ZALOGUJ ZAŁÓŻ KONTO

iRacing - iRMS ogólnie o rozwoju usługi
#226
Napisano 11 sierpień 2020 11:33

Latency is often more important than speed
Rig - SimuCube 1 (OSW) Direct Drive wheelbase with Kollmorgen AKM53G motor with Hengstler AD58 encoder, powered by Mean Well PSU 480/720W and fully shielded servo cables, HE Ultimate pedals with OMP pad kit, SIM-LAB P1-X rig, PRO-SIM/Quaife H pattern shifter with Honda Type R knob, PRO-SIM/Quaife sequential shifter, HE handbrake with LC, RRS carbon steering wheel 35cm, Sparco 33cm, Simracing Coach panel of buttons and paddle shifters, Samsung CRG9 49" 32:9 monitor
PC - Win 11, MB X570S, CPU 5800X3D UV-30, RAM DDR4 (Dual Rank) B-die 4x8GB 3800MHz->15,15,15,15,30,46,(tRFC 262)1.46V, GPU RTX3080 UV, PSU Corsair AX1600i, Benchtable Streacom BC1 V2
#227
Napisano 11 sierpień 2020 13:36

To nie do końca tak, że usiadłem do simracingu przedwczoraj
Jeździłem na AC już na etapie early access, na różnych sprzętach, od Logitecha 29 począwszy. Wtedy to był naprawdę potężny skok jakościowy i mieliśmy sporo zabawy. Nawet pamiętam, że tu była jakaś liga na Maździnkach MX-5, baaaardzo fajna sprawa, miło wspominam, stawiałem pierwsze kroki z VR (Oculus Developer Edition 2) na tym tytule. Także ogrom suwaków różnego typu raczej mnie nie przeraża, tylko zachęca do dalszych eksperymentów. I jakoś tam ogarniam co jest czym, czy to chodzi o setup samochodu, czy symulacji
Ostatnie 2 lata miałem raczej luźniejsze, dopiero na początku roku zauważyłem fajne sprzęty (DD, simrigi z DOF, lepsze VR), więc odkurzyłem fotelik
To co napisałem wcześniej o plusach AC i iR to raczej luźne uwagi i rozumiem, że ktoś może mieć skonfigurowane coś zupełnie inaczej i preferować co innego. Jednak sporo pracy włożyłem i w simrig, i w testy, i w konfiguracje, więc te opinie nie są takie zupełnie wyssane z palca
Co do zawodowców, profesjonalistów i ich preferencji - noooo, to nie wiem xD. U jednych na szczycie jest to, u drugiego tamto. Co do ilości profesjonalistów używających iR i AC to bym się raczej skłaniał ku teorii, że więcej pro jeździ na iR. Nie mam oficjalnych statystyk, to tylko moje obserwacje.
Poziom kierowców na serwerach publicznych AC i iR jest też skrajnie różny. AC rozwiązuje to przez zamknięte ligi, próby typu SRS. Czy to faktycznie wychodzi? Hmm, no czasem tak.
Na iR zawsze pojadę z gridem niezłych wymiataczy, chyba że wejdę na wyścigi Rookies, to będzie śmieszniej - ale wiadomo z góry co się wybiera
Ciężko się czyta takie teksty. Moim zdanie nie masz „prawidłowych” ustawień gdzieś w AC/kierownicy, wrzuć screeny tak z ustawień kierownicy jak i z ustawień gry może coś wyłapiemy. AC słynie ze świetnego FFB które jest zaraz za rF2, AC jest bardzo ceniony przez zawodowców, dla wielu jest na szczycie rankingu symulatorów. U amatorów często ogrom suwaków/ustawień przytłacza i nie są w stanie się w tym wszystkim połapać a potem dają dziwne opinie na forach...
[PC] Simetik K2-R, Fanatec DD1 i kilka kółek , Fanatec Clubsport V2, Valve Index, RTX 2080 Ti / i9-9900k, ButtKicker2 i NLR Motion Platform, TSS Handbrake Sparco Mod
#228
Napisano 11 sierpień 2020 13:40

BTW @supermelon wspomniał o oscylacjach i tu jest w ogóle duża różnica. W iR puścisz podczas jazdy z większą prędkością skręconą kierę i kiera się wyprostuje bez żadnych oscylacji. A AC wpada wtedy w oscylacje. W obu przypadkach mówię o damperze 0%. Wiadomo że damper zmniejsza oscylacje ale ja go nie lubię.
Użytkownik kaz edytował ten post 11 sierpień 2020 13:48
#229
Napisano 11 sierpień 2020 13:43

Nie, no dumperem trzeba jednak trochę pogrzebać w ustawieniach sterownika, bo iR też z niektórymi samochodami potrafi wpaść w drgawy, a przy DD może ujebać łapki.
Ale można to zrobić właściwie raz, właściwie pewnie i właściwie bez efektów ubocznych.
W AC jeszcze walczę, albo mam mulaste koło, albo tendencję do koszenia łapek albo "się mi się nie podoba się". Ale walczę, jestem twardy, nie odpuszczę - nie może być monopolu iR, nawet jak jest to subiektywnie najlepsza simka.
Ale ja też zdecydowanie wolę FFB w iR. Nie to żeby w AC był zły, ale w iR jest sporo lepszy. Pomijam ofc nieszczęsne 60hz.
BTW @supermelon wspomniał o oscylacjach i tu jest w ogóle duża różnica. W iR puścisz skręconą kierę i kiera się wyprostuje bez żadnych oscylacji. A AC wpada wtedy w oscylacje. W obu przypadkach mówię o damperze 0%. Wiadomo że damper zmniejsza oscylacje ale ja go nie lubię.
[PC] Simetik K2-R, Fanatec DD1 i kilka kółek , Fanatec Clubsport V2, Valve Index, RTX 2080 Ti / i9-9900k, ButtKicker2 i NLR Motion Platform, TSS Handbrake Sparco Mod
#230
Napisano 11 sierpień 2020 13:44

Tak w ogóle, Kaz - na czym jeździsz głównie w iR? Może jakiś team byśmy skołowali? Ja preferuję open-wheelery, ostatnio F3 Dallara i Renaulta 3.5. Ten ichni USF też nie jest zły.
[PC] Simetik K2-R, Fanatec DD1 i kilka kółek , Fanatec Clubsport V2, Valve Index, RTX 2080 Ti / i9-9900k, ButtKicker2 i NLR Motion Platform, TSS Handbrake Sparco Mod
#231
Napisano 11 sierpień 2020 13:59


Co do oscylacji to tak, bywają wozy gdzie jakiś minimalny damper niestety trzeba dać by je wyeliminować, ale ogólnie jest super. W AC bez dampera w każdym wozie są spore oscylacje.
#232
Napisano 11 sierpień 2020 16:45

90 Hz to maks w AC, w iR mogę dać 120 Hz przy pełnych gridach, nawet nie piśnie. Ten sam komp, RTX 2080 Ti - plus dla iR
Porównujesz płynność, ale czy porównujesz grafikę obu tytułów? Bo grafika w AC (szczególnie na tych shaderach od ruskiego) to jest niebo a ziemia względem starego iR. Najlepiej to już wygląda ACC, ale trzeba pamiętać żeby nie dawać wszystkich ustawień na najwyższe.
BTW @supermelon wspomniał o oscylacjach i tu jest w ogóle duża różnica. W iR puścisz podczas jazdy z większą prędkością skręconą kierę i kiera się wyprostuje bez żadnych oscylacji. A AC wpada wtedy w oscylacje. W obu przypadkach mówię o damperze 0%. Wiadomo że damper zmniejsza oscylacje ale ja go nie lubię.
Kto w czasie jazdy puszcza kierownice i szuka tej oscylacji? Osobiście nigdy tego nie doświadczyłem w AC, ale z ciekawości zobaczę. Ale dla mnie to argument typu "simy są nierealistyczne, bo nie ma symulacji układu wspomagania stojąc w bezruchu" - tak jak mi ktoś kiedyś powiedział...
#233
Napisano 11 sierpień 2020 16:52

Mówię o płynności w VR. Bez tego jakiekolwiek ekstrasy i zajebiste shadery nie mają sensu. Podejrzewam, że ile konfiguracji sprzętu tyle opinii, bo coś te opinie się rozjeżdżają mocno. ACC to dla mnie porażka - obsługa VR denna, muszę schodzić z ustawieniami na poziom z lat 90'tych - bez sensu. AC jakoś wyciągnąłem nadludzkim wysiłkiem na te 90 FPS.
Podkreślam - płynne 90 lub 120 FPS to jest podstawa, bez tej płynności w VR nie ma co w ogóle tytułu odpalać, po co sobie krzywdę robić.
A co do oscylacji - no owszem SPECJALNIE to kierownicy raczej nie puszczamy. Ale spróbuj przy Direct Drive sobie puścić przypadkiem i niech wpadnie w oscylacje ze względu na dupne ustawienia. Nie życzę xD
90 Hz to maks w AC, w iR mogę dać 120 Hz przy pełnych gridach, nawet nie piśnie. Ten sam komp, RTX 2080 Ti - plus dla iR
Porównujesz płynność, ale czy porównujesz grafikę obu tytułów? Bo grafika w AC (szczególnie na tych shaderach od ruskiego) to jest niebo a ziemia względem starego iR. Najlepiej to już wygląda ACC, ale trzeba pamiętać żeby nie dawać wszystkich ustawień na najwyższe
BTW @supermelon wspomniał o oscylacjach i tu jest w ogóle duża różnica. W iR puścisz podczas jazdy z większą prędkością skręconą kierę i kiera się wyprostuje bez żadnych oscylacji. A AC wpada wtedy w oscylacje. W obu przypadkach mówię o damperze 0%. Wiadomo że damper zmniejsza oscylacje ale ja go nie lubię.
Kto w czasie jazdy puszcza kierownice i szuka tej oscylacji? Osobiście nigdy tego nie doświadczyłem w AC, ale z ciekawości zobaczę. Ale dla mnie to argument typu "simy są nierealistyczne, bo nie ma symulacji układu wspomagania stojąc w bezruchu" - tak jak mi ktoś kiedyś powiedział...
Użytkownik supermelon edytował ten post 11 sierpień 2020 16:52
[PC] Simetik K2-R, Fanatec DD1 i kilka kółek , Fanatec Clubsport V2, Valve Index, RTX 2080 Ti / i9-9900k, ButtKicker2 i NLR Motion Platform, TSS Handbrake Sparco Mod
#234
Napisano 11 sierpień 2020 17:06

@supermelon, no tak, tylko weź pod uwagę że takie ACC na średnich ustawieniach gniecie zwykłe AC na najwyższych, nie wspominając już o iR... ja z ustawieniami nie mam problemu, jeżeli PPD jest na minimum 1.5 (150% rozdzielczości w ACC) to mogę jeździć nawet na minimalnych
Z ciekawości - jakie ustawienia masz w AC?
#235
Napisano 11 sierpień 2020 17:58

Oscylacje są ważne także w przypadku jak puszczasz kierę przy slide'ach itp. Bo kiera nie przekręca się z rozpędu "ponad" to co wóz potrzebuje, w realu jest to samo. Niby detal ale wbrew pozorom nie taki nieistotny. Jak masz potężne DD oraz 0% damperu to ten rozpęd jest naprawdę spory i kiera leci dość daleko ponad to co wóz potrzebuje do stabilności. Zresztą mówi to też co nieco o ogólnej jakości FFB.
Użytkownik kaz edytował ten post 11 sierpień 2020 18:13
#236
Napisano 11 sierpień 2020 18:37

O to to. Też sobie o tym potem pomyślałem. W niektórych typach wyścigów puszczam kierę dość często, wbrew pozorom. iRX (iRacing Rallycross Series) ostatnio też trochę upalam to dobry przykład.
(...)
Oscylacje są ważne także w przypadku jak puszczasz kierę przy slide'ach itp. Bo kiera nie przekręca się z rozpędu "ponad" to co wóz potrzebuje, w realu jest to samo. Niby detal ale wbrew pozorom nie taki nieistotny. Jak masz potężne DD oraz 0% damperu to ten rozpęd jest naprawdę spory i kiera leci dość daleko ponad to co wóz potrzebuje do stabilności. Zresztą mówi to też co nieco o ogólnej jakości FFB.
[PC] Simetik K2-R, Fanatec DD1 i kilka kółek , Fanatec Clubsport V2, Valve Index, RTX 2080 Ti / i9-9900k, ButtKicker2 i NLR Motion Platform, TSS Handbrake Sparco Mod
#237
Napisano 11 sierpień 2020 18:52

Nie wiem jak gniecie, chyba dołującym FPS
Ustawienia samej AC nie są jakieś mega skomplikowane: https://acstuff.ru/s/z6J1
Używam customowego PP filter (poniżej) i sporo przestawiałem w shaderach w Content Manager. Chyba najistotniejsze zmiany w sekcji Graphics Adjustments: https://acstuff.ru/s/GmMz
[YEBIS] ENABLED=1 ; enables and disable yebis [OPTIMIZATIONS] FIXED_WIDTH=1280 ; this resolution is the one used for the effects, if set to 0 takes the actual res, if set to a number let's say 1280, uses a small buffer for the effects, helps on performance [VARIOUS] APERTURE_RESULT_BLUR_MOD=1 ; don't touch this [AUTO_EXPOSURE] ENABLED=1 DELAY=0 ; delay in seconds for auto exp to adjust MIN=0.2 ; min auto exposure MAX=0.3 ; max auto exposure ; press F9 ingame to see this area onscreen : METERING_WIDTH=100 ; % of the screen area width METERING_HEIGHT=100 ; % of the screen area height METERING_OFFSET_X=0 ; % of offset on x METERING_OFFSET_Y=0 ; % of offset on y TARGET=0.28 ; target average brigthness that auto exp is trying to achieve (0 -> 1) INFLUENCED_BY_GLARE=0 [HEAT_SHIMMER] ENABLED=0 HEAT_PARTICLE_RADIUS=0.75 ; don't touch this HEAT_PARTICLE_SHIMMER=0.004 ; don't touch this HEAT_PARTICLE_COORD=1.5 ; don't touch this HEAT_PARTICLE_FRACTAL_OCTAVES=3 ; this is used for the textures, don't touch it HEAT_PARTICLE_COLOR=1,1,1 ; color , for debug set something like 3,1,1 HEAT_PARTICLE_MAX_NUMBER=10 ; number of particles per car HEAT_PARTICLE_MIN_LIFE=0.75 ; minimum life HEAT_PARTICLE_LIFE_MULT=1.0 ; multiplier that multiplies the default life( random ) in seconds HEAT_PARTICLE_INTENSITY_MULT=0.3 ; intensity multiplier HEAT_PARTICLE_MIN_INTENSITY=0.15 ;minimum intensity HEAT_PARTICLE_VELOCITY_MULT=0.2 ; velocity mult HEAT_PARTICLE_MIN_VELOCITY=0 ; minimum velocity HEAT_PARTICLE_RADIUS_VELOCITY_MULT=0.1 ; don't touch this HEAT_PARTICLE_POSITION_VELOCITY=0,0,0.2 ; they're going up (x,y,z) [TONEMAPPING] HDR=1 ; don't touch this ; SetTonemapParameters() EXPOSURE=0.4 ; this doesn't work if you have set auto exposure GAMMA=1.5 FUNCTION=-1 ; -1 is default , 0 PFXTM_LINEAR, 1 PFXTM_LINEARSAT, ... 6 PFXTM_LOGLU MAPPING_FACTOR=32 ; don't touch this ; SetTonemapViewportScale() SCALE_WIDTH=1 SCALE_HEIGHT=1 OFFSET_X=0 OFFSET_Y=0 [DOF] ENABLED=0 QUALITY=3 ; SetDepthOfFieldParameters() APERTURE_F_NUMBER=12 IMAGE_SENSOR_HEIGHT=0.24 BASE_FOV=50 ; Base field of view for when automatically adjusting the aperture according to the field of view. ADAPTIVE_APERTURE_FACTOR=0.5 ; Adjustment factor for when automatically adjusting the aperture according to the field of view. APERTURE_PARAMETER=2 ; don't touch this ; SetDepthOfFieldApertureNumLevels() APERTURE_FRONT_LEVELS_NUMBER=-1 ;Maximum number of bokeh image levels in the foreground direction. -1 is default APERTURE_BACK_LEVELS_NUMBER=-1 ; Maximum number of bokeh image levels in the background direction. -1 is default ; ask or see the docs about this parameters if you don't like how objects near to the camera are blurred ; SetDepthOfFieldBackgroundMaskThreshold() BACKGROUND_MASK_THRESHOLD=0.1 ; SetDepthOfFieldEdgeQuality() EDGE_QUALITY=3 APERTURE_SHAPE=3 [CHROMATIC_ABERRATION] ENABLED=0 ; SetChromaticAberrationParameters() SAMPLES=5 LATERAL_DISPERSION=0.005,0.005 UNIFORM_DISPERSION=0.0005,0.0005 [FEEDBACK] ENABLED=0 ; SetFeedbackMatrixAspectRatio() ASPECT_RATIO=0 ; SetFeedbackWeight() WEIGHT=0.05 CURRENT_WEIGHT=-0.05 TIME=0.1 [VIGNETTING] ; SetVignetteParameters() STRENGTH=0.035 FOV_DEPENDENCE=0 [DIAPHRAGM] ; change diaphragm settings, this is used to rotate the glare and stuff on the dof, etc.. ; i think it is unlikekly to be used ; SetDiaphragmRotate() ROTATE_SCALE=0 ROTATE_OFFSET=2 ; deg TYPE=1 ; setting in this way it depends linearly on the focal length and ROTATE_SCALE is a multiplier. if you set it to 3, ROTATE_SCALE is the angle in radians of the rotation [AIRYDISC] ;don't know what this does ENABLED=0 ; SetApertureAiryDiscParameters() WAVELENGTH=500 AIRY_DISC_DISPERSION_ENABLED=1 [GLARE] ENABLED=0 QUALITY=3 GHOST=1 AFTER_IMAGE=0 PRECISION=0; 0 is the highest, 2 is the lowest ; SetGlareAnamorphicLensFlareEnable() ANAMORPHIC=0 ; SetGlareParameters() LUMINANCE=1.6 SHAPE=11 BLUR=1 THRESHOLD=5 ; look at EPFX_GLAREBRIGHTPASS : BRIGHT_PASS=0 ; this is 0 or 1 ; SetGlareBloomFilterThreshold() BLOOM_FILTER_THRESHOLD=0.002 ; don't touch this ; SetGlareBloomGaussianRadiusScale() BLOOM_GAUSSIAN_RADIUS_SCALE=.95 ; don't touch this ; SetGlareBloomLuminanceGamma() BLOOM_LUMINANCE_GAMMA=2 ; SetGlareBloomNumLevels() BLOOM_NUM_LEVELS=0 ; this makes the blur look better, but it cost more as num goes up ; SetGlareGenerationRangeScale() GENERATION_RANGE_SCALE=1 ; don't touch this ; SetGlareStarFilterThreshold() STAR_FILTER_THRESHOLD=0.0002 ; don't touoch this ; SetGlareStarSoftness() STAR_SOFTNESS=0.5 ; range 0, 1 ; SetGlareStarLengthFovDependence() STAR_LENGTH_FOV_DEPENDENCE=0 GHOST_CONCENTRIC_DISTORTION=1.0 ; this enables/disables the following parameters USE_CUSTOM_SHAPE=1 ; LOOK AT PFX_GLARESHAPEDEF for the following values SHAPE_LUMINANCE=5 SHAPE_BLOOM_LUMINANCE=0.038 SHAPE_BLOOM_DISPERSION=0.03 SHAPE_BLOOM_DISPERSION_BASE_LEVEL=2 SHAPE_GHOST_LUMINANCE=0.15 SHAPE_GHOST_HALO_LUMINANCE=0.005 SHAPE_GHOST_DISTORTION=0 SHAPE_GHOST_SHARPENESS=0 ; 1 or 0 SHAPE_STAR_LUMINANCE=0.025 SHAPE_STAR_STREAKS_NUMBER=6 SHAPE_STAR_LENGTH=0.25 SHAPE_STAR_SECONDARY_LENGTH=1 SHAPE_STAR_ROTATION=1 ;1 or 0 SHAPE_STAR_INCLINATION_ANGLE=3 SHAPE_STAR_DISPERSION=0 SHAPE_STAR_FORCE_DISPERSION=0 ;0 or 1 SHAPE_AFTERIMAGE_LUMINANCE=80 SHAPE_AFTERIMAGE_LENGTH=0.5 ;time in seconds [GODRAYS] ENABLED=1 USE_SUN_LIGHT=1 ; SetLightShaftDiffractionRing() DIFFRACTION_RING=0.25 DIFFRACTION_RING_RADIUS=5 ;DEG DIFFRACTION_RING_ATTENUATION=0.1 DIFFRACTION_RING_SPECTRUM_ORDER=1 DIFFRACTION_RING_OUTER_COLOR=0.5,0.5,0.5,0.5 ; SetLightShaftParameters() COLOR=1,1,1,1 LENGTH=11.0 GLARE_RATIO=0.005 ANGLE_ATTENUATION=5 NOISE_MASK=0.01 NOISE_FREQUENCY=1 DEPTH_MASK_THRESHOLD=0.999999999 [LENSDISTORTION] ENABLED=0 ; SetLensDistortionEdge() ROUNDNESS=0.05 SMOOTHNESS=1.0 [ANTIALIAS] ENABLED=1 ; SetAntialiasFalloffDistance() START_DISTANCE=0.1 END_DISTANCE=1000 [COLOR] HUE=0 SATURATION=0.95 BRIGHTNESS=1 CONTRAST=1 SEPIA=0 COLOR_TEMP=6400 WHITE_BALANCE=6400
@supermelon, no tak, tylko weź pod uwagę że takie ACC na średnich ustawieniach gniecie zwykłe AC na najwyższych, nie wspominając już o iR... ja z ustawieniami nie mam problemu, jeżeli PPD jest na minimum 1.5 (150% rozdzielczości w ACC) to mogę jeździć nawet na minimalnych
Z ciekawości - jakie ustawienia masz w AC?
[PC] Simetik K2-R, Fanatec DD1 i kilka kółek , Fanatec Clubsport V2, Valve Index, RTX 2080 Ti / i9-9900k, ButtKicker2 i NLR Motion Platform, TSS Handbrake Sparco Mod
#238
Napisano 12 sierpień 2020 17:08

@supermelon, dzisiaj miałem czas i spojrzałem sobie na Twoje ustawienia, jak dla mnie trochę kiepsko to wygląda...
- Po pierwsze nie wiem po co Ci rozdzielczość cieni 4096x4096, obciążenie na sprzęcie ogromne a dużej różnicy nie ma. Już między 4k a 2k jest różnica wydajności chyba połowę mniejsza, a jeśli chodzi o sam efekt graficzny - znikomy. Ja osobiście mam ustawione 512x512, według mnie złoty kompromis, przynajmniej na moim sprzęcie.
- PP to jest coś, czego wiele osób nie używa na VR bo uwala wydajność.
- I to co mówiłem - masz PPD ustawione na 1, wtedy grafika jest po prostu brzydka i niczym tego nie zmienisz. Ja mam starego i5-4460 w parze z GTX 1060 6GB, a PPD mam na 1.4. Przy Twoim sprzęcie wolałbym dalej chyba olać post procesy, a dać PPD na np. 1.7/1.8.
- Nie masz chyba tego zapisanego w tych ustawieniach, ale w opcjach shaderów wyłącz sobie "smart mirror" - bajer fajny, ale jak dobrze pamiętam to baaardzo dużo uwala z wydajności, za cenę tego że widzisz kawałek auta w lusterkach, no i spoiler w lusterku tylnym. Dla mnie zbędne.
#239
Napisano 12 sierpień 2020 22:01

Hej,
Dzięki za popatrzenie!
Warto, żebym parę rzeczy sprecyzował co do tych ustawień. Tak w ogóle, żeby nie było że tylko grymaszę: AC na razie jest jedynym tytułem, który rokuje jakieś nadzieje dla VR w moim wypadku (oprócz iR, który ma bardzo niewiele rzeczy do których można się przyczepić).
Jednak mamy tu kilka wielkich ALE. I niestety punkty z Twoich uwag niewiele wnoszą:
- cienie w AC to jakaś klątwa koderów, właściwie ciężko to ustawić żeby wyglądały jak należy. Domyślnie dostajemy jakieś rozblubrane migoczące placki z prześwitami. Po wielu próbach, SmartShadows paczach, shaderach i diabli wiedzą czym jeszcze można dojść do wniosku, że właściwie najlepiej je w ogóle wyłączyć xD. Ale upierając się, że _jednak chcę_ mieć cienie, porównywałem FPS przy różnych wartościach. Na większości testowanych torów te 3k czy 4k daje radę. Dla mnie 512 to już migocząca kupa, wolałbym zupełnie bez cieni.
- Sol używa PP. Używam Sol albo takiego customizowanego PP z minimalnym obciążeniem. Zupełnie bez PP można, ale znowu mamy jakieś dziwne zjawiska typu niewidoczne światła hamowania w innych autach, a przede wszystkim rozmycie jak szmatą przez ryj. Tu też robiłem porównania, jest spadek FPS ale bez PP nie jestem w stanie wyciągnąć wyostrzonego obrazu. Z odpowiednim PP daje się go wyostrzyć, jest od tego sporo ustawień w Content Managerze. I znowu - niby krok w przód, ale w porównaniu z ostrością w iRacing - daleko w tyle
Zastawiam się jak tu zrobić wideo widoku z soczewek, żeby nie było że coś sobie ubzdurałem. Z telefonu kiepsko wideo wychodzi, nie widać detali, a ta różnica jest BARDZO wyraźna po nałożeniu VR.
Oczywiście będę jeszcze eksperymentował z ustawieniami grafiki w AC.
Smart mirror wyłączyłem - dzięki za sugestię!
Acha, co do PPD. Korzystam z mechanizmu "nadrozdzielczości" który dostarcza Valve Index, dlatego nie używam tego z AC. Już nie pamiętam szczegółów, ale na początku to testowałem, wychodziło, że Index robi to lepiej. Używanie dwóch (w ustawieniach simki i systemu) daje mega spadki FPS.
Tak samo mam ustawione dla iRacing, PPD w ustawieniach simki to 1, natomiast sterownik Indexa zajmuje się skalowaniem - używam najczęściej współczynników między 1.2 i 1.4, bo FPS szybko spadają wraz ze wzrostem wartości a potem nie widać już różnic wartych dalszego podbijania wartości.
@supermelon, dzisiaj miałem czas i spojrzałem sobie na Twoje ustawienia, jak dla mnie trochę kiepsko to wygląda...
- Po pierwsze nie wiem po co Ci rozdzielczość cieni 4096x4096, obciążenie na sprzęcie ogromne a dużej różnicy nie ma. Już między 4k a 2k jest różnica wydajności chyba połowę mniejsza, a jeśli chodzi o sam efekt graficzny - znikomy. Ja osobiście mam ustawione 512x512, według mnie złoty kompromis, przynajmniej na moim sprzęcie.
- PP to jest coś, czego wiele osób nie używa na VR bo uwala wydajność.
- I to co mówiłem - masz PPD ustawione na 1, wtedy grafika jest po prostu brzydka i niczym tego nie zmienisz. Ja mam starego i5-4460 w parze z GTX 1060 6GB, a PPD mam na 1.4. Przy Twoim sprzęcie wolałbym dalej chyba olać post procesy, a dać PPD na np. 1.7/1.8.
- Nie masz chyba tego zapisanego w tych ustawieniach, ale w opcjach shaderów wyłącz sobie "smart mirror" - bajer fajny, ale jak dobrze pamiętam to baaardzo dużo uwala z wydajności, za cenę tego że widzisz kawałek auta w lusterkach, no i spoiler w lusterku tylnym. Dla mnie zbędne.
[PC] Simetik K2-R, Fanatec DD1 i kilka kółek , Fanatec Clubsport V2, Valve Index, RTX 2080 Ti / i9-9900k, ButtKicker2 i NLR Motion Platform, TSS Handbrake Sparco Mod
#240
Napisano 15 wrzesień 2020 23:21

Nowości w usłudze, konkrety od 3:27
iRacing 2020 Season 4 Build Highlights
Ever tried. Ever failed. No matter. Try Again. Fail again. Fail better.

Guest uzupełnij swój profil i podziel się ustawieniami z innymi!
Jak wołać użytkownika i cytować fragmenty
Na priv pytaj mnie tylko o sprawy administracyjne! Od pytań intymnych i sprzętowych mamy forum

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych