Skocz do zawartości

SIMRACE.PL używa cookies. Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące ciasteczek w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.Proszę zapoznać się z Polityka prywatności żeby uzyskać więcej informacji. Jeśli wyrażasz zgodę i nie chcesz więcej tej informacji kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje używanie cookies
Witaj na SIMRACE.PL
Fajnie, że do nas trafiłeś. Żeby zobaczyć wszystkie treści musisz posiadać konto.
ZALOGUJ ZAŁÓŻ KONTO
Zdjęcie

Damper mod dla Heusinkveld Sprint


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
72 odpowiedzi w tym temacie

#16
MichalB

MichalB

    Dyskutant

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 160 postów

Buduje takie pedały i zapodacie jakie zastosowaloście elastomery na hamulcu?

I pytanie do Pawła S  - na hamulcu zastosowałeś dysanse łączone po 2 cm a nie cały 4 cm .Jak z sztywnością?



#17
Paweł Stępień

Paweł Stępień

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • Pip
  • 18 postów

Buduje takie pedały i zapodacie jakie zastosowaloście elastomery na hamulcu?
I pytanie do Pawła S - na hamulcu zastosowałeś dysanse łączone po 2 cm a nie cały 4 cm .Jak z sztywnością?

Jasne. Tutaj opcja najtańsza:

By zobaczyć linki musisz się Zalogować lub Zarejestrować


Opcja droższa:

By zobaczyć linki musisz się Zalogować lub Zarejestrować


Opcja najdroższa: elastomer na zamówienie na allegro lub sklepie online lub kupno z firmy FibroFlex (takich używa Heusinkveld), ale w Polsce ciężko, widziałem w Niemczech lub na eBay jakieś skrawki. Ale strasznie drogie cholerstwo.
Co do nakrętek przedłużanych to jest git, żadnego problemu. Jest mocno skręcone i nic się nie luzuje od prawie roku jak je skręciłem. Uwaga tylko że przy 2 nakrętkach x10mm trzeba użyć 1 długiej śruby na przelot. W projekcie Alexa z grabcad masz 1 nakrętkę długa i skręcasz śruby z obu stron. Na pewno jest to bardziej eleganckie rozwiązanie, ale nie miałem akurat takich długich nakrętek więc trzeba było sobie jakoś radzić :D

#18
KOWAL Mirek

KOWAL Mirek

    ex. me2slow i Kowalski

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2092 postów
  • LokalizacjaWarszawa
Ja się zastanawiam czemu HE nie zastosowało regulowanej dźwigni w pedale hamulca tak jak w sprzęgle na tym moim zdjęciu wyżej? W prosty sposób można pedał utwardzić lub zmiękczyć bez konieczności zaraz wymiany elastomerów na inną twardość. Proste i skuteczne.

Edit
Paweł pytał mnie o hydrauliczny damper od HE Ultimate, to wrzucam jego zdjęcie:

By zobaczyć linki musisz się Zalogować lub Zarejestrować


Użytkownik KOWAL Mirek edytował ten post 18 styczeń 2021 14:45

Latency is often more important than speed

Rig - SimuCube 1 (OSW) Direct Drive wheelbase with Kollmorgen AKM53G motor with Hengstler AD58 encoder, powered by Mean Well PSU 480/720W and fully shielded servo cables, HE Ultimate pedals with OMP pad kit, SIM-LAB P1-X rig, PRO-SIM/Quaife H pattern shifter with Honda Type R knob, PRO-SIM/Quaife sequential shifter, HE handbrake with LC, RRS carbon steering wheel 35cm, Sparco 33cm, Simracing Coach panel of buttons and paddle shifters, Samsung CRG9 49" 32:9 monitor
PC - Win 11, MB X570S, CPU 5800X3D UV-30, RAM DDR4 (Dual Rank) B-die 4x8GB 3800MHz->15,15,15,15,30,46,(tRFC 262)1.46V, GPU RTX3080 UV, PSU Corsair AX1600i, Benchtable Streacom BC1 V2


#19
stefansajkofan

stefansajkofan

    Dyskutant

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 222 postów
Skąd się bierze cena HE ultimate? Jest aż taka różnica w stosunku do sprintów?

#20
Paweł Stępień

Paweł Stępień

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • Pip
  • 18 postów

Skąd się bierze cena HE ultimate? Jest aż taka różnica w stosunku do sprintów?

za samą nazwę "ultimate" już się 100 € należy extra a tak serio to chyba głównie chodzi o te extra sprężyny gazowe.

#21
KOWAL Mirek

KOWAL Mirek

    ex. me2slow i Kowalski

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2092 postów
  • LokalizacjaWarszawa
Nie miałem sprinty więc nie chcę porównywać za bardzo. Powiem tylko, że dziwię się, że kopiujecie zwykle sprinty a powinniście kopiować właśnie Ultimate, nawet bez hydraulicznych damperów. Są to znacznie większe i solidniejsze pedały o sporo dłuższej podstawie. Koszty pewnie podobne a konstrukcja już na oko jest moim zdaniem dużo lepsza. No i brak ograniczeń w nacisku na pedał hamulca, no dobra ograniczenie jest czysto teoretyczne bo wynosi 136kg (LC 200kg), czyli w praktyce brak ograniczenia.

Latency is often more important than speed

Rig - SimuCube 1 (OSW) Direct Drive wheelbase with Kollmorgen AKM53G motor with Hengstler AD58 encoder, powered by Mean Well PSU 480/720W and fully shielded servo cables, HE Ultimate pedals with OMP pad kit, SIM-LAB P1-X rig, PRO-SIM/Quaife H pattern shifter with Honda Type R knob, PRO-SIM/Quaife sequential shifter, HE handbrake with LC, RRS carbon steering wheel 35cm, Sparco 33cm, Simracing Coach panel of buttons and paddle shifters, Samsung CRG9 49" 32:9 monitor
PC - Win 11, MB X570S, CPU 5800X3D UV-30, RAM DDR4 (Dual Rank) B-die 4x8GB 3800MHz->15,15,15,15,30,46,(tRFC 262)1.46V, GPU RTX3080 UV, PSU Corsair AX1600i, Benchtable Streacom BC1 V2


#22
Paweł Stępień

Paweł Stępień

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • Pip
  • 18 postów

Nie miałem sprinty więc nie chcę porównywać za bardzo. Powiem tylko, że dziwię się, że kopiujecie zwykle sprinty a powinniście kopiować właśnie Ultimate, nawet bez hydraulicznych damperów. Są to znacznie większe i solidniejsze pedały o sporo dłuższej podstawie. Koszty pewnie podobne a konstrukcja już na oko jest moim zdaniem dużo lepsza. No i brak ograniczeń w nacisku na pedał hamulca, no dobra ograniczenie jest czysto teoretyczne bo wynosi 136kg (LC 200kg), czyli w praktyce brak ograniczenia.

Bo jakiś rusek postanowił skopiować właśnie te :D a szukać modeli ultimate już się nie chciało. Z resztą przesiadka z pedałów dołączanych do Logitech driving force gt to i tak duży przeskok :D

Użytkownik Paweł Stępień edytował ten post 18 styczeń 2021 22:57


#23
Glaniu

Glaniu

    Entuzjasta

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 540 postów
  • LokalizacjaKraków

Buduje takie pedały i zapodacie jakie zastosowaloście elastomery na hamulcu?

I pytanie do Pawła S  - na hamulcu zastosowałeś dysanse łączone po 2 cm a nie cały 4 cm .Jak z sztywnością?

 

 Kup gumy od Ultimate'ow 

By zobaczyć linki musisz się Zalogować lub Zarejestrować



#24
MichalB

MichalB

    Dyskutant

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 160 postów

Dzięki.Pomyśle nad tym rozwiązaniem.Z wysyłką wyjdzie coś koło 200.



#25
Paweł Stępień

Paweł Stępień

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • Pip
  • 18 postów

Dzięki.Pomyśle nad tym rozwiązaniem.Z wysyłką wyjdzie coś koło 200.

Mi wyszło 60 euro z wysyłką więc po aktualnym kursie coś koło 270 PLN.

#26
KOWAL Mirek

KOWAL Mirek

    ex. me2slow i Kowalski

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2092 postów
  • LokalizacjaWarszawa
Bushingi od Hells... mają swoje zalety, ogromny wybór twardości pozwala nam dobrać precyzyjnie coś do naszej dźwigni w hamulcu która jest prawdopodobnie inna niż w Ultimate. Sam pewnie coś będę kupował do testów u nich, a nóż trafię coś bardziej mi odpowiadającego niż oryginał. W rajdówkach skok jest stosunkowo duży więc celuję bardziej w softy, zacznę od 60 pewnie, albo kupić twardsze i je rozwiercić tak żeby ściskane elastomery nie napierały na rdzeń i nie dawały dodatkowy zmienny opór, tu już wymagane są podkładki centrujące. Elastomer nie powinien dotykać rdzenia, to kolejny babol HE, błąd w projekcie. Kilka tych błędów/niedoskonałości można wymienić.

Użytkownik KOWAL Mirek edytował ten post 19 styczeń 2021 14:37

Latency is often more important than speed

Rig - SimuCube 1 (OSW) Direct Drive wheelbase with Kollmorgen AKM53G motor with Hengstler AD58 encoder, powered by Mean Well PSU 480/720W and fully shielded servo cables, HE Ultimate pedals with OMP pad kit, SIM-LAB P1-X rig, PRO-SIM/Quaife H pattern shifter with Honda Type R knob, PRO-SIM/Quaife sequential shifter, HE handbrake with LC, RRS carbon steering wheel 35cm, Sparco 33cm, Simracing Coach panel of buttons and paddle shifters, Samsung CRG9 49" 32:9 monitor
PC - Win 11, MB X570S, CPU 5800X3D UV-30, RAM DDR4 (Dual Rank) B-die 4x8GB 3800MHz->15,15,15,15,30,46,(tRFC 262)1.46V, GPU RTX3080 UV, PSU Corsair AX1600i, Benchtable Streacom BC1 V2


#27
Glaniu

Glaniu

    Entuzjasta

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 540 postów
  • LokalizacjaKraków

gdzies widzialem ze ktos za 25 e z europy sprzedawal, ale za chuny nie wiem gdzie . Chyba gdzies na FB



#28
Glaniu

Glaniu

    Entuzjasta

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 540 postów
  • LokalizacjaKraków

W rajdówkach skok jest stosunkowo duży

 

Mirek nie do konca tak jest . Nawet eNki nie maja serwa tylko trochu inna pompe i hamulec dziala cięzko i ze stosunkowo krótkim skokiem



#29
KOWAL Mirek

KOWAL Mirek

    ex. me2slow i Kowalski

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2092 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Dużo zależy jaką mamy „dźwignię” w pedale hamulca, wystarczy zmienić miejsce mocowania i już mamy inny skok pedału. Dlatego różnie z tym może być w sumie. U mnie jest jeszcze jeden argument o którym wspominałem wcześniej, mam teorie, że większy skok pedału hamulca pozwala mi lepiej go czuć. Dlaczego? Bo mam tu wyraźny ruch nogi/stopy + nacisk (LC) a to są moim zdaniem dodatkowe informacje związane z ruchem i właśnie pozycją nogi. Twardy pedał to tylko mały/nieznaczny ruch nogi + nacisk, informacje związane z pozycją i ruchem nogi są mocno ograniczone bo ruch ten jest sporo mniejszy. Pamiętajmy jednak, że w realnych race car’ach pedał hamulca jest zwykle twardy lub bardzo twardy ale w rajdówkach już niekoniecznie, przykład niżej:


Użytkownik KOWAL Mirek edytował ten post 19 styczeń 2021 17:31

Latency is often more important than speed

Rig - SimuCube 1 (OSW) Direct Drive wheelbase with Kollmorgen AKM53G motor with Hengstler AD58 encoder, powered by Mean Well PSU 480/720W and fully shielded servo cables, HE Ultimate pedals with OMP pad kit, SIM-LAB P1-X rig, PRO-SIM/Quaife H pattern shifter with Honda Type R knob, PRO-SIM/Quaife sequential shifter, HE handbrake with LC, RRS carbon steering wheel 35cm, Sparco 33cm, Simracing Coach panel of buttons and paddle shifters, Samsung CRG9 49" 32:9 monitor
PC - Win 11, MB X570S, CPU 5800X3D UV-30, RAM DDR4 (Dual Rank) B-die 4x8GB 3800MHz->15,15,15,15,30,46,(tRFC 262)1.46V, GPU RTX3080 UV, PSU Corsair AX1600i, Benchtable Streacom BC1 V2


#30
m@rcinpl

m@rcinpl

    Entuzjasta

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 584 postów
  • LokalizacjaRumia
A mnie z kolei ten wynalazek ciekawi...

By zobaczyć linki musisz się Zalogować lub Zarejestrować


<p>
PC
Rig




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych