Skocz do zawartości

SIMRACE.PL używa cookies. Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące ciasteczek w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.Proszę zapoznać się z Polityka prywatności żeby uzyskać więcej informacji. Jeśli wyrażasz zgodę i nie chcesz więcej tej informacji kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje używanie cookies
Witaj na SIMRACE.PL
Fajnie, że do nas trafiłeś. Żeby zobaczyć wszystkie treści musisz posiadać konto.
ZALOGUJ ZAŁÓŻ KONTO
Zdjęcie

Kalkulator FOV dla Assetto Corsa horizontal vs vertical

tutorial poradnik

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
8 odpowiedzi w tym temacie

#1
rauf

rauf
  • Discord:rauf#2248
  • STEAM ID:rauf00
  • Origin ID:rauf00
  • Xbox Live:rauf00
  • PSN id:rauf00
  • Social Club:rauf00
  • Lokalizacjagłęboka wieś

Dla typowego monitora full HD (1920x1080) wertykalny FOV w Assetto przekłada się na horyzontalny w innych grach następująco:
 
 

Vertical Horizontal   Vertical Horizontal   Vertical Horizontal   Vertical Horizontal
22 38   42 68   62 93   82 114
23 39   43 69   63 94   83 115
24 40   44 71   64 95   84 116
25 42   45 72   65 97   86 117
26 44   46 73   66 98   87 118
27 46   47 75   67 99   88 119
28 47   48 76   68 100   89 120
29 48   49 77   69 101   90 121
30 50   50 79   70 102   91 122
31 51   51 80   71 103   93 123
32 53   52 81   72 104   94 124
33 55   53 82   73 105   95 125
34 56   54 84   74 106   96 126
35 58   55 85   75 107   97 127
36 59   56 86   76 108   99 128
37 61   57 87   77 109   100 129
38 62   58 88   78 110   101 130
39 63   59 90   79 111   102 131
40 65   60 91   80 112   104 132
41 66   61 92   81 113   105 133

 
Porównanie jest umowne i zależnie od gry, gdyż jest jeszcze parę elementów które wpływają na odbiór pola widzenia. Skonwertowane ustawienie FOV nie musi oznaczać że będzie dokładnie takie samo w różnych grach.

Wartości można policzyć korzystając z wzoru
 

 

Gdzie:
 

V-wertykalny FOV
 

H-horyzontalny FOV
 

h-wysokość
 

w-szerokość


 


 

 

Field of view in video games - Wikipedia


Ever tried. Ever failed. No matter. Try Again. Fail again. Fail better.

Rig

PC
 
38700337265_4a399a161c_o.jpg moje zaufane źródło testów sprzętu i technologii 
Guest uzupełnij swój profil i podziel się ustawieniami z innymi!
Jak wołać użytkownika i cytować fragmenty
Na priv pytaj mnie tylko o sprawy administracyjne! Od pytań intymnych i sprzętowych mamy forum ;)

#2
shogel

shogel

    Zapaleniec

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1117 postów
  • LokalizacjaPruszcz Gdański

Nie do końca jestem w teamacie. Jak mogę na tą chwilę policzyć odpowiedni fov dla mnie w AC? Przelicznik jest dla mnie teraz jasny, ale skąd wyliczyć mam fov u mnie? jest jakiś kalkulator do tego?


ASUS GL502V (i7-7700HQ, GTX1070)


#3
rauf

rauf
  • Discord:rauf#2248
  • STEAM ID:rauf00
  • Origin ID:rauf00
  • Xbox Live:rauf00
  • PSN id:rauf00
  • Social Club:rauf00
  • Lokalizacjagłęboka wieś

FOV Calculator

 

By zobaczyć linki musisz się Zalogować lub Zarejestrować

 

By zobaczyć linki musisz się Zalogować lub Zarejestrować

 

z tym że one całkiem dobrze liczą horyzontalny, a te wyliczenia do Assetto już mniej pasują.

 

Mój sposób na znalezienie sweet spota:

  1. Start z botami na ulubionym torze, najlepiej żeby było widać następny zakręt, apex jakiś punkt celowania.
  2. Puścić boty na tyle żeby utworzyła się perspektywa, blisko-daleko, wciskamy pausę
  3. Otwieramy apkę do FOV i zjeżdżamy w okolice 42-45
  4. Przysuwamy kamerę zdecydowanie do kiery, lusterka nie muszą być całe
  5. Jestem wysoki, więc jak w realu siedzę wysoko, -1 pochylenia bo przecież w niebo nikt nie patrzy, lubie widzieć trochę maski obrys, to dobry punkt odniesienia
  6. AI blisko nas powinno być duże, dalsze powinny realistycznie dla oczu zmniejszać się, apex musi być widoczny
  7. Puszczamy grę i sprawdzamy jak realnie się z tym czujemy, warto zamiast FOV przysunąć/oddalić się kamerą od kiery

Myślę że sposób ma sens jak siedzimy te 60-120cm od LCD. Jeśli jest to TV w salonie to nieadekwatne.


Ever tried. Ever failed. No matter. Try Again. Fail again. Fail better.

Rig

PC
 
38700337265_4a399a161c_o.jpg moje zaufane źródło testów sprzętu i technologii 
Guest uzupełnij swój profil i podziel się ustawieniami z innymi!
Jak wołać użytkownika i cytować fragmenty
Na priv pytaj mnie tylko o sprawy administracyjne! Od pytań intymnych i sprzętowych mamy forum ;)

#4
shogel

shogel

    Zapaleniec

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1117 postów
  • LokalizacjaPruszcz Gdański

A fov w grze (to co ustawiamy), to jest horyzontalny czy vertykalny? I są dwa kalkulatory i w każdym wychodzi mi inna wartość. w tym od Carsów liczy horyzontalny?


Użytkownik shogel edytował ten post 04 luty 2015 18:27

ASUS GL502V (i7-7700HQ, GTX1070)


#5
rauf

rauf
  • Discord:rauf#2248
  • STEAM ID:rauf00
  • Origin ID:rauf00
  • Xbox Live:rauf00
  • PSN id:rauf00
  • Social Club:rauf00
  • Lokalizacjagłęboka wieś

My tylko regulujemy FOV, odnośnie tego czy jest H czy V decyduje producent.
 

FOV
-ustawia się trochę inaczej niż w w innych tytułach, zwykle mamy FOV horyzontalny (poziomy), w AC jest wertykalny (pionowy), dlatego wartości z kalkulatorów FOV mogą być nieadekwatne,
-regulacja FOV to balans pomiędzy:

  • niższe ustawienia (szerzej) większa kontrola lepsze czucie jazdy mniejsza immersja,
  • wyższe ustawienia (węższy widok) lepsze wrażenie prędkości, dynamika, mniejsza kontrola trudniej trafić w apexy
-polecam jednak niższe ustawienia (zmiany wymagają przyzwyczajenia) jeździ się szybciej dla mnie realniej, dla 16:9 monitora FHD (1920) okolice 43-46
-wystarczy spojrzeć na leaderboardy z RSR, gdzie można podejrzeć na jakich ustawieniach jeżdżą liderzy, choć oczywiście bywają lubiący wąsko
-tabelę porównawczą FOV horizontal vs vertical można zobaczyć tu:
Kalkulator FOV dla Assetto Corsa horizontal vs vertical

 

 
Assetto Corsa - baza informacji o grze + poradnik


Ever tried. Ever failed. No matter. Try Again. Fail again. Fail better.

Rig

PC
 
38700337265_4a399a161c_o.jpg moje zaufane źródło testów sprzętu i technologii 
Guest uzupełnij swój profil i podziel się ustawieniami z innymi!
Jak wołać użytkownika i cytować fragmenty
Na priv pytaj mnie tylko o sprawy administracyjne! Od pytań intymnych i sprzętowych mamy forum ;)

#6
KamilWR

KamilWR

    Zapaleniec

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1212 postów
  • STEAM ID:Kamil
  • LokalizacjaTychy

Siedze jakies 85 cm od ekranu 24''

 

 

Mi wyliczyło w jednym 20 drugi 35, jak to ustawiłem mam wrażenie ze głowe mam na masce  :krzyk:


Użytkownik KamilWR edytował ten post 04 luty 2015 18:55

PC



Rig

build-not-bought-sticker-version-1.jpg


#7
Campo

Campo

    Entuzjasta

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 640 postów
  • STEAM ID:Campo
  • LokalizacjaWrocław

Bo siedzisz za daleko w stosunku do wielkości monitora :). W rzeczywistości to tak, jakbyś zrobił sobie w prawdziwym aucie wycinek wielkości, no nie wiem, kartonu po mleku i przez niego patrzył :) siedząc na tylnym siedzeniu.


Użytkownik Campo edytował ten post 04 luty 2015 19:50


#8
rauf

rauf
  • Discord:rauf#2248
  • STEAM ID:rauf00
  • Origin ID:rauf00
  • Xbox Live:rauf00
  • PSN id:rauf00
  • Social Club:rauf00
  • Lokalizacjagłęboka wieś

Dlatego mówie że kalkulatory moga być jedynie wskazaniem, dla moich 32" (single) i 80cm odległości też pokazują abstrakcyjne wartości.

 

Kalkulator: AC=28; pC=48

Realnie używam: AC=43; PC=90


Ever tried. Ever failed. No matter. Try Again. Fail again. Fail better.

Rig

PC
 
38700337265_4a399a161c_o.jpg moje zaufane źródło testów sprzętu i technologii 
Guest uzupełnij swój profil i podziel się ustawieniami z innymi!
Jak wołać użytkownika i cytować fragmenty
Na priv pytaj mnie tylko o sprawy administracyjne! Od pytań intymnych i sprzętowych mamy forum ;)

#9
K.A.R.R.

K.A.R.R.

    Hachiroku

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1149 postów
  • STEAM ID:szop_88pl
  • LokalizacjaLeszno

Ja zawsze idę "na oko"  :mrgreen:


|CPU| i7 3770k 4.4 GHz |COOLER| Noctua NH-D14 |MOBO| Asus P8Z77-V Pro |RAM| 2x8 GB G.Skill TridentX 2400 |PSU| 680W B-Quiet SP E9-CM |GPU| MSI 980ti Gaming

|SSD| 750 GB Samsung EVO850 |HDD| 1,2 TB Seagate+500 GB WD USB |SC| Asus Xonar DX |CASE| Bitfenix Shinobi XL 

 

|SC| Samsung UE55KS8000 4K 60Hz 4:4:4 |SOUND| Logitech Z906, G430 |WHEEL| Thrustmaster T500 |PEDALS| Fanatec CSP V3 |SHIFTER| Fanatec CSS 1.5, CS Handbrake |RIG| DIY






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: tutorial, poradnik

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych