Skocz do zawartości

SIMRACE.PL używa cookies. Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące ciasteczek w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.Proszę zapoznać się z Polityka prywatności żeby uzyskać więcej informacji. Jeśli wyrażasz zgodę i nie chcesz więcej tej informacji kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje używanie cookies
Witaj na SIMRACE.PL
Fajnie, że do nas trafiłeś. Żeby zobaczyć wszystkie treści musisz posiadać konto.
ZALOGUJ ZAŁÓŻ KONTO
Zdjęcie

iRacing i odwieczny problem z kontrolą kąta poślizgu

- - - - -

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
17 odpowiedzi w tym temacie

#1
rauf

rauf
  • Discord:rauf#2248
  • STEAM ID:rauf00
  • Origin ID:rauf00
  • Xbox Live:rauf00
  • PSN id:rauf00
  • Social Club:rauf00
  • Lokalizacjagłęboka wieś

COVID, kwarantanna, boom na esport i nagle tematy stricte simracingowe stały się po prostu medialne.

Paru zawodników F1 zdążyło już powiedzieć, co myśli o grze od Codemasters, ale dziś nastąpiła jakaś kumulacja krytyki innej produkcji. Mianowicie iRacing o którym nagle wszyscy sobie przypomnieli, że slip angle od zawsze jest tam przegięty. To prowadzi u graczy do dwóch postaw:

  • frustracja z niemożności kontrolowania poślizgów i znikającej przyczepności
  • gorąca wiara w usługę i trenowanie do upadłego, trenowanie tak intensywne, że z czasem nie zastanawiasz się czy to realne, tylko masterujesz i zaczynasz to lubić!

Słowem simracingowy syndrom sztokholmski. Nowy model opon tzw. NTM7 przyniósł poprawę, prawda, ale do czucia auta w stylu rFactor, AC, Competizione czy Raceroom ciągle daleko. Jak to jest, że iRacing ma tylu zwolenników niezachwianie wierzących, że to najlepsza dostępna obecnie symulacja jazdy?

Anthony Gardner, prezes iRacing, niedawno pochwalił się, że przybyło prawie 50% nowych graczy! I to od grudnia w którym świętowali przekroczenie magicznej granicy 100 000 użytkowników usługi. 

iRacing had about 110,000 active customers at the beginning of the year -- that is, people paying the between eight and 13 dollars per month for access to the service. As of today, Gardner said, that number has grown to over 160,000 active customers.

The last five or six weeks I would say the membership signups are 8x higher than average.

https://www.cnet.com...y-50-this-year/

 

Imponujące liczby, oczywiście jeśli mamy do nich zaufanie, bo sami niestety nie możemy tego zweryfikować. Inne tytuły z branży są policzalne przez Steam. iRacing nie, bo tylko nieznaczna część graczy kupuje dostęp przez tą największą platformę gamingową.  

 

Tymczasem narzekania na znane mankamenty w fizyce nie słabną, iRacing zresztą próbuje je wyciszać strasząc banami za publiczną krytykę. Tylko dziś ukazały dwa filmy tłumaczące, dlaczego mimo olbrzymiej popularności usługi, można spotkać się z tyloma głosami krytycznymi.

 

Niels Heusinveld opowiada dlaczego kocha simracing i jednocześnie nie lubi iRacing.

 

Don't give up simracing if you don't like iRacing!

 

A tu mój ulubieniec, jeszcze z czasów bety Project CARS*, zebrał kilka kwiatków z liveów na których znani z prawdziwych torów zawodnicy wyrażają dobitnie zdanie o modelu jazdy iRacing.

Czy po ostatnich streamach Orlen Teamu, gdzie Kubica zaliczał idiotyczne spiny w zawodach na iRacing nikogo nie zastanawia, jak to jest, że kierowca F1 ma problem z prowadzeniem auta klasy GT3? Wielkiej, ciężkiej i dobrze dociśniętej do gruntu parapetami maszyny??

 

Osobiście nie jestem fanem dramatyzowania, zgodnie z hasłem dla każdego coś miłego, to fajnie, że jest oferta dla wszystkich i jeśli komuś pasuje taki utrudniony model jazdy a jednocześnie lubi rywalizację online, to może pościgać się w iRacing. Doświadczony simracer powinien mieć jednak porównanie, poznać w miarę dokładnie wszystkie simy i samemu wyciągnąć z nich co najlepsze. Ostatecznie, to ma być też przecież przyjemność a nie smutny obowiązek i zmagania z przegiętymi efektami uślizgu tylnej osi.

 

 

*referencja do historii PRC.net i jej autora

https://simrace.pl/i...lamowa-sms-r243

 


Ever tried. Ever failed. No matter. Try Again. Fail again. Fail better.

Rig

PC
 
38700337265_4a399a161c_o.jpg moje zaufane źródło testów sprzętu i technologii 
Guest uzupełnij swój profil i podziel się ustawieniami z innymi!
Jak wołać użytkownika i cytować fragmenty
Na priv pytaj mnie tylko o sprawy administracyjne! Od pytań intymnych i sprzętowych mamy forum ;)

#2
rauf

rauf
  • Discord:rauf#2248
  • STEAM ID:rauf00
  • Origin ID:rauf00
  • Xbox Live:rauf00
  • PSN id:rauf00
  • Social Club:rauf00
  • Lokalizacjagłęboka wieś

Pierwszy lepszy przykład, 4:40 czy ktoś tak kiedyś wyspinował na Suzuce?

 


Ever tried. Ever failed. No matter. Try Again. Fail again. Fail better.

Rig

PC
 
38700337265_4a399a161c_o.jpg moje zaufane źródło testów sprzętu i technologii 
Guest uzupełnij swój profil i podziel się ustawieniami z innymi!
Jak wołać użytkownika i cytować fragmenty
Na priv pytaj mnie tylko o sprawy administracyjne! Od pytań intymnych i sprzętowych mamy forum ;)

#3
Tycha

Tycha

    Stały bywalec

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 342 postów
  • Lokalizacja3City

Tak nie, ale BMW często zdarzało mi wyspinować na T1/T2. Powód jest prosty - przy optymalnym pod hotlapowanie setupie w tym samochodzie tył blokuje się szybciej niż przód.



#4
rauf

rauf
  • Discord:rauf#2248
  • STEAM ID:rauf00
  • Origin ID:rauf00
  • Xbox Live:rauf00
  • PSN id:rauf00
  • Social Club:rauf00
  • Lokalizacjagłęboka wieś

No w iR nie dziwi, ale pytanie było czy w innych tytułach jest podobnie.


Ever tried. Ever failed. No matter. Try Again. Fail again. Fail better.

Rig

PC
 
38700337265_4a399a161c_o.jpg moje zaufane źródło testów sprzętu i technologii 
Guest uzupełnij swój profil i podziel się ustawieniami z innymi!
Jak wołać użytkownika i cytować fragmenty
Na priv pytaj mnie tylko o sprawy administracyjne! Od pytań intymnych i sprzętowych mamy forum ;)

#5
Glaniu

Glaniu

    Entuzjasta

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 540 postów
  • LokalizacjaKraków

iRacing zamiata wszystko obecne swoim multi , a co do jakiś spinow , fizyki to chyba warto sobie dać spokój . To nigdy nie będzie real pomijając już to , ze pewnie i hardware'u PC nie ma by to wszystko liczyć . To jest tylko rozrywka , a że gdzieś są lepsze opony ,tylko świadczy o tym , ze każdy znajdzie coś dla siebie, a i tak większość upala iracing ;-)



#6
deeze

deeze

    Stały bywalec

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 302 postów
  • Discord:pb67#4019
  • STEAM ID:deeze67
  • Origin ID:deeze67
  • LokalizacjaWarszawa

Wiesz Glaniu, większość jest co do tego zgodna - gdyby iRacing poprawiło ten durny model opon -> dajmy na to nawet zbliżony do tego z Assetto Corsa - to nikt by nie narzekał i wszyscy uznaliby zgodnie iRacing za najlepszy symulator kropka. A fakt, że tyle lat olewają problem jest trochę irytujący :) Liczę na to że V7 dopracują i w końcu będzie można z czystym sumieniem wydać te kilkaset dolarów na tę usługę.


