Skocz do zawartości

SIMRACE.PL używa cookies. Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące ciasteczek w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.Proszę zapoznać się z Polityka prywatności żeby uzyskać więcej informacji. Jeśli wyrażasz zgodę i nie chcesz więcej tej informacji kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje używanie cookies
Witaj na SIMRACE.PL
Fajnie, że do nas trafiłeś. Żeby zobaczyć wszystkie treści musisz posiadać konto.
ZALOGUJ ZAŁÓŻ KONTO
Zdjęcie

TRIPLE SCREEN w AC Competizione - 3xLCD ACC

- - - - -

Najlepsza odpowiedź Baron , 16 październik 2019 10:00

NO siadam z kawa  do kompa wchodze na forum spojrzec co tam nowego i taki news ...zrobiliscie  mi dzien ..dzieki .. ;)

Przejdź do postu »


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
41 odpowiedzi w tym temacie

#1
rauf

rauf
  • Discord:rauf#2248
  • STEAM ID:rauf00
  • Origin ID:rauf00
  • Xbox Live:rauf00
  • PSN id:rauf00
  • Social Club:rauf00
  • Lokalizacjagłęboka wieś

Uznaliśmy, że wsparcie dla trzech ekranów w nowym ACC musi być, bo to standard który u Kunos był zaimplementowany całkiem dobrze i raczej co do VR nie było pewności kiedy i jak wejdzie.

 

Przypomnę, że pełny render w trybie 3 ekranów to nie tylko projekcja obrazu na 3 panele ale przede wszystkim:

  • osobny render na każdym z ekranów a nie rozciągniecie obrazu
  • pełna korekcja rozmiaru wyświetlanego obrazu
  • dostosowanie położenia i kątów bocznych monitorów
  • określenie dystansu do oczu, co rzutuje na perspektywę
  • pełny FOV
  • POV czyli regulacja fotela łącznie z pochyleniem
  • customizowany HUD bez rozciągnięć
  • korekcja odbić w lusterkach

Tymczasem...

 

44812456882_cacd0a2179_b.jpg

 

 

Kolega Marco straszy, że nie tak hop siup i w sumie nie w najbliższym buildzie.

 

Na oficjalnym temat ma status ISSUE, czyli jeszcze się za to nie wzięli bo byłby jako WORKING ON IT oznaczony.

By zobaczyć linki musisz się Zalogować lub Zarejestrować

 

Dla wielu graczy, w tym nie ukrywam że i dla mnie, pełne wsparcie tripla to warunek konieczny, żeby gra wyścigowa miała sens. SMS czy Sector3 użerały się nad tym bardzo długi czas i nawet teraz brakuje im do rozwiązania jakie oferuje AC, rF2 i iR. 

 

Dla ciekawych dokumentacja po stronie UE4

By zobaczyć linki musisz się Zalogować lub Zarejestrować

 

Aktualnie silnik nie ma oficjalnego wsparcia i niestety jedzie się na pluginach

By zobaczyć linki musisz się Zalogować lub Zarejestrować

 

 

Będziemy tu obserwować kwestie, bo nie wyobrażam sobie, żeby Kunos nie oddało jednego z podstawowych ficzerów simowych do czasu premiery gry. 


Ever tried. Ever failed. No matter. Try Again. Fail again. Fail better.

Rig

PC
 
38700337265_4a399a161c_o.jpg moje zaufane źródło testów sprzętu i technologii 
Guest uzupełnij swój profil i podziel się ustawieniami z innymi!
Jak wołać użytkownika i cytować fragmenty
Na priv pytaj mnie tylko o sprawy administracyjne! Od pytań intymnych i sprzętowych mamy forum ;)

#2
KOWAL Mirek

KOWAL Mirek

    ex. me2slow i Kowalski

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2092 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Hmm... no to rzeczywiście pain in the arse. Na szczęście jeden monitor 49" 32:9 czyli odpowiednik 2 x 16:9 działa znakomicie z tego co wiem. Krótkie podsumowanie ACC beta na dzisiaj:

- brak wsparcia dla 3 x monitor

- prawdopodobnie brak możliwości "modding'u", bye bye Helicorsa, PLP... itp. Może to zaleta? Mniej będzie cheaterów/alienów?

 

By zobaczyć linki musisz się Zalogować lub Zarejestrować

- kontrowersyjny FFB, dla niektórych sporo słabszy niż w AC.

Można powiedzieć... nie ma róży bez kolców...


Latency is often more important than speed

Rig - SimuCube 1 (OSW) Direct Drive wheelbase with Kollmorgen AKM53G motor with Hengstler AD58 encoder, powered by Mean Well PSU 480/720W and fully shielded servo cables, HE Ultimate pedals with OMP pad kit, SIM-LAB P1-X rig, PRO-SIM/Quaife H pattern shifter with Honda Type R knob, PRO-SIM/Quaife sequential shifter, HE handbrake with LC, RRS carbon steering wheel 35cm, Sparco 33cm, Simracing Coach panel of buttons and paddle shifters, Samsung CRG9 49" 32:9 monitor
PC - Win 11, MB X570S, CPU 5800X3D UV-30, RAM DDR4 (Dual Rank) B-die 4x8GB 3800MHz->15,15,15,15,30,46,(tRFC 262)1.46V, GPU RTX3080 UV, PSU Corsair AX1600i, Benchtable Streacom BC1 V2


#3
smogf

smogf

    Entuzjasta

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 557 postów
  • LokalizacjaSlubice

- prawdopodobnie brak możliwości "modding'u", bye bye Helicorsa, PLP... itp.

 

"People will find the way" :) Oczywiscie jak Kunos w jakis sposob nie zablokuje takiej mozliwosci calkowicie.


PC

 

Rig

 
 

#4
Blind

Blind

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • Pip
  • 6 postów

Hmm... no to rzeczywiście pain in the arse. Na szczęście jeden monitor 49" 32:9 czyli odpowiednik 2 x 16:9 działa znakomicie

"Na dniach" będę dysponował takim sprzętem , więc chętnie się podzielę wrażeniami .

 Tak prawdę mówiąc to mam mieszane uczucia co do takiego rozwiązania , ponieważ minusy zdają się być oczywiste (w tym cena ) a plusy , no cóż , wydaje mi się że to co sobie wyobraziłem będzie na plus , oby!!! :szampan:


Użytkownik Blind edytował ten post 25 październik 2018 23:30


#5
Blind

Blind

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • Pip
  • 6 postów

Trochę pojeżdziłem , trochę poustawiałem i mogę już śmiało napisać co mi się podoba a co nie.

Mowa będzie o monitorze Samsung CHG 90 o przekątnej 49 cali.

Z góry zaznaczam że monitor już kupiłem i moja ocena jest mocno subiektywna , ale dla równowagi dodam że ostatnie ponad trzy lata jeżdziłem na trzech dwudziestosiedmiocalowych , sześćdziesięciohercowych LG , układ tzw. triple , osobno renderowane oczywiście.

Jak pewnie dla wielu z was tak i dla mnie , jest to stanowisko wyłącznie przeznaczone do grania i to praktycznie dotyczy tylko tzw. simracingu ;) , więc mój opis -chaotyczny pewnie-skupi się tylko na istotnych moim zdaniem aspektach związanych z „jazdą przed komputerem” i to jako porównanie z układem triple.

 

Zacznę od wad , ponieważ jest ich naprawdę niewiele.

Ten typ matrycy widocznie tak ma , że co prawda kąty widzenia są ogromne to jednak podświetlenie przebija się okrutnie jeśli na przykład oglądamy obraz z boku lub z góry . Ale jeśli już siedzimy centralnie na wprost „wada” znika i obraz jest naprawdę świetny.

Druga niedogodność - nawet nie wada – monitor nie posiada regulacji stojaka w stronę od lub do siebie, a wiadomo jak dla gracza w takie gry jest to cholernie ważne.

Waga monitora to około 15 kg, więc na fabrycznym skądinąd porządnym stojaku , może się to wszystko poruszać w czasie jazdy , ale myślę że to każdy simracer sobie sam ogarnie bez kłopotu.

I to wszystko.

Ja wiem że każdy teraz pomyśli : przecież facet obciął sobie po bokach po pół monitora ( w porównaniu do triple ) i nawet nie zalicza tego jako wadę.

Już mówię jak to z mojej perspektywy wygląda . Otóż po tysiącach godzin spędzonych na trzech monitorach przy Iracing , Assetto, i wcale niewiele mniej przy grach „piwnych” jak Dirty różne i wreckfesty , stwierdziłem że co prawda fajnie widzieć po bokach trochę więcej lusterka a czasem nawet dwa w całości i jak przeciwnik już i tak wjechał ci pod rękaw, ale nie daje to żadnej wymiernej korzyści podczas wyścigów. Naprawdę byłem nastawiony na wielki smutek po utracie tych „kawałków” po bokach ale uwierzcie mi że za cholerę mi tego nie brakuje , czasy się nie pogorszyły frajda z jazdy co najmniej taka sama a nawet lepsza!

I tu już tylko plusy będą .

Po ustawieniu prawidłowego pola widzenia ( prawidłowe to takie zmierzone i wyliczone a nie takie jak nam się wydaje ) okazuje się że w moim wypadku , gdy siedzę ok. 55 cm od monitora, widać np. a ACC Lamborghini część lewego lusrerka a po prawej stronie praktycznie całą szybę.

I to jest widok , który absolutnie daje wszystkie dane potrzebne do szybkiej jazdy. Co prawda w tripl'u czasem przyda się prawe lusterko ale to raczej tylko żeby zobaczyć kogo tak naprawdę zostawiliśmy w tyle , bo w czasie akcji i tak martwe pole , które zresztą też jest problemem na żywo,nie pozwala na jakieś obserwacje i taktyczne rozgrywki.

Zeby była jasność napiszę to tak : myślałem że będę odczuwał jakieś braki powierzchni po bokach ,czy to w walce w tłumie czy w łapaniu apexów, a okazało się że przy tej szerokości monitora widok jest absolutnie naturalny. Tego się nie spodziewałem ale tak właśnie jest.

Rozdzielczość ekranu to 3840 x 1080. I znowu ,dla wielu osób to są słabe parametry , a dla mnie to wręcz ideał . Wszyscy wiemy że skuteczna jazda wymaga płynności obrazu przede wszystkim.W tym wypadku przesiadka z trzech monitrów o tej samej rozdzielczości pionowej na jeden trochę węższy i to w dodatku renderowany jako jeden obraz dała naprawdę spory przyrost FPS.

Następnym bardzo pozytywnym dla mnie zaskoczeniem a dla niektórych pewnie oczywistą oczywistością , było zobaczyć jak obraz na tym 144 hercowym monitorze wygląda w porównaniu do 60 herców na moich poprzednich , i to zarówno przy 40 , 60 i 120 FPS. Różnica jest widoczna , ale najlepsze jest to że człowiek po chwili uświadamia sobie że to tak powinno wyglądać od początku;)

Rozmiary samego ekranu to po prostu dwa 27 calowe monitory 16:9 połączone ze sobą , ale w tym wypadku mamy przed oczami czysty niezakłócony ramkami obraz , a że sam monitor jest mocno zakrzywiony to daje cholernie dobre i naturalne odczucia podczas samej jazdy , a jeśli jeszcze ktoś lubi sobie pooglądać powtórki (ja tam lubię ) to już zupełnie inna bajka. Gdyby monitor był większy to byłby problem z jego zamocowaniem , przecież kierownicę też trzeba gdzieś wcisnąć. Sam brak ramek nie jest priorytetem , jak pewnie wszyscy wiemy ramki „znikają” podczas jazdy a w dzisiejszych czasach w niektórych samochodach ilość żelastwa w środku i tak przebija nasze dwie ramki z nawiązką,Za to od kiedy ramek nie widzę to czuję się jakbym wyszedł z dusznej knajpy na świeże powietrze.

Należałoby jeszcze coś napisać o jakości obrazu. Producent się chwali że kolor zielony i czerwony to pierwsza klasa i dla mnie tak jest , że czas reakcji ( bardzo dla nas ważny parametr) to 1 ms i chyba tak jest, w każdym razie żadne niepożądane efekty nie występują , obraz w porównaniu do moich „starych” monitorów jest pod każdym względem lepszy.

Podsumowując , moje obawy co do strat w stosunku do układu triple się nie sprawdziły natomiast zyskałem czas na wymianę karty graficznej , które dzisiaj osiągają już naprawdę kosmiczne ceny. W związku z tym ,że widzę się raczej często w ACC , mam jeden problem z głowy. Nawet jeśli oni ogarną temat trzech monitorów , może się okazać że trzeba będzie dysponować bardzo drogim sprzętem żeby jakoś to wyglądało.

I w tym miejscu muszę „odszczekać” słowa jakoby ten monitor samsunga był drogi. Gdybym miał kupić trzy monitory 144 Hz o prawdopodobnie wyższej rozdzielczości i próbować je napędzić w takich warunkach żeby spełniały moje wymagania (simracing) to te cztery tysiące złotych wyglądają na absolutnie uczciwa cenę.

I tak na sam koniec :nie proponuję żeby wszyscy się przesiadali na monitory 32:9, ale mam nadzieję że komuś kto ma wątpliwości a stoi przed wyborem grania na triple z „rozciągnietym” widokiem a grania na takim monitorze , pomogłem chociaż trochę ;)


Użytkownik Blind edytował ten post 26 październik 2018 21:14


#6
LKRISS

LKRISS
  • STEAM ID:lkriss2
  • Origin ID:BOTAWP
  • Xbox Live:LKRISS22
  • Social Club:lkriss22
  • LokalizacjaWarszawa

Szkoda,z e fotek nie wstawiles ale zakladam, ze masz taki widok?

 

Spoiler


SimRace Polska "Prędkość dźwięku to bardzo dziwna sprawa. Rodzice coś mówią jak masz 15 lat a dociera dopiero koło trzydziestki"
simr.pngbutton-4220-black.png

Rig

PC

:idea: Uzupełnij swój profil i podziel się ustawieniami z innymi


#7
KOWAL Mirek

KOWAL Mirek

    ex. me2slow i Kowalski

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2092 postów
  • LokalizacjaWarszawa
Fajna mini recenzja, też się przymierzam do niego. Nie mogli już zrobić normalnie 3 x 16:9? To byłby hit dopiero. Niestety ta róża ma kolce, mianowicie nie jest to monitor flicker free, tak wychodzi w testach niestety, mimo że Samsung twierdzi inaczej. Innymi słowy nie świeci światłem ciągłym tylko zapala się i gaśnie, czyli mamy efekt stroboskopu, na szczęście z dużą częstotliwością. To męczy i normalnie w świecie niszczy wzrok. Niektórzy są bardzo wrażliwi na flickering, szczególnie Ci którzy dużo siedzą przed monitorem/telewizorem/smartfonem...itp. Im wyższa częstotliwość migotania tym mniejszy negatywny wpływ na oczy. Tu mamy parę tysięcy Hz, tyle dobrego. Oczywiście najlepiej jak nie ma w ogóle efektu stroboskopu.
Lista monitorów flicker free jakby ktoś chciał zobaczyć:

By zobaczyć linki musisz się Zalogować lub Zarejestrować


Użytkownik Kowalski edytował ten post 26 październik 2018 14:53

Latency is often more important than speed

Rig - SimuCube 1 (OSW) Direct Drive wheelbase with Kollmorgen AKM53G motor with Hengstler AD58 encoder, powered by Mean Well PSU 480/720W and fully shielded servo cables, HE Ultimate pedals with OMP pad kit, SIM-LAB P1-X rig, PRO-SIM/Quaife H pattern shifter with Honda Type R knob, PRO-SIM/Quaife sequential shifter, HE handbrake with LC, RRS carbon steering wheel 35cm, Sparco 33cm, Simracing Coach panel of buttons and paddle shifters, Samsung CRG9 49" 32:9 monitor
PC - Win 11, MB X570S, CPU 5800X3D UV-30, RAM DDR4 (Dual Rank) B-die 4x8GB 3800MHz->15,15,15,15,30,46,(tRFC 262)1.46V, GPU RTX3080 UV, PSU Corsair AX1600i, Benchtable Streacom BC1 V2


#8
Blind

Blind

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • Pip
  • 6 postów


Szkoda,z e fotek nie wstawiles ale zakladam, ze masz taki widok?

 

Spoiler

Hmmm… Nie chciałbym urazić właściciela tego stanowiska , ani się tu mądrować ale to jest właśnie ewidentny przykład jak zmarnować potencjał nawet najlepszego wyświetlacza.

Samo ustawienie FOV jest jest czystą symulacją prowadzenia pojazdu siedząc na tylnej kanapie , po prostu ( mam na myśli fotkę , którą wrzuciłeś ) . Ja naprawdę nie wnikam co kogo bawi i czy to jest zgodne z jakimiś tam zasadami , jedynie szkoda że tak wiele osób okrada się z możliwości poczucia frajdy z jazdy prawie jak na żywo.

 

Fotki wrzucę niebawem ,to i po mnie będzie można trochę pojechać ;)

uCJkrT.jpg[/IMG]

dO03og.jpg[/IMG

A6q05e.jpg[/IMG]

RnvYA6.jpg[/IMG]

pIAsTB.jpg[/IMG]


Użytkownik Blind edytował ten post 27 październik 2018 01:05


#9
Adziu

Adziu

    Stały bywalec

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 498 postów
  • LokalizacjaBydgoszcz

 

jedynie szkoda że tak wiele osób okrada się z możliwości poczucia frajdy z jazdy prawie jak na żywo.

Czy próbowałeś VR'u ?


Użytkownik Adziu edytował ten post 26 październik 2018 21:08


#10
Blind

Blind

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • Pip
  • 6 postów

 

 

jedynie szkoda że tak wiele osób okrada się z możliwości poczucia frajdy z jazdy prawie jak na żywo.

Czy próbowałeś VR'u ?

 

Nie , i wolałbym się nie wypowiadać zanim nie spróbuję :)



#11
KOWAL Mirek

KOWAL Mirek

    ex. me2slow i Kowalski

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2092 postów
  • LokalizacjaWarszawa
@blind świetnie ustawiony FOV, też taki preferuje.

Latency is often more important than speed

Rig - SimuCube 1 (OSW) Direct Drive wheelbase with Kollmorgen AKM53G motor with Hengstler AD58 encoder, powered by Mean Well PSU 480/720W and fully shielded servo cables, HE Ultimate pedals with OMP pad kit, SIM-LAB P1-X rig, PRO-SIM/Quaife H pattern shifter with Honda Type R knob, PRO-SIM/Quaife sequential shifter, HE handbrake with LC, RRS carbon steering wheel 35cm, Sparco 33cm, Simracing Coach panel of buttons and paddle shifters, Samsung CRG9 49" 32:9 monitor
PC - Win 11, MB X570S, CPU 5800X3D UV-30, RAM DDR4 (Dual Rank) B-die 4x8GB 3800MHz->15,15,15,15,30,46,(tRFC 262)1.46V, GPU RTX3080 UV, PSU Corsair AX1600i, Benchtable Streacom BC1 V2


#12
mataman

mataman

    Stały bywalec

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 363 postów
FOV niby ok, ale obraz sprawia wrażenie rozciagniętego.

#13
Tycha

Tycha

    Stały bywalec

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 342 postów
  • Lokalizacja3City
Ja się całkowicie z blindem zgadzam. IMO samo wyświetlanie rąk i kierownicy na ekranie, kiedy mamy je przecież przed sobą, jest trochę absurdalne. Mnie na przykład to strasznie rozprasza.

#14
Blind

Blind

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • Pip
  • 6 postów

FOV niby ok, ale obraz sprawia wrażenie rozciagniętego.

To że na końcach ekranu ( tylko na końcach ) widać lekkie rozciągnięcie to na razie zasługa samej gry ,monitor nie ma tu nic do rzeczy .W trakcie powtórek nie występuje ten efekt w ogóle .Natomiast jeśli to kogoś ciekawi , to próbowałem  Assetto Corsa z ustawieniem osobnego renderowania trzech ekranów na tym właśnie jednym ekranie i okazuje się że wszystko śmiga jak należy, więc jeśli w przyszłości Kunos zdecydują się na implementację tripl'a w ACC , to każdy będzie mógł ustawić wszelkie kąty i zakresy widzenia według swoich potrzeb.


Użytkownik Blind edytował ten post 02 listopad 2018 04:05


#15
KOWAL Mirek

KOWAL Mirek

    ex. me2slow i Kowalski

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2092 postów
  • LokalizacjaWarszawa
Blind a chociaż skalibrowałeś ten ekran jakimś dobrym kalibratorem jak np. X-Rate i1Display Pro żeby z niego wycisnąć wszystko co się da?

Latency is often more important than speed

Rig - SimuCube 1 (OSW) Direct Drive wheelbase with Kollmorgen AKM53G motor with Hengstler AD58 encoder, powered by Mean Well PSU 480/720W and fully shielded servo cables, HE Ultimate pedals with OMP pad kit, SIM-LAB P1-X rig, PRO-SIM/Quaife H pattern shifter with Honda Type R knob, PRO-SIM/Quaife sequential shifter, HE handbrake with LC, RRS carbon steering wheel 35cm, Sparco 33cm, Simracing Coach panel of buttons and paddle shifters, Samsung CRG9 49" 32:9 monitor
PC - Win 11, MB X570S, CPU 5800X3D UV-30, RAM DDR4 (Dual Rank) B-die 4x8GB 3800MHz->15,15,15,15,30,46,(tRFC 262)1.46V, GPU RTX3080 UV, PSU Corsair AX1600i, Benchtable Streacom BC1 V2





Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych