ZALOGUJ ZAŁÓŻ KONTO
Zobacz inną zawartość
Kategorie Zobacz wszystko →
Szukaj wpisów
NAJNOWSZE ARTYKUŁY
-
Simracer debiutuje w wyścigach na Nordschleife!
rauf - 27.08.2021
-
Zapowiedź drugiego sezonu ACC Mixed Grid GT3/GT4
GTR - 16.12.2020
-
Powrót Amateurs Club
GTR - 26.10.2020
-
Finałowe zmagania simracerów w wyścigowym sezonie 2020
GTR - 08.10.2020
-
ACC Mixed Grid GT3/GT4 - liga jesień/zima 2020
GTR - 27.09.2020
-
Kolejne zmagania simracerów w realnych wyścigach
rauf - 16.09.2020
-
Sim-Center Poznań czyli prawdopodobnie najlepsze centrum simracingo...
rauf - 15.09.2020
-
ACC Big Grid GT3/GT4
GTR - 15.09.2020
-
xxx
rauf - 13.09.2020
-
Simracing dla początkujących od czego zacząć? WIELKI PORADNIK SIMRA...
rauf - 13.09.2020
NAJNOWSZE KOMENTARZE
-
Simracer debiutuje w wyścigach na Nordschleife!
rauf - 12:08 28 sie 2021
-
Powrót Amateurs Club
DenV_eR_ - 21:09 11 sie 2021
-
Sim-Center Poznań czyli prawdopodobnie najlepsze centrum simracingo...
Erton Polska - 21:39 28 paź 2020
-
Powrót Amateurs Club
Tommi - 23:27 27 paź 2020
-
Finałowe zmagania simracerów w wyścigowym sezonie 2020
ADAKAR - 21:25 24 paź 2020
-
Finałowe zmagania simracerów w wyścigowym sezonie 2020
Erton Polska - 08:21 09 paź 2020

Sim-Center Poznań czyli prawdopodobnie najlepsze centrum simracingowe w Polsce

Skupiliśmy się na:
- sprawdzeniu konfiguracji sprzętu, FFB, kierownic, pedałów itd
- feedbacku odnośnie realizmu platform motion
- poprawkach FOV i POV
- dopasowaniu siedzisk, sprawdzeniu sztywności mocowań
- testy obciążeniowe na wszystkich stanowiskach jednocześnie
- kontroli wydajności FPS i płynności wyświetlania
- testy potrwały z małą przerwą obiadową od godz. 12 do 23

Pominę towarzyskie uroki spotkania (o tych więcej na forum) ale warto zanotować, że współzałożycielem centrum jest Wojtek, który od paru lat, najpierw hobbystycznie, a następnie praktycznie zawodowo, rozwijał koncept platform ruchowych tzw. motion rig. Poza tym, że to facet do głębi - tak jak my - zarażony pasją simracingu, to reprezentuje bardzo fachowe i metodyczne podejście do tematu. Każdy szczegół techniczny ma w małym palcu, opowiada o najdrobniejszych szczegółach konstrukcyjnych i chętnie dzieli się wrażeniami.
Wojciech Kowalski opowiada nam o kulisach powstania Sim-Center i pracy nad autorskim systemem motion

Ale do konkretów, dlaczego warto odwiedzić Poznań?
W centrum miasta
Lokal mieści się na parterze, z bezpośrednim dostępem z ulicy, w ścisłym centrum Poznania. Obok znajduje się płatny parking (25 PLN za dobę), Stare Miasto i mnóstwo knajp oddalone o dwie minuty spaceru. Położenie idealne dla zmotoryzowanych jak i pieszych.Adres ul. Garbary 100, 61-866 Poznań
Mapa https://goo.gl/maps/VACWJJtVEY3tgRBH8
Strona facebook https://www.facebook...03719328136981/
Wyposażenie
Po prawej widoczny 6 DOF, w głębi triple z 5 DOFami.

Stanowiska wyścigowe
Jak wspomniałem, w środku aż 9 zestawów, więc wybierając się do centrum na pewno zasiądziecie za sterami, bez potrzeby oczekiwania w kolejce do jazdy.4x zestawy 5 DOF - autorskie konstrukcje Wojtka, bardzo responsywne i konkretnie wysterowane, prędkość siłownika 250 mm/s, skok 150 mm, czas reakcji 2ms. Kierujemy SimCube 2 Pro z customowymi obręczami SimLine carbonik, skóra albo alcantara, po prostu najwyższa półka, pedały od manufaktury Heusinkvelda, model Sprint (65kg), dla lubiących klasyki oczywiście skrzynka Fanateca a dla fanów rajdów i driftu solidny hamulec ręczny, także od SimLine. Obraz wyświetlany jest na 3 stacjonarnych zakrzywionych ekranach a ponieważ założenie było takie, żeby zapewnić jak największe pole obrazowe zdecydowano, że będą to duże telewizory 49" z HDR ale w 60Hz. Rozumiem skąd taki wybór i o ile od razu wolniejsze odświeżanie jest zauważalne (dla każdego jeżdżącego na +120Hz), to cały pakiet bodźców jakie trafiają do zmysłów przesłania ten słabszy element. Rig jest w całości regulowany, kubełkowy fotel Sparco oraz pedaliera na osobnych sankach. Można poczuć się bardzo wyścigowo, szczególnie po zapięciu pasów szelkowych. Jako osoba dość wysoka czasem w rigach czuje się jak słoń w składzie porcelany, elementy pracują i co rusz uderza się kolanami. Nie tym razem. Baza to rSeat z drobnymi poprawkami pod kątem sztywności i mocowań, całość jest słusznych rozmiarów, zapewnia wygodę przy wsiadaniu i wysiadaniu a to lubię bardzo. O wrażeniach z jazdy w następnej części, teraz pora na coś jeszcze bardziej wyjątkowego.
Trzy wielkie panele dosłownie otaczają i dają poczuć się jak w kabinie, Łukasz CorradoSKJ za sterami 5 DOFa
Gerard Rex za kierownicą ukochanego Ferrari F40, stylowo, z ręką na lewarku, podróżuje po Spa Francorchamps
Zestaw 6 DOF - również własnej konstrukcji, 6 silników trójfazowych po 1500W, prędkość ramienia ok. 310 mm/s, czas reakcji 15ms, sprzęgnięty z goglami wirtualnej rzeczywistości Pimax 5K. Po stronie sterowania ten sam sprawdzony set SC2 Pro, SimLine i Heusinkvelda. Jako support monitor ultra szerokokątny Samsung 1440p 120Hz w proporcjach 32:9, wszystko aktywne zawieszone na siłownikach. A i wrażenia ruchowe uzupełniają 4 buttkickery (system drgań sprzężony z motion).
Bartek Omen zupełnie odcięty od rzeczywistości z VR i delikatnie wstrząśnięty (a nie zmieszany!) w 6 DOF rigu
2x zestawy GT - stacjonarne rigi na bazie kokpitów rSeat, osprzęt głównie Thrustmaster, kierownica TS-PC, monitory UWA Samsung 1440p 120Hz w proporcjach 32:9, dodatkowo skrzynie TH8A.
Zestawy GT będą najbliższe typowemu domowego rigowi
2x zestawy Formula - również stacjonarne, dedykowane do F1 czy ogólnie open wheelerów z pochyloną pozycją za kółkiem. Osprzęt Thrustmaster TS-XW, monitory ponownie UWA Samsung 1440p 120Hz w proporcjach 32:9.
Tadeusz 'TeddyX' i Piotr DrFugazi na "leżakach" rSeat
Tyle pokrótce o hardware, wspomnę, że nagłośnienie zapewniają zestawy Surround 5.1 Logitecha a uzupełniają oczywiście słuchawki bezprzewodowe również marki Logitech.
Wszystkie zestawy napędzają topowe komputery z procesorem Intel i9 9900K chłodzonymi AIO, oraz układami grafiki NVIDIA RTX 2080Ti, także wydajności na pewno nie brakuje!
Filip GTR przymierza się do zanurzenia w wirtualną rzeczywistość wspomaganą przeciążeniami, drganiami, wibracjami, FFB i innymi takimi atrakcjami

Wrażenia z jazdy
Kolega Bart o 6 DOF Sim-Center
"6DOF + VR + butt kicker + SC2 + Heusinkveld - następny poziom imersji w simracingu. Całość tworzy niesamowite odczucia. Coś pięknego. Polecam"
Następna sprawa to porównanie różnych rodzajów wyświetlaczy używanych w simracingu, osobiście zawsze jestem za trzema ekranami, jako że dają najlepsze odwzorowanie zasiadania w bolidzie, ale jak fajnie przeskoczyć i porównać je do zakrzywionego ultra-szerokokątnego panelu Samsunga, albo do gogli wirtualnej rzeczywistości w konkretnej rozdzielczości 5K. Tutaj każdy szybko wyrobi sobie opinie i łatwo zdecyduje co najlepiej mu pasuje. I zdaje się, że niejeden fan tripli zmiękł po testach Pimaxa w połączeniu z taaakim motion. Nie liczyłem, ale dostępnych jest sporo dodatkowych obręczy, które na życzenie można od ręki podmienić korzystając z systemu szybkozłączek. Klik-klik i zamiast kiery F1 zakładamy model GT od Porsche, Audi czy Vette. Przydałoby się je jeszcze oprofilować, tak żeby korzystać w pełni z przycisków, pokręteł itd. Jeździć można ze skrzynią w łopatkach, lub manualną sekwencyjną albo w drogowym układzie H, wszystkie zestawy mają pod to naturalnie pedał sprzęgła. Nie miałem wystarczająco czasu, żeby się pobawić w drifting, ale parę razy za rękaw złapałem, bowiem sterczy tak, że sam się o to prosi - jest dokładnie tam gdzie powinien być hydraulik.
Ilość sprzętu robi duże wrażenie i sama możliwość przetestowania od ręki tylu zestawów w jednym miejscu zasługuje na pochwałę. Przekrój od Thrustmastera, przez Fanateca po direct drive, monitory 32:9, triple, gogle VR, bardzo dobre pedały Nielsa, przekrój obręczy i ręcznych SimLine, tego nie ma nigdzie indziej i wystawiamy najwyższą notę.
Wszystkie sprzęty z wygodnym dostępem, idealne warunki do rywalizacji w stylu LAN party

Customowe obręcze SimLine Porsche, Lamborghini, Corvette, Audi, coś do driftu...trudno spamiętać co jeszcze. Jakościowo topka.

Przegląd dodatków od SimLine: sekwencja i skrzynia oparta o bebechy Quaife

Ceny
Oficjalnego cennika jeszcze nie było, ale z rozmów wiemy, że będą się kształtowały konkurencyjnie do rynku a także względem np.wypadu z kumplami na gokarty. Godzina jazdy orientacyjnie zapowiada się:- ok.50 PLN na stacjonarkach
- ok.150 PLN na 5 DOF
- ok 250 PLN za 6 DOF
Kiedy otwarcie?
W najbliższą sobotę 19 września 2020. Śledźcie ich FB po więcej detali.
Rekomendacja
Jeśli mielibyśmy przyznawać certyfikat jakości społeczności SimRace.pl (mimo, że takiego jeszcze nie mamy) to z pewnością poleciałby do Sim-Center. O czym pisaliśmy na FB"Odznaka Power i Pro od SimRace.pl - za bogate wyposażenie, dające spróbować wirtualnych wyścigów w przekroju przeróżnych sprzętów oraz za profesjonalne i pełne pasji podejście do tematu simracingu! Zdecydowanie polecamy 🏁"
Na pewno wpadniemy tam jeszcze nie raz i będziemy szczerze polecać wszystkim ciekawym nowych sprzętów, jak i treningów na pro poziomie. W Sim-Center będzie się bowiem udzielać jako coach nasz dobry kolega i forumowicz Damian Lempart DamianL kierowca wyścigowy, autor poradników z którym nie raz organizowaliśmy szkolenia online
Damian Lempart – z simracingu do rzeczywistości!
Pokolenie PlayStation na torze wyścigowym? Czemu nie!
Oficjalna notka ze strony Sim-Center
"Od dziś oficjalnie możemy poinformować, iż nawiązaliśmy współpracę z Damian Lempart - Racing Driver & Racing Coach. Dzięki temu u nas w salonie będziecie mogli odbyć zajęcia:
-online
-indywidualne
-grupowe
pod okiem profesjonalnego kierowcy wyścigowego, który swoją przygodę zaczął w simracingu. W ramach tych zajęć Damian będzie mógł was przygotować pod kątem simracingu czy motosportu."
Dla wszystkich forumowiczów obiecujemy wkrótce zorganizować wspólny wyjazd, miejsce jest idealne na np. zaległy zlot SimRace i zamierzamy z gościnności ekipy Sim-Center skorzystać jeszcze nie raz!
Mini relacja z wyjazdu na forum
Sim-Center Poznań - wrażenia z wizyty w nowej simowni
8 Komentarze
Parę słów ode mnie. Po wejściu do salonu SIM CENTER od prawej strony. Mamy dwa stanowiska oparte na Thrumsmaster TS-PC z pedałami T3PA. Dalej dwa stanowiska z fotelami a'la F1 również Thrustmaster kierownica i pedały Fanatec wraz z Load Cell. Tutaj można idealnie sprawdzić jaka jest różnica między podstawowymi pedałami z Thrusmtmaster a zdecydowanie ciekawszymi Fatanec. Jak dla mnie ciekawe doświadczenie gdyż sam posiadam model od Thrustmastera. No i dalej stanowisko 6dof oraz co dla mnie i chyba bardziej dla mojego syna idealne stanowiska 5dof. Młody wkręcił się na maksa. Krótko, robią robotę
Sam lokal jest dość duży więc swobodnie można się przemieszczać po nim nie przeszkadzając innym osobą. Cóż więcej mogę dodać? Po prostu tego trzeba spróbowa i zobaczyć. Serdecznie polecam SIM CENTER. Również bardzo dziękuję za zaproszenie zarówno Simline (Corrado) jak i SIM CENTER (Wojtek) za możliwość przetestowania tego wspaniałego sprzętu.
Również byłem, miód i wino piłem... czekaj, nie ta bajka
Ale faktycznie w środku jest jak w bajce, na wejściu wita spora postać Stiga, po lewej 4 motion rigi 5DOF rSeat N1 z kubełkami wyposażone w DD i pedały Heuske...cośtam. Fajnie, bo kiedyś przymierzałem się do rSeata i byłem ciekaw czy wygląda jak na zdjęciach, tu miałem okazje przetestować zarówno N1 jak i Formula Pro. DD też nie miałem okazji pomacać, a tu proszę - SimuCube. Profesjonalne pedały? Check. Trochę za twardo ustawione jak dla mnie ale po jakimś czasie szło coraz lepiej. Chesz sobie przestawić FFB w kierownicy, nie ma sprawy. Chcesz porównać Pimaxa do swojego Rifta S? Proszę bardzo, jest. Mówisz Wojtkowi: mam wrażenie, że ten 6DOF trochę za bardzo nurkuje przy hamowaniu za Kemmel Streight. Hmm... poczekaj, zmienię Ci, trochę spłaszczę, bo może faktycznie. Trach, wsiadasz drugi raz i jest lepiej.
Naprawdę świetny wypad, choć zrobiłem 800km tam i z powrotem. Możliwość przetestowania takiego sprzętu i spotkania ludzi, których zna się od dawna z wyścigów i organizowania eventów - bezcenna.
Tak jak przedmówcy piszą - było świetnie. Mieliśmy cały dzień i każdy próbował wszystkie aż do bólu. Cztery podstawowe rigi spróbowane raczej dla grzeczności, gdyż przypominały one to co wszyscy mamy na codzień w domu, choć ciekawie było przetestować pozycję za kierakiem stricte F1 - bardzo fajna, już po chwili wydaje się wygodna i naturalna. Wszyscy chcieliśmy spróbować czegoś nowego, więc skupię się na kolejnych akapitach.
Co na mnie zrobiło największe wrażenie? Zdecydowanie rigi 5DOF. Pierwszy raz używałem dobrze ustawionego motion riga, kierownicy na serwomechanizmie oraz pedałów z tensometrem. Chociaż z początku czułem się nieswojo i nie umiałem wyczuć auta i bardziej mnie to denerwowało niż bawiło, to jednak pod koniec dnia (niemal w sam zachód słońca!) rozpoczęła się miłość. Kierownica targała niemiłosiernie nawet na prostych, jednocześnie dając cały czas feedback w postaci najmniejszych detali. Obie nogi po czasie zaczęły wyrabiać sobie pamięć mięśniową i szukanie limitu opon w hamowaniu bez ABS-u było satysfakcjonującą koniecznością. Jeszcze ten motion... jedziemy Porsche GT3 i czujemy kopnięcie przy każdej zmianie biegu, które przypomina nam jak sztywne jest nadwozie w tej bestii.
6DOF na VR również było świetne, chociaż... chodzi mi o to, że przejście z 5DOF na 6DOF nie jest tak ogromnym krokiem, jak przejście ze stacjonarnego riga do 5DOF, więc może o to chodzi? Niemniej absolutnie nie chcę zniechęcać i nie o to mi chodzi - platforma 6DOF jest świetna, jeździłem na Spa i na sekcji Eau Rouge/Radillion żołądek ciśnie do gardła, a przechył w Double Gache tudzież Blanchimont przypomina nam z jakimi przeciążeniami walczą prawdziwi kierowcy. Cena za godzinę wydaje się spora, ale każdy po prostu musi chociaż raz spróbować, po prostu musi.
Sim-Center jest fenomenalne. Mekka dla simracerów albo kogoś, kto po prostu lubi gokarty czy jazdę po torze. Pół żartem mogę powiedzieć, że trochę przeklinam te miejsce, bo chodzą za mną pedały na load cellu, jakiś mały motion-rig 2/3DOF i kierownica Direct Drive chyba też... nastaną ciężkie czasy dla świnki skarbonki
polecam z całego serca!
No więc właśnie, powiedzmy to jasno i głośno. Jeśli zastanawiacie się nad zakupem simracingowego sprzętu, albo planujecie rozbudowę obecnego, za nic nie przekraczajcie progu tego miejsca.
Hej!
Miałem przyjemność i zaszczyt odwiedzić SIM-CENTER jeszcze dużo wcześniej niż odbył się przedpremierowy pokaz, gdzie skupiłem się na wdrożeniu wskazówek odnośnie feedbacku i feelingu głównie z platform 5DoF oraz obrazu od nich.
Już jednak wtedy byłem przekonania, że ta symulatorownia będzie game-changerem na polskiej scenie i tym bardziej jestem zaszczycony, że będę współpracować z Wojtkiem oraz podopiecznymi na miejscu, stacjonarnie a także online
Będę w sobotę na premierowym otwarciu, ale dopiero ok. 19:00 z racji wyścigu endurance w którym jadę, także do zobaczenia wkrótce na miejscu!
Na pewno wraz z bratem odwiedzimy to miejsce wkrótce (i z pewnością nie jeden raz), a fakt że jesteśmy z Poznania zdecydowanie przyspieszy ten proces
Dziś byłem w simcenter i pojeździłem 2h hotlap na spa w symulatorze 5DOF. Cóż mogę powiedzieć...Disneyland dla mężczyzn, a dla nas simracerów raj na ziemi. Widać, że miejsce mocno doinwestowane, stworzone przez ludzi z pasją. Doświadczenie na symulatorze jest niesamowite. Na co dzień gram na g29 i fotelu playseat i....nawet nie mam słów żeby to porównywać ze sobą. Zupełnie inna jazda, forcefeed back na niesamowitym poziomie. Na początku kierownica stawia taki opór, że człowiek boi się o własne ręce i wymaga troche czasu żeby się do tego przyzwyczaić. Każdy, powtarzam kaźdy simracer powinien znaleźć się choć raz w takim miejscu
Pozdrawiam!