Full Boost Racing Driver | Twitch @PB67
 

|PC| EKWB Custom Loop | Gigabyte Aorus Pro AX | AMD Ryzen 5900X | ASUS ROG Strix 3080 OC LHR | G.Skill Trident Z 4x8GB @ 3733CL16 | BeQuiet! Dark Power Pro 1200W | Fractal Design Meshify 2

|RIG| projekt własny, Motedis | Mirco ST | Samsung CHG90 | Steam Valve Index | Obutto Keyboard Tray | Edifier W830BT

|GEAR| Fanatec CSL Elite | ClubSport Steering Wheel F1® 2021 LE | Meca Cup1 | Fanatec ClubSport Shifter SQ V1.5 | Elgato Stream Deck


#7
bava

bava

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • Pip
  • 23 postów

skoro tego nie poprawiają już tyle czasu to odpowiedz jest jedna,  KASA, patrzą na to co najbardziej przyciąga ludzi. co z tego że zrobią realną mechanikę jak odejdzie im np. 50% ludzi



#8
rauf

rauf
  • Discord:rauf#2248
  • STEAM ID:rauf00
  • Origin ID:rauf00
  • Xbox Live:rauf00
  • PSN id:rauf00
  • Social Club:rauf00
  • Lokalizacjagłęboka wieś

IMO możliwości są dwie, skoro od lat ludzie narzekają na opony to albo:

  1. jest to założenie konstrukcyjne na poziomie decyzji biznesowej, iRacing sztucznie utrudnia jazdę poprzez zaniżone czucie opon na krawędzi przyczepności, to sprawia że część graczy narzeka, ale część lubiąca wyzwania i masterowanie łapie przynęte i z czasem chwali sobie symulator bo wymaga długich ćwiczeń, w podobnym modelu pasji do samobiczowania funkcjonuje gra Diablo, gdzie gracz ginie na każdym miejscu i jest zmuszany do wielokrotnego powtarzania sekwencji, po to żeby nabrać skilla i przejść dalej, to podejście często widoczne w argumentacji fanów iRacing - to nie gra tylko symulator i ma być trudno! - twierdzą
  2. iRacing ma swoje lata, powstał w 2008, opony przez ten czas stale ewoluowały a w kodzie zastosowano tyle poprawek żeby "fiza się zgadzała", że nie wiadomo co jest jak liczone, to by tłumaczyło dlaczego niektóre auta mają opinie całkiem niezłych a inne jeżdżą z tendencją samobójczą, pogadajcie z devsami/moderami co prywatnie sądzą o obejściach i trickach jakich czasem stosuje się żeby niektóre auta prowadziły się realnie na danym silniku. Ogólnie mówiąc nie ma ujednoliconego modelu fizy, która sprawdziłaby się dla każdej klasy aut. Dlatego czasem trzeba coś nagiąć w obliczeniach, żeby na torze dla wielu aut jednocześnie mogło być podobnie "realnie:

Osobiście skłaniam się do opcji pierwszej, przez tyle lat mogli naprawić slip angle czy przyczepność na poboczu/trawie, ale po co zmieniać coś co przynosi profity. Jak widać, znacznej części społeczności to pasuje i pewnie już tak zostanie.


Ever tried. Ever failed. No matter. Try Again. Fail again. Fail better.

Rig

PC
 
38700337265_4a399a161c_o.jpg moje zaufane źródło testów sprzętu i technologii 
Guest uzupełnij swój profil i podziel się ustawieniami z innymi!
Jak wołać użytkownika i cytować fragmenty
Na priv pytaj mnie tylko o sprawy administracyjne! Od pytań intymnych i sprzętowych mamy forum ;)

#9
deeze

deeze

    Stały bywalec

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 302 postów
  • Discord:pb67#4019
  • STEAM ID:deeze67
  • Origin ID:deeze67
  • LokalizacjaWarszawa

Sam nie wiem, czy nie byłoby mimo wszystko tak, że szybcy i tak by byli szybcy i pozostali by w iRacing, natomiast gra otworzyłaby się na nowych ludzi. Bo czymże wygrywa iRacing z rFactorem i innymi grami? To w 90% system rankingowy i masa eventów non stop. Robiąc lepszy (ten "łatwiejszy") model opon co by mogli stracić... Przecież ludzie nagle nie przerzucą się na rFactor 2, ani RaceRooma czy Assetto Corsa. Jeśli są jacyś masochiści, którzy uważaja, że to super rozwiązanie, to strzelam że jest ich 5%, stracili by ich i poszliby sobie łowić rybki może, bo nie ma innej takiej gry. A zyskaliby masę ludzi którzy na ogół grają w AC, ACC, PC, GT itd itp. Ale ostatecznie - to moje subiektywne zdanie, jaka jest rzeczywistość, to chyba wie tylko ktoś ze szklaną kulą.


Użytkownik deeze edytował ten post 02 maj 2020 20:22

Full Boost Racing Driver | Twitch @PB67
 

|PC| EKWB Custom Loop | Gigabyte Aorus Pro AX | AMD Ryzen 5900X | ASUS ROG Strix 3080 OC LHR | G.Skill Trident Z 4x8GB @ 3733CL16 | BeQuiet! Dark Power Pro 1200W | Fractal Design Meshify 2

|RIG| projekt własny, Motedis | Mirco ST | Samsung CHG90 | Steam Valve Index | Obutto Keyboard Tray | Edifier W830BT

|GEAR| Fanatec CSL Elite | ClubSport Steering Wheel F1® 2021 LE | Meca Cup1 | Fanatec ClubSport Shifter SQ V1.5 | Elgato Stream Deck


#10
kaz

kaz

    Stały bywalec

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 255 postów
  • LokalizacjaChorzów

Ja nie wiem, jak dla mnie taki Skip Barber (wóz na oponach drogowych) w iR to jest odjazd totalny i tam slip angle jest ideolo. NTM v7 jest naprawdę niezłe IMHO. Czysto subiektywnie ofc. Tak samo taka Mazda MX5 też pozwala na bardzo dużo. Czy wozy RX.


Użytkownik kaz edytował ten post 03 maj 2020 17:27


#11
rauf

rauf
  • Discord:rauf#2248
  • STEAM ID:rauf00
  • Origin ID:rauf00
  • Xbox Live:rauf00
  • PSN id:rauf00
  • Social Club:rauf00
  • Lokalizacjagłęboka wieś

Bo to są auta które mają trafione opony, wymienia się je jednym ciągiem jako najlepsze w iRce.


Ever tried. Ever failed. No matter. Try Again. Fail again. Fail better.

Rig

PC
 
38700337265_4a399a161c_o.jpg moje zaufane źródło testów sprzętu i technologii 
Guest uzupełnij swój profil i podziel się ustawieniami z innymi!
Jak wołać użytkownika i cytować fragmenty
Na priv pytaj mnie tylko o sprawy administracyjne! Od pytań intymnych i sprzętowych mamy forum ;)

#12
kaz

kaz

    Stały bywalec

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 255 postów
  • LokalizacjaChorzów
No, więc może to bardziej kwestia czasu, aż poprawią feel i w innych autach. Porsche cup na NTM 7 też zaczęło sporo wybaczać więc trend jest dobry ;) A wszystko inne w iR jest top notch. Nawet grafa jest IMHO naprawdę niezła o dziwo, jak na tak stary tytuł.

Użytkownik kaz edytował ten post 03 maj 2020 22:00


#13
MarK1989PL

MarK1989PL

    Forumowicz

  • Użytkownicy
  • PipPipPip
  • 64 postów
  • STEAM ID:76561198002582421
  • Origin ID:MKRaven
  • PSN id:MarK_Raven
  • LokalizacjaWarszawa

Pierwszy lepszy przykład, 4:40 czy ktoś tak kiedyś wyspinował na Suzuce?

 

Kubica zahaczył prawymi kołami o trawę, która w iR jest bardzo śliska, więc przykład niezbyt trafiony...

 

Generalnie porównywanie, że kierowca F1, nie potrafi na komputerze opanować GT3 jest niezbyt trafione. To wciąż TYLKO symulator, który nie jest idealnym odwzorowaniem rzeczywistości i ma swoje "kruczki", jak każdy inny soft. A jak już ktoś chce porównania w realu, to jest to jak najbardziej do uzasadnienia i to w logiczny sposób: bolidy open wheel zachowują się zupełnie inaczej jako auta opierające przyczepność na aero, od aut GT, gdzie aero gra sporo mniejsza rolę (szczególnie w GT3). Także na limicie oba auta zachowuja się zupełnie inaczej.

Z resztą ludzie - nie mówcie, że wy jadąc F1 w jakimkolwiek symulatorze, przesiądziecie się do GT3 i jedziecie jak wymiatacze, BO PRZECIEŻ JEŹDZILIŚCIE SZYBSZYM F1. Bzdura. jedziecie wolniej od tych co od lat śmigają na GT i robicie więcej błędów. Gdzie tu zaskoczenie?

 

EDIT:

A odnośnie uślizgów to od sezonów 2020 nawet Formuła 3.5 pozwala opanować niektóre poślizgi (choć auto to dalej killer), więc widać zmiany. Pamiętajcie też, że mając tyle linijek kodu, to nie jest kwestia zmiany jednego parametru, bo naprawisz w jednym, skopiesz gdzie indziej. Także mówienie, że nie zmieniają bo ktoś tam zwieje, to troszkę teorie spiskowe.


Użytkownik MarK1989PL edytował ten post 04 maj 2020 10:38


#14
kaz

kaz

    Stały bywalec

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 255 postów
  • LokalizacjaChorzów
W ogóle Kubica potem tłumaczył te swoje pierwsze spiny tym, że nie ogarniał jeszcze buttonów na kierze (i przy okazji że ma ich za mało), źle zapamiętał, pomylił się i przez przypadek zmieniał sobie balans hebli zamiast czegoś tam ;)

#15
zeze

zeze

    Bywalec

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPip
  • 83 postów

Dziwne, że inne tytuły nie czerpią z rozwiązań Iracingu - chodzi głównie o  multi. W ACC wprowadzić podobny system SA - x incydentów i do widzenia. Co mi po SA na poziomie  80 jak zawsze znajdzie się ktoś kto ma to  głęboko w ... i  tak nam przywali albo rozpychać się będzie na boki,  najwyżej  jego  Sa spadnie o 1 a odrobi  z botami.... Gry multi są tak stworzone, aby dążyć do  bycia lepszym, coraz lepszym - nie widzę przeciwwskazań, aby były poziomy graczy np. platyna /  złoto itp.

Jeździć dla przyjemności  ok - ale to właśnie wyróżnia Iracing, że gracze mają dodatkową motywację do stawania się lepszymi  simracerami.

Co  do uślizgów - porównując do  ACC nawet obrazu nie mam jak  to  może wyglądać w realuGT3  -  Iracing naciśnij  hebel na maxa to masz spina i koniec wyścigu -  w ACC niewal po  heblach przed apexem na maxa to z kolei  wylatujesz z trasy :icon_rotfl:






Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych