System oceny kierowcy (Rating system) jaki ma zostać wprowadzony w finalnej wersji ACC jest już dostępny dla testów.
Jak działa obecnie? jak ma działać finalnie? warto chyba zapoznać się bliżej z tą nowością od Kunosów.
UWAGA - ważne info
Wraz z aktualizacja ver 0.2 zmieniono delikatnie wizję i system oceny. Więcej w tym temacie opisane zostało w tym poście
http://simrace.pl/fo...ge-2#entry62875
System oceny kierowców w grach wyścigowych czy też symulatorach wyścigowych znany jest już od dawna. iRacing chyba jest idealnym przykładem jak wielkie może mieć znaczenie i wielu simracerów przekonało się do tego typu rozwiązania. Społeczność AC już od samego początku prosiła aby to był równie ważny element gry jak fizyka, opony, aero czy warunki pogodowe. W ACC już to mamy!
Według zapowiedzi finalny system ratingowy ma zostać podzielony na kilka elementów skupiając się na ocenie kierowcy, stylu jazdy, zachowań w trybie single oraz multiplayer. Wszystko to ma wymusić na graczu czystą jazdę w duchu fair-play i zbliżyć nas do zachowań kierowców zawodowych startujących w profesjonalnych wyścigach czy też seriach wyścigowych.
Dostaniemy więc 6-sześciostopniowy system oceny, który próbuje wykryć możliwości poszczególnych kierowców i skupi się na najważniejszych aspektach. Oceny dla każdego z tych elementów będą w skali 0-100% i odblokują następny poziom po osiągnięciu wartości 50%. Zaczniemy od Track Competence (zapoznanie się z trasą), Consistency (regularność), Car Control (kontrola samochodu) a po zaliczeniu tych 3 podstawowych elementów system dopuści cię do kolejnych czyli Pace (tempo wyścigowe), Racecraft (doświadczenie wyścigowe) i na koniec Competition (współzawodnictwo).
W pierwszej fazie wydanie (bulid 1) dostaniemy 4 pierwsze elementy oceny. Celem będzie zebranie jak największej ilości informacji w celu dopracowania systemu. Podczas całego okresu wczesnego dostępu gry profile ocen mogą zostać wielokrotnie zresetowane z różnych przyczyn technicznych, więc nie należy się tym specjalnie przejmować. Zapewne w finalnej wersji gry możemy się spodziewać iż będzie kolejna szansa na wypracowanie sobie nowej oceny w ratingu.
- TR - Track Competence / zapoznanie się z trasą
Na tym etapie mamy tzw. 3 medale do zdobycia. Zaczniemy od zaliczenia jednego czystego okrążenia. A więc bez cięcia, wyjazdu poza obrys toru czy też spinowania. Tempo wyścigowe nie ma tutaj większego znaczenia ale pomocą mogą służyć kolory delty widoczne obok aktualnego czasu okrążenia. Niebieski kolor oznacza, że jedziesz wolniej od swojej delty, zielony że szybciej. Natomiast żółty, pomarańczowy czy czerwony oznacza, że popełniasz błędy, których powinieneś unikać. Co ciekawe twoja ocena nie może być gorsza niż ta już osiągnięta. Natomiast zawsze możesz ją poprawić aby osiągnąć cel czyli 100%. Drugi medal do zdobycia jest bardzo podobny. Wystarczy przejechać 2 okrążenia z rzędu, czyli jak poprzednio bez utraty kontroli, wyjazdów poza tor nawet przy bardzo niskim tempie. Po osiągnięciu tego etapu ocena TR będzie już wynosić 50% i pozwoli to odblokować następne zadanie czyli Regularność. Ważne, że w tym momencie zawsze masz wybór, aby skupić się na następnej ocenie lub poprawić poprzednią. 3 medal do zdobycia to pokonanie 4 czystych okrążeń w dobrych warunkach (wymaganie aby zmienić w opcjach tryb nocny lub deszczowy). Zwróć uwagę, że twoja ocena TR nigdy nie osiągnie 100% podczas wczesnego dostępu gry. - CN - Consistency / regularność jazdy
Zdolność do regularnych czasów okrążeń jest jedną z kluczowych cech prawdziwych wyścigów, niestety z kilku powodów w dużej mierze zapominanych lub nawet niedocenianych w świecie simracingu. Niejednokrotnie można spotkać gracza, który kręcie świetne okrążenia w trybie hotlap a zupełnie nie potrafi odnaleźć się w tempie wyścigowym. Podczas fazy oceny CN system dostarcza informację zwrotną dla każdego zakrętu, gdzie ponownie kolor zielony jest bardzo zgodny z twoimi ostatnimi okrążeniami, podczas gdy żółty, pomarańczowy bądź czerwony wskazuje błędy czyli zupełnie inny sposób jazdy. Pamiętaj, że uszkodzeni czy rozbicie samochodu znacznie zmniejszy spójność danych dla aktualnego okrążenia, więc upewnij się, że masz dobre tempo, w którym czujesz się komfortowo. Chodzi przecież o to, aby pokonywać kolejne okrążenia w równym tempie, z powtarzalnymi czasami. Podobnie jak w przypadku TR, ocena CN nie może spaść, gdy już troszkę masz zaliczonych okrążeń. Po osiągnięciu 50% wartości CN odblokujesz ostatni etap oceny skupiony na kierowcy czyli kontrola nad samochodem. Pamiętaj jednak aby od teraz wciąż obserwować swoją ocenę CN. W zasadzie każdy powinien mieć co najmniej ~ 80% - ważne abyś uznał to za cenną umiejętność jaką już dysponujesz. Teraz możesz być już pewny, że twoja praca i technika jazdy będzie owocowała w przyszłości. - CC – Car Control / kontrola samochodu
Często możemy się spotkać z określeniem "jazdy na limicie" i to jest absolutnie prawda. Taka jazda oznacza naprawdę bardzo wąskie okno przyczepności opony na torze, a jazda jeszcze szybciej staje się bardziej bardziej niebezpieczna zarówno dla nas jak i dla innych kierowców. Dlatego ta ocena będzie się skupiała na różnych aspektach i przekazywać informacje zwrotne, gdzie tracisz swój czas na torze, gdzie jedziesz zbyt szybko. W pierwszym etapie musisz się skupić aby unikać jakichkolwiek niekontrolowanych błędów podczas pokonywania zakrętów, czyli znaleźć odpowiednie kąty wejścia i mieć samochód poniżej lub na granicy kontroli w każdym momencie (w przeciwnym otrzymasz informację zwrotną żółtego lub czerwonego koloru). Obserwuj swoje wyniki, analizuj i wyciągaj wnioski aby doprowadzić swoją jazdę pod pełną kontrolą. Pamiętaj, że ocena CC ma być tzw. twoim osobistym przyjacielem. Ocena może powoli spadać na podstawie tego, co i jak robisz ale jest to bardzo powolny proces i naprawdę łatwy do nadrobienia pokonując bezbłędnie kolejne zakręty. Jeśli osiągniecie wynik 50% oznacza to, że jesteście gotowi, aby stać się poważnym kierowca i przejść do kolejnego etapu jakim jest tempo wyścigowe.
Bardzo ważne jest, abyś pierwsze 3 oceny potraktował jako pomoc dla ciebie. Pamiętaj, że nie będą one dostępne dla innych a więc tylko Ty możesz je zobaczyć.
- PC - Pace / tempo wyścigowe
Pace to pierwsza ocena, która dba o czasy na torze wraz w wydajnością. Są one mierzone w różnych rankingach wydarzeń specjalnych, w których możesz rzucić wyzwanie innym kierowcom. Podczas fazy wczesnego dostępu gry każdy miesiąc będzie zawierał zestaw wydarzeń specjalnych "Special Events". Będą one połączone z dedykowanymi tabelami wyników "leaderboards", które bezpośrednio wpłyną na uzyskaną ocenę PC/ Oznacza to, że twoja najlepsza pozycja w tych wynikach to twoja ocena tempa. 50% oznacza, że jesteś dokładnie w środku wyników, 100% oznacza, że ustanowiłeś rekord świata w jednej z bieżących wyzwań. Zaczynając od wersji 1 wczesnego dostępu, możesz wybrać wyzwanie #1 "Hotlap Nurburing - Dry" czyli typowy hotlap, którego czas resetuje się każdym przekroczeniu linii start-meta.
Kolejne wyzwania są już bardziej urozmaicone. Tryb rozgrywki "Hotstint".oznacza pokonanie jak największej liczby okrążeń w danym czasie. Twoja pozycja w tabeli liderów będzie wynikiem ukończonych okrążeń oraz czasu. Podczas gdy tryb Hotlap jest typową jazdą z najlepszym czasem okrążenia tutaj będziesz musiał uzyskać swój wynik podczas 8 lub 35-minutowej jazdy na czas. A to oznacza, że musisz wykazać się bardziej kompletnym kierowcą wyścigowym. Konsekwencja, równy rytm jazdy oraz zarządzanie ryzykiem to kluczowe elementy aby uzyskać solidny wynik końcowy. Dodatkowo w wydarzeniu #3 musisz liczyć się z dodatkową trudnością a więc ze trybu i jazda w innych warunkach pogodowych np. nocną. Ostatnią opcją w tej części jest tzw. szybki wyścig gdzie będziesz musiał zmierzyć się z przeciwnikami AI oraz postawionymi celami do realizacji np. start z ostatniej pozycji i ukończenie wyścigu w top 10.
Kolejne 2 etapy oceny a więc Racecraft (doświadczenia wyścigowe) oraz Competition (współzawodnictwo) zostaną dodane w kolejnych etapach aktualizacji.
Co sądzicie o takim rozwiązaniu? Czego się spodziewacie w finalnej wersji gry? Czego tutaj brakuje? Jaki wynik udało wam się uzyskać?
Dodam tylko, że aktualnie 4 etap oceny jest jeszcze nieaktywny... czekamy więc na uruchomienie oficjalnych LB.
edit 15/09:
uruchomione zostały tabele wyników dla pierwszych 3 z 4 wyzwań
http://simrace.pl/fo...tem/#entry61861
edit 15/09
Racecraft (doświadczenia wyścigowe). Chyba bez niespodzianek jesli chodzi o zasady.
- uczestnicz w wyścigach w trybie single oraz multiplayer
- walcz o jak najlepsza pozycje końcową
- zawsze przestrzegaj zasad CRC
- wynik 50% otworzy nam finałowy poziom oceny czyli Competition (współzawodnictwo).
http://simrace.pl/fo...tem/#entry61869
edit: 10/10/2018
Więcej o dwóch ostatnich pkt. oceny czyli: Racecraft (doświadczenie wyścigowe) oraz Competition (współzawodnictwo) znajdziecie w tym poście kolegi @Plupi
http://simrace.pl/fo...ge-2#entry62780
Użytkownik LKRISS edytował ten post 12 październik 2018 18:12
aktualizacja