Skocz do zawartości

SIMRACE.PL używa cookies. Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące ciasteczek w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.Proszę zapoznać się z Polityka prywatności żeby uzyskać więcej informacji. Jeśli wyrażasz zgodę i nie chcesz więcej tej informacji kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje używanie cookies
Witaj na SIMRACE.PL
Fajnie, że do nas trafiłeś. Żeby zobaczyć wszystkie treści musisz posiadać konto.
ZALOGUJ ZAŁÓŻ KONTO
Zdjęcie

iRacing - iRMS ogólnie o rozwoju usługi

- - - - -

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
243 odpowiedzi w tym temacie

#226
KOWAL Mirek

KOWAL Mirek

    ex. me2slow i Kowalski

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2092 postów
  • LokalizacjaWarszawa
Ciężko się czyta takie teksty. Moim zdanie nie masz „prawidłowych” ustawień gdzieś w AC/kierownicy, wrzuć screeny tak z ustawień kierownicy jak i z ustawień gry może coś wyłapiemy. AC słynie ze świetnego FFB które jest zaraz za rF2, AC jest bardzo ceniony przez zawodowców, dla wielu jest na szczycie rankingu symulatorów. U amatorów często ogrom suwaków/ustawień przytłacza i nie są w stanie się w tym wszystkim połapać a potem dają dziwne opinie na forach...

Latency is often more important than speed

Rig - SimuCube 1 (OSW) Direct Drive wheelbase with Kollmorgen AKM53G motor with Hengstler AD58 encoder, powered by Mean Well PSU 480/720W and fully shielded servo cables, HE Ultimate pedals with OMP pad kit, SIM-LAB P1-X rig, PRO-SIM/Quaife H pattern shifter with Honda Type R knob, PRO-SIM/Quaife sequential shifter, HE handbrake with LC, RRS carbon steering wheel 35cm, Sparco 33cm, Simracing Coach panel of buttons and paddle shifters, Samsung CRG9 49" 32:9 monitor
PC - Win 11, MB X570S, CPU 5800X3D UV-30, RAM DDR4 (Dual Rank) B-die 4x8GB 3800MHz->15,15,15,15,30,46,(tRFC 262)1.46V, GPU RTX3080 UV, PSU Corsair AX1600i, Benchtable Streacom BC1 V2


#227
supermelon

supermelon

    Dyskutant

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 189 postów
  • LokalizacjaPoznań

To nie do końca tak, że usiadłem do simracingu przedwczoraj :) 

 

Jeździłem na AC już na etapie early access, na różnych sprzętach, od Logitecha 29 począwszy. Wtedy to był naprawdę potężny skok jakościowy i mieliśmy sporo zabawy. Nawet pamiętam, że tu była jakaś liga na Maździnkach MX-5, baaaardzo fajna sprawa, miło wspominam, stawiałem pierwsze kroki z VR (Oculus Developer Edition 2) na tym tytule. Także ogrom suwaków różnego typu raczej mnie nie przeraża, tylko zachęca do dalszych eksperymentów. I jakoś tam ogarniam co jest czym, czy to chodzi o setup samochodu, czy symulacji :)

 

Ostatnie 2 lata miałem raczej luźniejsze, dopiero na początku roku zauważyłem fajne sprzęty (DD, simrigi z DOF, lepsze VR), więc odkurzyłem fotelik :)

 

To co napisałem wcześniej o plusach AC i iR to raczej luźne uwagi i rozumiem, że ktoś może mieć skonfigurowane coś zupełnie inaczej i preferować co innego. Jednak sporo pracy włożyłem i w simrig, i w testy, i w konfiguracje, więc te opinie nie są takie zupełnie wyssane z palca :D

 

Co do zawodowców, profesjonalistów i ich preferencji - noooo, to nie wiem xD. U jednych na szczycie jest to, u drugiego tamto. Co do ilości profesjonalistów używających iR i AC to bym się raczej skłaniał ku teorii, że więcej pro jeździ na iR. Nie mam oficjalnych statystyk, to tylko moje obserwacje. 

 

Poziom kierowców na serwerach publicznych AC i iR jest też skrajnie różny. AC rozwiązuje to przez zamknięte ligi, próby typu SRS. Czy to faktycznie wychodzi? Hmm, no czasem tak.

Na iR zawsze pojadę z gridem niezłych wymiataczy, chyba że wejdę na wyścigi Rookies, to będzie śmieszniej - ale wiadomo z góry co się wybiera :)

 

 

 

 

 

Ciężko się czyta takie teksty. Moim zdanie nie masz „prawidłowych” ustawień gdzieś w AC/kierownicy, wrzuć screeny tak z ustawień kierownicy jak i z ustawień gry może coś wyłapiemy. AC słynie ze świetnego FFB które jest zaraz za rF2, AC jest bardzo ceniony przez zawodowców, dla wielu jest na szczycie rankingu symulatorów. U amatorów często ogrom suwaków/ustawień przytłacza i nie są w stanie się w tym wszystkim połapać a potem dają dziwne opinie na forach...


[PC] Simetik K2-R, Fanatec DD1 i kilka kółek , Fanatec Clubsport V2, Valve Index, RTX 2080 Ti / i9-9900k, ButtKicker2 i NLR Motion Platform, TSS Handbrake Sparco Mod

 

 

 

#228
kaz

kaz

    Stały bywalec

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 255 postów
  • LokalizacjaChorzów
Ale ja też zdecydowanie wolę FFB w iR. Nie to żeby w AC był zły, ale w iR jest sporo lepszy. Pomijam ofc nieszczęsne 60hz.

BTW @supermelon wspomniał o oscylacjach i tu jest w ogóle duża różnica. W iR puścisz podczas jazdy z większą prędkością skręconą kierę i kiera się wyprostuje bez żadnych oscylacji. A AC wpada wtedy w oscylacje. W obu przypadkach mówię o damperze 0%. Wiadomo że damper zmniejsza oscylacje ale ja go nie lubię.

Użytkownik kaz edytował ten post 11 sierpień 2020 13:48


#229
supermelon

supermelon

    Dyskutant

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 189 postów
  • LokalizacjaPoznań

Nie, no dumperem trzeba jednak trochę pogrzebać w ustawieniach sterownika, bo iR też z niektórymi samochodami potrafi wpaść w drgawy, a przy DD może ujebać łapki.

Ale można to zrobić właściwie raz, właściwie pewnie i właściwie bez efektów ubocznych.

 

W AC jeszcze walczę, albo mam mulaste koło, albo tendencję do koszenia łapek albo "się mi się nie podoba się". Ale walczę, jestem twardy, nie odpuszczę - nie może być monopolu iR, nawet jak jest to subiektywnie najlepsza simka.

 

 

Ale ja też zdecydowanie wolę FFB w iR. Nie to żeby w AC był zły, ale w iR jest sporo lepszy. Pomijam ofc nieszczęsne 60hz.

BTW @supermelon wspomniał o oscylacjach i tu jest w ogóle duża różnica. W iR puścisz skręconą kierę i kiera się wyprostuje bez żadnych oscylacji. A AC wpada wtedy w oscylacje. W obu przypadkach mówię o damperze 0%. Wiadomo że damper zmniejsza oscylacje ale ja go nie lubię.


[PC] Simetik K2-R, Fanatec DD1 i kilka kółek , Fanatec Clubsport V2, Valve Index, RTX 2080 Ti / i9-9900k, ButtKicker2 i NLR Motion Platform, TSS Handbrake Sparco Mod

 

 

 

#230
supermelon

supermelon

    Dyskutant

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 189 postów
  • LokalizacjaPoznań

Tak w ogóle, Kaz - na czym jeździsz głównie w iR? Może jakiś team byśmy skołowali? Ja preferuję open-wheelery, ostatnio F3 Dallara i Renaulta 3.5. Ten ichni USF też nie jest zły.


[PC] Simetik K2-R, Fanatec DD1 i kilka kółek , Fanatec Clubsport V2, Valve Index, RTX 2080 Ti / i9-9900k, ButtKicker2 i NLR Motion Platform, TSS Handbrake Sparco Mod

 

 

 

#231
kaz

kaz

    Stały bywalec

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 255 postów
  • LokalizacjaChorzów
Ja głównie Skip, RX, Porsche Cup, MX5. Swoją drogą jazda w teamie mnie jakoś w ogóle nie kręci ;)

Co do oscylacji to tak, bywają wozy gdzie jakiś minimalny damper niestety trzeba dać by je wyeliminować, ale ogólnie jest super. W AC bez dampera w każdym wozie są spore oscylacje.

#232
GTR

GTR
  • STEAM ID:GTR
  • Origin ID:GranTurismoR
  • Xbox Live:FilipM5
  • Social Club:FilipM5
  • LokalizacjaŻory

90 Hz to maks w AC, w iR mogę dać 120 Hz przy pełnych gridach, nawet nie piśnie. Ten sam komp, RTX 2080 Ti - plus dla iR

 

Porównujesz płynność, ale czy porównujesz grafikę obu tytułów? Bo grafika w AC (szczególnie na tych shaderach od ruskiego) to jest niebo a ziemia względem starego iR. Najlepiej to już wygląda ACC, ale trzeba pamiętać żeby nie dawać wszystkich ustawień na najwyższe.

 

BTW @supermelon wspomniał o oscylacjach i tu jest w ogóle duża różnica. W iR puścisz podczas jazdy z większą prędkością skręconą kierę i kiera się wyprostuje bez żadnych oscylacji. A AC wpada wtedy w oscylacje. W obu przypadkach mówię o damperze 0%. Wiadomo że damper zmniejsza oscylacje ale ja go nie lubię.

 

Kto w czasie jazdy puszcza kierownice i szuka tej oscylacji? Osobiście nigdy tego nie doświadczyłem w AC, ale z ciekawości zobaczę. Ale dla mnie to argument typu "simy są nierealistyczne, bo nie ma symulacji układu wspomagania stojąc w bezruchu" - tak jak mi ktoś kiedyś powiedział... :)


30285220960_fb97554753_n.jpg

| Flickr | Steam | Auto Kronika |

PC:

Spoiler

 Rig:
Spoiler

 

nismo


#233
supermelon

supermelon

    Dyskutant

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 189 postów
  • LokalizacjaPoznań

Mówię o płynności w VR. Bez tego jakiekolwiek ekstrasy i zajebiste shadery nie mają sensu. Podejrzewam, że ile konfiguracji sprzętu tyle opinii, bo coś te opinie się rozjeżdżają mocno. ACC to dla mnie porażka - obsługa VR denna, muszę schodzić z ustawieniami na poziom z lat 90'tych - bez sensu. AC jakoś wyciągnąłem nadludzkim wysiłkiem na te 90 FPS. 

 

Podkreślam - płynne 90 lub 120 FPS to jest podstawa, bez tej płynności w VR nie ma co w ogóle tytułu odpalać, po co sobie krzywdę robić.

 

A co do oscylacji - no owszem SPECJALNIE to kierownicy raczej nie puszczamy. Ale spróbuj przy Direct Drive sobie puścić przypadkiem i niech wpadnie w oscylacje ze względu na dupne ustawienia. Nie życzę xD

 

 

 

90 Hz to maks w AC, w iR mogę dać 120 Hz przy pełnych gridach, nawet nie piśnie. Ten sam komp, RTX 2080 Ti - plus dla iR

 

Porównujesz płynność, ale czy porównujesz grafikę obu tytułów? Bo grafika w AC (szczególnie na tych shaderach od ruskiego) to jest niebo a ziemia względem starego iR. Najlepiej to już wygląda ACC, ale trzeba pamiętać żeby nie dawać wszystkich ustawień na najwyższe

 

 

 

BTW @supermelon wspomniał o oscylacjach i tu jest w ogóle duża różnica. W iR puścisz podczas jazdy z większą prędkością skręconą kierę i kiera się wyprostuje bez żadnych oscylacji. A AC wpada wtedy w oscylacje. W obu przypadkach mówię o damperze 0%. Wiadomo że damper zmniejsza oscylacje ale ja go nie lubię.

 

Kto w czasie jazdy puszcza kierownice i szuka tej oscylacji? Osobiście nigdy tego nie doświadczyłem w AC, ale z ciekawości zobaczę. Ale dla mnie to argument typu "simy są nierealistyczne, bo nie ma symulacji układu wspomagania stojąc w bezruchu" - tak jak mi ktoś kiedyś powiedział... :)

 


Użytkownik supermelon edytował ten post 11 sierpień 2020 16:52

[PC] Simetik K2-R, Fanatec DD1 i kilka kółek , Fanatec Clubsport V2, Valve Index, RTX 2080 Ti / i9-9900k, ButtKicker2 i NLR Motion Platform, TSS Handbrake Sparco Mod

 

 

 

#234
GTR

GTR
  • STEAM ID:GTR
  • Origin ID:GranTurismoR
  • Xbox Live:FilipM5
  • Social Club:FilipM5
  • LokalizacjaŻory

@supermelon, no tak, tylko weź pod uwagę że takie ACC na średnich ustawieniach gniecie zwykłe AC na najwyższych, nie wspominając już o iR... ja z ustawieniami nie mam problemu, jeżeli PPD jest na minimum 1.5 (150% rozdzielczości w ACC) to mogę jeździć nawet na minimalnych ;)

 

Z ciekawości - jakie ustawienia masz w AC?


30285220960_fb97554753_n.jpg

| Flickr | Steam | Auto Kronika |

PC:

Spoiler

 Rig:
Spoiler

 

nismo


#235
kaz

kaz

    Stały bywalec

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 255 postów
  • LokalizacjaChorzów
No ja też jak mam tripla UHD to na iR wyciągam te 120 FPS na max detalach na słabym RTX 2070 Super, jest to dla mnie duży plus iR, a grafa mimo wszystko przy tak wysokiej rozdziałce, max detalach i ogólnie dobrej robocie grafików z iR (w tym kolorystyce itp.) mega mi się podoba, wygląda mega realistycznie, dla mnie często lepiej od AC, serio. @supermelon ma kozaka 2080 Ti i na VR tylko iR mu hula na wysokich FPS... Dla mnie 120 FPS to minimum dla dużej przyjemności z jazdy.

Oscylacje są ważne także w przypadku jak puszczasz kierę przy slide'ach itp. Bo kiera nie przekręca się z rozpędu "ponad" to co wóz potrzebuje, w realu jest to samo. Niby detal ale wbrew pozorom nie taki nieistotny. Jak masz potężne DD oraz 0% damperu to ten rozpęd jest naprawdę spory i kiera leci dość daleko ponad to co wóz potrzebuje do stabilności. Zresztą mówi to też co nieco o ogólnej jakości FFB.

Użytkownik kaz edytował ten post 11 sierpień 2020 18:13


#236
supermelon

supermelon

    Dyskutant

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 189 postów
  • LokalizacjaPoznań

O to to. Też sobie o tym potem pomyślałem. W niektórych typach wyścigów puszczam kierę dość często, wbrew pozorom. iRX (iRacing Rallycross Series) ostatnio też trochę upalam :) to dobry przykład. 

 

(...)
Oscylacje są ważne także w przypadku jak puszczasz kierę przy slide'ach itp. Bo kiera nie przekręca się z rozpędu "ponad" to co wóz potrzebuje, w realu jest to samo. Niby detal ale wbrew pozorom nie taki nieistotny. Jak masz potężne DD oraz 0% damperu to ten rozpęd jest naprawdę spory i kiera leci dość daleko ponad to co wóz potrzebuje do stabilności. Zresztą mówi to też co nieco o ogólnej jakości FFB.


[PC] Simetik K2-R, Fanatec DD1 i kilka kółek , Fanatec Clubsport V2, Valve Index, RTX 2080 Ti / i9-9900k, ButtKicker2 i NLR Motion Platform, TSS Handbrake Sparco Mod

 

 

 

#237
supermelon

supermelon

    Dyskutant

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 189 postów
  • LokalizacjaPoznań

Nie wiem jak gniecie, chyba dołującym FPS :)

 

Ustawienia samej AC nie są jakieś mega skomplikowane: https://acstuff.ru/s/z6J1

 

Używam customowego PP filter (poniżej) i sporo przestawiałem w shaderach w Content Manager. Chyba najistotniejsze zmiany w sekcji Graphics Adjustments: https://acstuff.ru/s/GmMz

[YEBIS]
ENABLED=1 ; enables and disable yebis

[OPTIMIZATIONS]
FIXED_WIDTH=1280 ; this resolution is the one used for the effects, if set to 0 takes the actual res, if set to a number let's say 1280, uses a small buffer for the effects, helps on performance

[VARIOUS]
APERTURE_RESULT_BLUR_MOD=1 ; don't touch this

[AUTO_EXPOSURE]
ENABLED=1
DELAY=0  ; delay in seconds for auto exp to adjust
MIN=0.2 ; min auto exposure
MAX=0.3 ; max auto exposure
; press F9 ingame to see this area onscreen :
METERING_WIDTH=100 ; % of the screen area width
METERING_HEIGHT=100 ; % of the screen area height
METERING_OFFSET_X=0 ; % of offset on x
METERING_OFFSET_Y=0 ; % of offset on y
TARGET=0.28 ; target average brigthness that auto exp is trying to achieve (0 -> 1)
INFLUENCED_BY_GLARE=0

[HEAT_SHIMMER]
ENABLED=0
HEAT_PARTICLE_RADIUS=0.75 ; don't touch this
HEAT_PARTICLE_SHIMMER=0.004 ; don't touch this
HEAT_PARTICLE_COORD=1.5 ; don't touch this
HEAT_PARTICLE_FRACTAL_OCTAVES=3 ; this is used for the textures, don't touch it
HEAT_PARTICLE_COLOR=1,1,1 ; color , for debug set something like 3,1,1
HEAT_PARTICLE_MAX_NUMBER=10 ; number of particles per car
HEAT_PARTICLE_MIN_LIFE=0.75 ; minimum life
HEAT_PARTICLE_LIFE_MULT=1.0 ; multiplier that multiplies the default life( random ) in seconds
HEAT_PARTICLE_INTENSITY_MULT=0.3 ; intensity multiplier
HEAT_PARTICLE_MIN_INTENSITY=0.15 ;minimum intensity
HEAT_PARTICLE_VELOCITY_MULT=0.2 ; velocity mult
HEAT_PARTICLE_MIN_VELOCITY=0 ; minimum velocity
HEAT_PARTICLE_RADIUS_VELOCITY_MULT=0.1 ; don't touch this
HEAT_PARTICLE_POSITION_VELOCITY=0,0,0.2  ; they're going up (x,y,z)

[TONEMAPPING]
HDR=1 ; don't touch this
; SetTonemapParameters()
EXPOSURE=0.4 ; this doesn't work if you have set auto exposure
GAMMA=1.5
FUNCTION=-1  ; -1 is default , 0 PFXTM_LINEAR, 1 PFXTM_LINEARSAT, ... 6 PFXTM_LOGLU
MAPPING_FACTOR=32 ; don't touch this
; SetTonemapViewportScale()
SCALE_WIDTH=1
SCALE_HEIGHT=1
OFFSET_X=0
OFFSET_Y=0

[DOF]
ENABLED=0
QUALITY=3
; SetDepthOfFieldParameters()
APERTURE_F_NUMBER=12
IMAGE_SENSOR_HEIGHT=0.24
BASE_FOV=50 ; Base field of view for when automatically adjusting the aperture according to the field of view. 
ADAPTIVE_APERTURE_FACTOR=0.5 ; Adjustment factor for when automatically adjusting the aperture according to the field of view. 
APERTURE_PARAMETER=2 ; don't touch this
; SetDepthOfFieldApertureNumLevels()
APERTURE_FRONT_LEVELS_NUMBER=-1  ;Maximum number of bokeh image levels in the foreground direction. -1 is default
APERTURE_BACK_LEVELS_NUMBER=-1 ; Maximum number of bokeh image levels in the background direction. -1 is default
; ask or see the docs about this parameters if you don't like how objects near to the camera are blurred
; SetDepthOfFieldBackgroundMaskThreshold()
BACKGROUND_MASK_THRESHOLD=0.1 
; SetDepthOfFieldEdgeQuality()
EDGE_QUALITY=3
APERTURE_SHAPE=3

[CHROMATIC_ABERRATION]
ENABLED=0
; SetChromaticAberrationParameters()
SAMPLES=5
LATERAL_DISPERSION=0.005,0.005
UNIFORM_DISPERSION=0.0005,0.0005

[FEEDBACK]
ENABLED=0
; SetFeedbackMatrixAspectRatio()
ASPECT_RATIO=0
; SetFeedbackWeight()
WEIGHT=0.05
CURRENT_WEIGHT=-0.05
TIME=0.1

[VIGNETTING]
; SetVignetteParameters()
STRENGTH=0.035
FOV_DEPENDENCE=0

[DIAPHRAGM]
; change diaphragm settings, this is used to rotate the glare and stuff on the dof, etc..
; i think it is unlikekly to be used
; SetDiaphragmRotate()
ROTATE_SCALE=0
ROTATE_OFFSET=2 ; deg
TYPE=1 ; setting in this way it depends linearly on the focal length and ROTATE_SCALE is a multiplier. if you set it to 3, ROTATE_SCALE is the angle in radians of the rotation

[AIRYDISC] ;don't know what this does
ENABLED=0
; SetApertureAiryDiscParameters()
WAVELENGTH=500
AIRY_DISC_DISPERSION_ENABLED=1

[GLARE]
ENABLED=0
QUALITY=3
GHOST=1
AFTER_IMAGE=0
PRECISION=0; 0 is the highest, 2 is the lowest
; SetGlareAnamorphicLensFlareEnable()
ANAMORPHIC=0
; SetGlareParameters()
LUMINANCE=1.6
SHAPE=11
BLUR=1
THRESHOLD=5
; look at EPFX_GLAREBRIGHTPASS :
BRIGHT_PASS=0 ; this is 0 or 1
; SetGlareBloomFilterThreshold()
BLOOM_FILTER_THRESHOLD=0.002 ; don't touch this
; SetGlareBloomGaussianRadiusScale()
BLOOM_GAUSSIAN_RADIUS_SCALE=.95 ; don't touch this
; SetGlareBloomLuminanceGamma()
BLOOM_LUMINANCE_GAMMA=2
; SetGlareBloomNumLevels()
BLOOM_NUM_LEVELS=0 ; this makes the blur look better, but it cost more as num goes up
; SetGlareGenerationRangeScale()
GENERATION_RANGE_SCALE=1 ; don't touch this
; SetGlareStarFilterThreshold()
STAR_FILTER_THRESHOLD=0.0002 ; don't touoch this
; SetGlareStarSoftness()
STAR_SOFTNESS=0.5 ; range 0, 1
; SetGlareStarLengthFovDependence()
STAR_LENGTH_FOV_DEPENDENCE=0
GHOST_CONCENTRIC_DISTORTION=1.0
; this enables/disables the following parameters 
USE_CUSTOM_SHAPE=1
; LOOK AT PFX_GLARESHAPEDEF for the following values
SHAPE_LUMINANCE=5
SHAPE_BLOOM_LUMINANCE=0.038
SHAPE_BLOOM_DISPERSION=0.03
SHAPE_BLOOM_DISPERSION_BASE_LEVEL=2
SHAPE_GHOST_LUMINANCE=0.15
SHAPE_GHOST_HALO_LUMINANCE=0.005
SHAPE_GHOST_DISTORTION=0
SHAPE_GHOST_SHARPENESS=0 ; 1 or 0
SHAPE_STAR_LUMINANCE=0.025
SHAPE_STAR_STREAKS_NUMBER=6
SHAPE_STAR_LENGTH=0.25
SHAPE_STAR_SECONDARY_LENGTH=1
SHAPE_STAR_ROTATION=1 ;1 or 0
SHAPE_STAR_INCLINATION_ANGLE=3
SHAPE_STAR_DISPERSION=0
SHAPE_STAR_FORCE_DISPERSION=0 ;0 or 1
SHAPE_AFTERIMAGE_LUMINANCE=80
SHAPE_AFTERIMAGE_LENGTH=0.5  ;time in seconds

[GODRAYS]
ENABLED=1
USE_SUN_LIGHT=1
; SetLightShaftDiffractionRing()
DIFFRACTION_RING=0.25
DIFFRACTION_RING_RADIUS=5  ;DEG
DIFFRACTION_RING_ATTENUATION=0.1
DIFFRACTION_RING_SPECTRUM_ORDER=1
DIFFRACTION_RING_OUTER_COLOR=0.5,0.5,0.5,0.5
; SetLightShaftParameters()
COLOR=1,1,1,1
LENGTH=11.0
GLARE_RATIO=0.005
ANGLE_ATTENUATION=5
NOISE_MASK=0.01
NOISE_FREQUENCY=1
DEPTH_MASK_THRESHOLD=0.999999999

[LENSDISTORTION]
ENABLED=0
; SetLensDistortionEdge()
ROUNDNESS=0.05
SMOOTHNESS=1.0

[ANTIALIAS]
ENABLED=1
; SetAntialiasFalloffDistance()
START_DISTANCE=0.1
END_DISTANCE=1000

[COLOR]
HUE=0
SATURATION=0.95
BRIGHTNESS=1
CONTRAST=1
SEPIA=0
COLOR_TEMP=6400
WHITE_BALANCE=6400



@supermelon, no tak, tylko weź pod uwagę że takie ACC na średnich ustawieniach gniecie zwykłe AC na najwyższych, nie wspominając już o iR... ja z ustawieniami nie mam problemu, jeżeli PPD jest na minimum 1.5 (150% rozdzielczości w ACC) to mogę jeździć nawet na minimalnych ;)

 

Z ciekawości - jakie ustawienia masz w AC?

 


[PC] Simetik K2-R, Fanatec DD1 i kilka kółek , Fanatec Clubsport V2, Valve Index, RTX 2080 Ti / i9-9900k, ButtKicker2 i NLR Motion Platform, TSS Handbrake Sparco Mod

 

 

 

#238
GTR

GTR
  • STEAM ID:GTR
  • Origin ID:GranTurismoR
  • Xbox Live:FilipM5
  • Social Club:FilipM5
  • LokalizacjaŻory

@supermelon, dzisiaj miałem czas i spojrzałem sobie na Twoje ustawienia, jak dla mnie trochę kiepsko to wygląda...

  • Po pierwsze nie wiem po co Ci rozdzielczość cieni 4096x4096, obciążenie na sprzęcie ogromne a dużej różnicy nie ma. Już między 4k a 2k jest różnica wydajności chyba połowę mniejsza, a jeśli chodzi o sam efekt graficzny - znikomy. Ja osobiście mam ustawione 512x512, według mnie złoty kompromis, przynajmniej na moim sprzęcie.

  • PP to jest coś, czego wiele osób nie używa na VR bo uwala wydajność.

  • I to co mówiłem - masz PPD ustawione na 1, wtedy grafika jest po prostu brzydka i niczym tego nie zmienisz. Ja mam starego i5-4460 w parze z GTX 1060 6GB, a PPD mam na 1.4. Przy Twoim sprzęcie wolałbym dalej chyba olać post procesy, a dać PPD na np. 1.7/1.8.

  • Nie masz chyba tego zapisanego w tych ustawieniach, ale w opcjach shaderów wyłącz sobie "smart mirror" - bajer fajny, ale jak dobrze pamiętam to baaardzo dużo uwala z wydajności, za cenę tego że widzisz kawałek auta w lusterkach, no i spoiler w lusterku tylnym. Dla mnie zbędne.


30285220960_fb97554753_n.jpg

| Flickr | Steam | Auto Kronika |

PC:

Spoiler

 Rig:
Spoiler

 

nismo


#239
supermelon

supermelon

    Dyskutant

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 189 postów
  • LokalizacjaPoznań

Hej,

 

Dzięki za popatrzenie!

 

Warto, żebym parę rzeczy sprecyzował co do tych ustawień. Tak w ogóle, żeby nie było że tylko grymaszę: AC na razie jest jedynym tytułem, który rokuje jakieś nadzieje dla VR w moim wypadku (oprócz iR, który ma bardzo niewiele rzeczy do których można się przyczepić). 

 

Jednak mamy tu kilka wielkich ALE. I niestety punkty z Twoich uwag niewiele wnoszą:

  • cienie w AC to jakaś klątwa koderów, właściwie ciężko to ustawić żeby wyglądały jak należy. Domyślnie dostajemy jakieś rozblubrane migoczące placki z prześwitami. Po wielu próbach, SmartShadows paczach, shaderach i diabli wiedzą czym jeszcze można dojść do wniosku, że właściwie najlepiej je w ogóle wyłączyć xD. Ale upierając się, że _jednak chcę_ mieć cienie, porównywałem FPS przy różnych wartościach.  Na większości testowanych torów te 3k czy 4k daje radę. Dla mnie 512 to już migocząca kupa, wolałbym zupełnie bez cieni.
  • Sol używa PP. Używam Sol albo takiego customizowanego PP z minimalnym obciążeniem. Zupełnie bez PP można, ale znowu mamy jakieś dziwne zjawiska typu niewidoczne światła hamowania w innych autach, a przede wszystkim rozmycie jak szmatą przez ryj. Tu też robiłem porównania, jest spadek FPS ale bez PP nie jestem w stanie wyciągnąć wyostrzonego obrazu. Z odpowiednim PP daje się go wyostrzyć, jest od tego sporo ustawień w Content Managerze. I znowu - niby krok w przód, ale w porównaniu z ostrością w iRacing - daleko w tyle :(

Zastawiam się jak tu zrobić wideo widoku z soczewek, żeby nie było że coś sobie ubzdurałem. Z telefonu kiepsko wideo wychodzi, nie widać detali, a ta różnica jest BARDZO wyraźna po nałożeniu VR. 

 

Oczywiście będę jeszcze eksperymentował z ustawieniami grafiki w AC.

 

Smart mirror wyłączyłem - dzięki za sugestię!

 

Acha, co do PPD. Korzystam z mechanizmu "nadrozdzielczości" który dostarcza Valve Index, dlatego nie używam tego z AC. Już nie pamiętam szczegółów, ale na początku to testowałem, wychodziło, że Index robi to lepiej. Używanie dwóch (w ustawieniach simki i systemu) daje mega spadki FPS.

 

Tak samo mam ustawione dla iRacing, PPD w ustawieniach simki to 1, natomiast sterownik Indexa zajmuje się skalowaniem - używam najczęściej współczynników między 1.2 i 1.4, bo FPS szybko spadają wraz ze wzrostem wartości a potem nie widać już różnic wartych dalszego podbijania wartości.

 

 

 

 

@supermelon, dzisiaj miałem czas i spojrzałem sobie na Twoje ustawienia, jak dla mnie trochę kiepsko to wygląda...

  • Po pierwsze nie wiem po co Ci rozdzielczość cieni 4096x4096, obciążenie na sprzęcie ogromne a dużej różnicy nie ma. Już między 4k a 2k jest różnica wydajności chyba połowę mniejsza, a jeśli chodzi o sam efekt graficzny - znikomy. Ja osobiście mam ustawione 512x512, według mnie złoty kompromis, przynajmniej na moim sprzęcie.

  • PP to jest coś, czego wiele osób nie używa na VR bo uwala wydajność.

  • I to co mówiłem - masz PPD ustawione na 1, wtedy grafika jest po prostu brzydka i niczym tego nie zmienisz. Ja mam starego i5-4460 w parze z GTX 1060 6GB, a PPD mam na 1.4. Przy Twoim sprzęcie wolałbym dalej chyba olać post procesy, a dać PPD na np. 1.7/1.8.

  • Nie masz chyba tego zapisanego w tych ustawieniach, ale w opcjach shaderów wyłącz sobie "smart mirror" - bajer fajny, ale jak dobrze pamiętam to baaardzo dużo uwala z wydajności, za cenę tego że widzisz kawałek auta w lusterkach, no i spoiler w lusterku tylnym. Dla mnie zbędne.

 

 


[PC] Simetik K2-R, Fanatec DD1 i kilka kółek , Fanatec Clubsport V2, Valve Index, RTX 2080 Ti / i9-9900k, ButtKicker2 i NLR Motion Platform, TSS Handbrake Sparco Mod

 

 

 

#240
rauf

rauf
  • Discord:rauf#2248
  • STEAM ID:rauf00
  • Origin ID:rauf00
  • Xbox Live:rauf00
  • PSN id:rauf00
  • Social Club:rauf00
  • Lokalizacjagłęboka wieś

Nowości w usłudze, konkrety od 3:27

 

iRacing 2020 Season 4 Build Highlights


Ever tried. Ever failed. No matter. Try Again. Fail again. Fail better.

Rig

PC
 
38700337265_4a399a161c_o.jpg moje zaufane źródło testów sprzętu i technologii 
Guest uzupełnij swój profil i podziel się ustawieniami z innymi!
Jak wołać użytkownika i cytować fragmenty
Na priv pytaj mnie tylko o sprawy administracyjne! Od pytań intymnych i sprzętowych mamy forum ;)




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych