Za jakiś czas nie będziemy sobie zawracali głowy monitorkami, tylko nowymi modelami Oculus Rifta
ZALOGUJ ZAŁÓŻ KONTO

Szybkie monitory - 144 165 200 Hz do gier sim
#17
Napisano 19 czerwiec 2015 18:14

Szybkie odświeżanie pociąga za sobą potrzebę większej mocy, może nie żeby zaraz wypluwało te 144fps bo g-sync trzyma wszystko powyżej 30 fps ale choćby utrzymanie pulpitu w 144Hz obciąża kartę i praktycznie jest to 10-15 st więcej w idlu od 60Hz. Dlaczego o tym mówię? Bo testowałem DK2 i mam teraz monitory 144Hz i widzę jakie mają wymagania. Finalna wersja Oculusa zapowiadana jest w specyfikacji:
2x 2160×1200 w 90Hz. To 5,2 mln pixeli, czyli więcej niż 2K a mniej od 4K. Z tym że 4K i tak na razie pójdzie w max 60Hz (ograniczenie interfejsu) i jak obniżymy ustawienia to będzie idealnie płynnie i wyraźnie. W goglach trzeba mieć praktycznie conajmniej te 90fps i wymaksowane ile wlezie żeby było wyraźnie widać i bez nieprzyjemnych sensacji.
IMO gogle nie będą dla każdego z powodu różnej percepcji, jakości wzroku, podatności błędnika itd a już na pewno do dobrej jakościowo zabawy wymagają kompa obsługującego wymaksowaną grafikę na poziomie 2K/144Hz.
Ever tried. Ever failed. No matter. Try Again. Fail again. Fail better.

Guest uzupełnij swój profil i podziel się ustawieniami z innymi!
Jak wołać użytkownika i cytować fragmenty
Na priv pytaj mnie tylko o sprawy administracyjne! Od pytań intymnych i sprzętowych mamy forum

#18
Napisano 19 czerwiec 2015 18:23

Zgadzam się, dlatego napisałem za jakiś czas. Aktualnie nawet przy nieograniczonym budżecie nie wybrałbym gogli. Niemniej sama technologia robi ogromne wrażenie i wierzę, ze przy odpowiednio dużym zagęszczeniu pikseli (5K na oko by nie zaszkodziło) i sprzęcie, który to wszystko uciągnie w minimum 90 fps, wybór monitora w podobnej cenie będzie pomyłką równie wielką ja obecnie kupowanie Radeona do gry w pCars. Niby można ale to bez sensu.
#19
Napisano 19 czerwiec 2015 18:28

5K na oko? To stoję i jestem gotów, mam 11 mln w 100 fps
Nie wywołuj Radeona...bo Mariusz przyjdzie
Ever tried. Ever failed. No matter. Try Again. Fail again. Fail better.

Guest uzupełnij swój profil i podziel się ustawieniami z innymi!
Jak wołać użytkownika i cytować fragmenty
Na priv pytaj mnie tylko o sprawy administracyjne! Od pytań intymnych i sprzętowych mamy forum

#22
Napisano 13 lipiec 2015 16:05

Skąd wziąłeś te 240p? PPI czyli gęstość pixeli o tym decyduje i ta animacja to całkiem dobrze oddaje:
Za rok Oculus ma mieć ok 580 ppi, aktualne DK2 ma 441 ppi.
To jest z jeden strony, z drugiej patrzymy na ten ekranik przez soczewki, a od ich jakości bardzo dużo zależy, zobaczymy w jakiej jakości będą w wersji finalnej bo to też bedzie decydujące.
Ogólnie zrobił się pewien rozjazd technologiczny, niektóre obszary jak matryce światłoczułe, ekrany czy możliwość miniaturyzacji uciekły do przodu, kiedy inne jak procesory, interfejsy komunikacyjne czy akumulatory od paru dosłownie drobią. Jeszcze inne jak optyka doszły do momentu że trudno coś więcej osiągnąć bo trzeba się mieścić w fizyce (jak obiektywy).
Technologicznie od paru lat Canon (najlepsze aparaty) czy Sony (matryce) mogły zrobić dużo dużo lepsze sprzęty tylko limitowały ich procesory, bilans termiczny i energia (aku).
Najnowszy pełno klatkowy 5DS ma 50Mpix i rozdzielczością zabija niektóre uważane za najlepsze dotąd obiektywy z serii L (16-35, 35, 24-105)
Podobnie jest z tymi ekranami do smarfonów, nie każdy rozumie po co więcej niż 4K na tak małej powierzchni, ale my wiemy że do VR to konieczność. Nawiasem mówiąc, niektórzy wracają do koncepcji 1080p w telefonach bo 4K żre aku i grzeje jak ruski koksownik....
A bateryjek z amelinium jak nie widać tak nie ma
Ever tried. Ever failed. No matter. Try Again. Fail again. Fail better.

Guest uzupełnij swój profil i podziel się ustawieniami z innymi!
Jak wołać użytkownika i cytować fragmenty
Na priv pytaj mnie tylko o sprawy administracyjne! Od pytań intymnych i sprzętowych mamy forum

#23
Napisano 13 lipiec 2015 16:55

240p wziąłem z własnego doświadczenia po zabawie z Riftem. Chodzi o rozdzielczość, a nie ilość pikseli ppi.
Animacja wcale nie oddaje problemu tak dobrze jakby się mogło wydawać. Dla mnie zabawa w DK2 wygląda właśnie tak:
Niestety, ale taki obraz to nie wina kamery czy sposobu nagrywania. Na pewno nie wygląda to (w życiu jak i na filmie) tak dobrze jak na symulacji z rozdzielczościami, a szkoda. Stąd też wspomniałem wcześniej, że z 5K na oko, wcale by nie zaszkodziło.
Użytkownik Szumpeter edytował ten post 13 lipiec 2015 16:57
#24
Napisano 13 lipiec 2015 17:03

Czyli tak strzeliłeś z tą wartością? Bo ja podaje dokładne cyferki nie "na oko". spoko.
Minecrafcik pokazuje ładnie pikselozę właśnie, w pCARS jest imo nawet słabiej niż na tym co załączyłeś teraz. Czasem nie widać gdzie droga i gdzie jechać a do pikselozy dochodzi smużenie. Zastanawia mnie właśnie skąd taki hype na gogle wśród simracerów, skoro jest jak jest?
Ever tried. Ever failed. No matter. Try Again. Fail again. Fail better.

Guest uzupełnij swój profil i podziel się ustawieniami z innymi!
Jak wołać użytkownika i cytować fragmenty
Na priv pytaj mnie tylko o sprawy administracyjne! Od pytań intymnych i sprzętowych mamy forum

#25
Napisano 04 sierpień 2015 15:38

Nie jest to szybki monitorek tylko 60Hz, ale Jaya można posłuchać i popatrzeć na zakrzywieńca 34" LG 34UC87C
3440x1440
21:9
5ms
ok. 800 $
Review - LG 34UC87C Curved Ultrawide IPS Display
ps coś mu się pomyliło z właściwościami TN vs IPS, to IPS ma oczywiście lepsze kąty widzenia, oddanie kolorów, czerni i kontrastu, za to TN jest szybszy.
Ever tried. Ever failed. No matter. Try Again. Fail again. Fail better.

Guest uzupełnij swój profil i podziel się ustawieniami z innymi!
Jak wołać użytkownika i cytować fragmenty
Na priv pytaj mnie tylko o sprawy administracyjne! Od pytań intymnych i sprzętowych mamy forum

#26
Napisano 24 sierpień 2015 11:01

Podsumowanie recki LG 34UC87C
What's Hot
3440x1440 is AWESOME: For productivity, there is NO going back to any resolution apart from 3440x1440. The 21:9 aspect ratio is great, and in my opinion, is better than a single 4K monitor. Heck, two of these side-by-side is unstoppable, trust me - I've tried it.
Stand... By Me: While we loved the 34UC97, the stand could've been better, which it is on the 34UC87C. A fully height adjustable stand that is much sturdier than the one provided with the 34UC97.
Productivity Nuts Will Love It: If you're like me, you spend hours upon hours in front of your monitor. Most people will have a QHD (2560x1440) or Ultra HD (3840x2160) monitor if they're serious about productivity, so if you haven't upgraded yet and you're still on a Full HD (1920x1080) monitor, this is the one for you.
UltraWide Gaming is UltraAwesome: Sure, you're limited to 60Hz, but the 21:9 aspect ratio is absolutely awesome in games. Most new games have no issues with the 3440x1440 resolution, but you'll need to double check that your favorite games will work at this resolution.
What's Not
Needs G-Sync or FreeSync: I would have loved to have seen what LG can do with a 3440x1440 monitor with 75Hz and either G-Sync or FreeSync technology, but those monitors are coming out later this year - so if you're a gamer, you might want to wait a little while longer.
No Thunderbolt: I'm not taking any points off from the 34UC87C not having Thunderbolt, but it is a downside for some when comparing the 34UC97 against it.
60Hz Refresh Rate: Again, I'm not going to take points off of the review for the 60Hz refresh rate, but once these monitors get to 120Hz... oh man. I'm not going to leave my office, so I might as well serve my wife the divorce papers now. Sorry, babe.
Szkoda że po wiosennych zapowiedziach temat szybkich monitorów przysiadł, albo implementacja technologii w panele IPS nie jest taka łatwa, albo uznali że rynek nie jest na to gotów? Niemniej z szumnych zapowiedzi wysypu szybkich LCD na jesień na razie przesuwają się na 2016.
Tu wpływ większej rozdzielczości 21:9 na wydajność:
Do tego Intel namieszał w wojence g-sync vs free-sync
NVIDIA będzie musiała albo otworzyć g-sync, albo skończy się jak pojedynek Betacam z VHSem
Ever tried. Ever failed. No matter. Try Again. Fail again. Fail better.

Guest uzupełnij swój profil i podziel się ustawieniami z innymi!
Jak wołać użytkownika i cytować fragmenty
Na priv pytaj mnie tylko o sprawy administracyjne! Od pytań intymnych i sprzętowych mamy forum

#27
Napisano 25 wrzesień 2015 16:18

No i mamy pierwsze monitory marzeń. Znam takiego z Włocławka co lubi spełniać takie marzenia, czy da radę i tym razem?
Acer Predator X34 (XR341CKA)
- 34" IPS
- 3440 x 1440p
- 21:9
- zakrzywiony
- do 100Hz
- g-sync
Tu obszerny test:
Zalety:
- wszystkie
Wady:
- cena? 1200$
Konkurencja w postaci ASUS ROG Swift PG348Q opóźniła się chyba o pół roku, bo wyjdzie gdzieś na początku 2016.
Wiedźmin, MGS, Batman czy parę zaległych starszych gierek tylko czeka na te cacko.
Tutaj fajne podsumowanie jaki wpływ na wydajność na 21:9 oraz jak wygląda skalowanie menu i obsługa takiej rozdziałki przez popularne gry.
Przykład Project CARS
Klasyczne 16:9 UI poprawnie skalowane
21:9 i rozciągnięte UI
Ever tried. Ever failed. No matter. Try Again. Fail again. Fail better.

Guest uzupełnij swój profil i podziel się ustawieniami z innymi!
Jak wołać użytkownika i cytować fragmenty
Na priv pytaj mnie tylko o sprawy administracyjne! Od pytań intymnych i sprzętowych mamy forum

#28
Napisano 25 wrzesień 2015 19:57

A nie masz jakiejś fotki z wnętrza? Tam FOV faktycznie ma znaczenie.
|CPU| i7 3770k 4.4 GHz |COOLER| Noctua NH-D14 |MOBO| Asus P8Z77-V Pro |RAM| 2x8 GB G.Skill TridentX 2400 |PSU| 680W B-Quiet SP E9-CM |GPU| MSI 980ti Gaming
|SSD| 750 GB Samsung EVO850 |HDD| 1,2 TB Seagate+500 GB WD USB |SC| Asus Xonar DX |CASE| Bitfenix Shinobi XL
|SC| Samsung UE55KS8000 4K 60Hz 4:4:4 |SOUND| Logitech Z906, G430 |WHEEL| Thrustmaster T500 |PEDALS| Fanatec CSP V3 |SHIFTER| Fanatec CSS 1.5, CS Handbrake |RIG| DIY
#29
Napisano 25 wrzesień 2015 20:04

Widać dużo większy zakres, 3xLCD traci sens ;p Podoba mi się, zdecydowanie w to bym prędzej poszedł niż w SLI i 3xLCD
#30
Napisano 25 wrzesień 2015 20:27

Tylko, że za cenę tego monitora + podatek masz 3xLCD i 980ti do ich napędzania
|CPU| i7 3770k 4.4 GHz |COOLER| Noctua NH-D14 |MOBO| Asus P8Z77-V Pro |RAM| 2x8 GB G.Skill TridentX 2400 |PSU| 680W B-Quiet SP E9-CM |GPU| MSI 980ti Gaming
|SSD| 750 GB Samsung EVO850 |HDD| 1,2 TB Seagate+500 GB WD USB |SC| Asus Xonar DX |CASE| Bitfenix Shinobi XL
|SC| Samsung UE55KS8000 4K 60Hz 4:4:4 |SOUND| Logitech Z906, G430 |WHEEL| Thrustmaster T500 |PEDALS| Fanatec CSP V3 |SHIFTER| Fanatec CSS 1.5, CS Handbrake |RIG| DIY
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych