trwającego około 45 minut. Tydzień później widzimy się w Wirtembergii na drugim najbardziej rozpoznawalnym niemieckim torze - Hockenheimring, gdzie pojedziemy dwa 20-minutowe wyścigi ze startem lotnym. 12-tego czerwca przeniesiemy się do Belgii na tor Zolder, tym razem jeden 45-minutowy wyścig z obowiązkowym pit-stopem. Kolejny tydzień, kolejne dwa wyścigi, a każdy liczący 20 minut, tym razem na niemieckim Norisringu - pętla o długości zaledwie 2,3 kilometrów jest bardzo techniczna, choć szeroka, zaś start lotny jeszcze bardziej zaogni sytuację na torze! W piątym wyścigu polecimy na wyspy, a dokładniej na szeroko znany Donington Park na którym organizowano wyścigi DTM/ITCC w pierwszej połowie lat 90-tych. Format przyjęty na wyścig to 45 minut z obowiązkowym pit-stopem. Ostatni wyścig będzie małą wisienką na torcie, gdyż będziemy ścigać się na Czeskim torze Automotodrom Brno aż przez 90 minut z obowiązkowym pit-stopem na wymianę opon.

Chętni?

Linki do odpowiednich tematów znajdziecie poniżej:

Regulamin i zapisy

Temat do dyskusji o DTM Cup

0 Komentarze