Skocz do zawartości

SIMRACE.PL używa cookies. Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące ciasteczek w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.Proszę zapoznać się z Polityka prywatności żeby uzyskać więcej informacji. Jeśli wyrażasz zgodę i nie chcesz więcej tej informacji kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje używanie cookies
Witaj na SIMRACE.PL
Fajnie, że do nas trafiłeś. Żeby zobaczyć wszystkie treści musisz posiadać konto.
ZALOGUJ ZAŁÓŻ KONTO
* * * * *

Święto rFactor 2 wychodzi DLC GT3 Power Pack!


Dzisiaj wielki dzień dla rFactora 2! Po raz pierwszy symulator otrzymuje płatną paczkę z autoryzowaną przez developera zawartością.
To co dla pozostałych simów jest standardem, w świecie "otwartej platformy moderskiej" która do tej pory opierała się głównie na modach (zawartość społecznościowa) to niemalże rewolucja na miarę wynalezienia koła.
O głęboko zakorzenionym przyzwyczajeniu do zawartości stworzonej przez samych graczy, niech świadczy, że w czasie rozmowy z jedną ze znanych postaci ze sceny rF2 w Polsce, okazało się że kolega na każdy dodatkowy tor czy auto do gry mówi - mod. Ot, siła przyzwyczajenia.

Dołączona grafika

Rok po tym jak prawa do tytułu od studia ISI przejęło Studio 397, udało się przygotować komplet 5 aut z klasy GT3.

Zawartość GT3 Power Pack:
  • Radical RXC Turbo
  • Callaway Corvette
  • Mercedes AMG
  • Bentley Continental
  • McLaren 650S
Dostępne na Steam w cenie 15€
http://store.steampo...wse/?filter=all

Detaliczny opis na stronie deva
https://www.studio-3...r-pack-release/
Auta można też kupić osobno w cenie po 5€ każde
Dołączona grafika

Razem z DLC pojawił się mały update, dlatego w Steam trzeba wybrać najnowszy build (wersja DX11 dostępna tylko tak)
Dołączona grafika

Wydaje się, że dobór aut jest poprawny, z lubianej i popularnej klasy, mimo że brak w nim najnowszych bolidów z ostatnich lat jak choćby BMW M6, Lambo Huracan, Acura NSX, Porsche 911 GT3 R czy choćby nowszego od SLSa Mercedes AMG GT3. Niemniej wyścigi endurance, z racji świetnego progresywnego działania fizyki opon, to jest to w czym rF2 jest bardzo mocny i z pewnością paczka autoryzowanych aut na licencjach sprawi, że takie ściganie nabierze nareszcie realistycznego charakteru. Oczywiście pod warunkiem, że Studio 397 nie spocznie na laurach i zabierze się za drugi najważniejszy element w grach wyścigowych - a mianowicie porządnie odwzorowane tory, najlepiej takie na których klasa GT3 ściga się w realnych seriach.

Do tej pory, pomimo że gra na rynku właściwie jest od 2013 roku, w rF2 nie znajdziecie w niej ani jednego laserowo skanowanego toru, co jest praktycznie standardem rynkowym. Assetto Corsa, iRacing, Raceroom, Project CARS czy nawet Forza mają je od dawna. To duży problem, bo całe pokłady wiernej fizyki opon marnują się w rFactorze na jazdę po torach które w większości można opisać jako fantasy track'i.
Stare ripy z rFactora 1, konwerty z innych gier czy wreszcie niezbyt urodziwe dzieła amatorów to niestety codzienność tej produkcji. Oby szybko się to zmieniło!

Czas dla rFactora płynie zresztą nieubłaganie, bo konkurencja nie zasypuje gruszek w popiele. Dopiero co debiutujący Project CARS 2 ma niewiele odbiegającą od erefa fizykę (przynajmniej na papierze) a stroną wizualną go dosłownie miażdży.

screen - porównanie deszcz rF2 vs PC2
Dołączona grafika

iRacing z nieporównanie większą bazą graczy po uzyskaniu licencji Porsche, kolejnych modelach GT3 jak Ferrari 488, wprowadził wyścigi na szutrze a w tym roku dostarczą jeszcze licencjonowaną serię Red Bull Global RallyCross Racing oferuje stabilną usługę, która dużo wcześniej niż rF2 przeniosła się na nowsze Direct X11
iRacing - iRMS ogólnie o rozwoju usługi
Na Steam wciąż najpopularniejszym simem pozostaje Assetto Corsa którego beta pojawiła się w tym samym czasie co rF2 a która wydaje się być krok przed anonsowaniem części drugiej, w tej edycji bowiem zdaje się wyczerpano większość możliwości i można myśleć o większych zmianach już na nowym silniku (i zapewne jeszcze nowszym API jak DX12 lub Vulkan)

Porównanie CCU daily czyli największej liczby graczy będących równolegle zalogowanych do gry (to nie jest średnia liczba graczy dziennie!)
Dołączona grafika


Dlatego od szybkości z jakąś Studio 397 jest w stanie wprowadzać dobrą jakościowo zawartość zależy czy rF2 podniesie się jeszcze z poziomu 300-400 graczy jaką utrzymuje od początku 2017 roku.

Dołączona grafika

Pracy mają zresztą dużo więcej bo do DX11 które de facto wciąż funkcjonuje w becie i ma problemy z wydajnością, trzeba będzie dostosować starszą zawartość jak tory które aż proszą się o ładniejszy dla oka wygląd i skorzystanie z nowszych shaderów czy ujednolicenie tekstur (wrzucanie plików w róznych formatach jak bmp png jpg i dds nie służy optymalizacji). Tu sama zmiana API nie sprawi że nagle rF2 zamieni się w next genowe Project CARS. Czeka ich z tym mnóstwo pracy, co widać po tym ile zajęła implementacja silnika FX, znanego nam z Assetto YEBISa. Wdrożona na wiosnę nakładka dodaje współczesne efekty, jednak wymaga dobrego opisania i stworzenia presetów jak LOW, MEDIUM czy HIGH dopasowanych wydajnością do możliwości maszyn samych graczy. A z tym jest jak widać problem mimo ponad pół roku czasu.

Tu studio pokazuje jakie efekty potrafi wydobyć przy odpowiednich modyfikacjach YEBISa
YEBIS post-effects

Zupełnie inna immersja kiedy mamy dynamiczne efekty cząsteczkowe
Dołączona grafika

czy widzialny deszcz i realistyczne odbicia
Dołączona grafika


Ważna informacja, zakupione dodatkowe auta w rF2 pojawią się jako zawartość Warsztatu Steam, między innymi z tego powodu DLC nie można współdzielić w ramach Family Share (tzn. jeśli korzystacie z gry na więcej niż jednym komputerze to DLC pojawi się tylko w miejscu zakupu)

Dołączona grafika

więcej o wrażeniach z jazdy nowymi autami wieczorem na forum:
rFactor 2 - Image Space Incorporated / Studio 397

wnikliwa recenzja DLC
DLC POWER PACK do rFactor 2 - wrażenia

10 Komentarze

Ile ten wasz "uber Sim" AC kosztuje w tej chwili ?

100 Euro +

Niech to w was wsiąknie ...

 

I tak, kazdy tor, auto to MOD (skrot od slowa MODYFIKACJA ; na polski)

 

To o czym wy mówicie, czyli cale seriie wyscigowe, paczki torów czy tematyczne dodatki to są DLC. Coś co kupujecie już dziesiątkami po wydaniu AC i tak was dziwi DLC do rf2 ?

 

Ehh... autorytety

No i jeszcze jedno. AC rzekomo ma tak wielgachną bazę uzytkowników i wyznawców ... i ... i nikt nie traktuje tego tytułu jako wyznacznika "jakości" simracera.

iR skupia praktycznie wszystkich najlepszych zawodników swiata i tytuły tam zdobywane w formulach czy GT znaczą najwięcej w świecei simracingu.

rf2 ma serię VEC , od wielu lat wyznacznik jakości kierowców endurance, a ciągle wzrastająca liczba chętnych do jazdy tam i otwarcie trzeciego "pokoju" pokazuje, że ma się dobrze liga i jej jakość (poziom kierowców)

no i mamy AC ...

 

najwięcej graczy ... i ? i tyle ... jedyny powód do chwały.

I płatne DLC za 80+ Euro.

Tytuł za 100 Euro powinien mieć wszystkie bajery świata. Powinien.

@ADAKAR, chcesz pluć jadem to idź gdzie indziej. 

@ADAKAR, wybacz cytat, do teraz pamiętam te mętne tłumaczenia znaczenia MODa, już nie brnij dalej proszę a obiecuje ci już tego nie wyciągać ;)

 

Co do ceny, to nawet nie podnosiłem że wyszło 2x drożej niż DLC do Assetto, bo to bez znaczenia, za dobry content płaci sie każdą cenę, co widać wyraźnie na przykładzie iRacing, gdzie €€€ lecą setkami...

 

Spoiler

 

Nie żartujmy, że to ma jakiekolwiek znaczenie kiedy masz kierę za circa 1000€?

 

I Ty i ja i zapewne jeszcze parę osób zapłaci chętnie, i znacznie więcej, tylko niech to będzie jednolity produkt. Jak już mamy 5 dobrych aut, to teraz pora na parę konkretnych torów - to zaznaczyłem w tekście czego jakoś nie komentujesz? Nie zgadzasz się i wolisz moderski badziew albo kradzione ripy?

Mimo wszystko troszkę drogawy ten debiut DLC dla RF2. 

5 furek za 15 ojro, to aż strach się bać kolejnych DLC :P

dodany link do recki aut z DLC

DLC POWER PACK do rFactor 2 - wrażenia

Może i fakt płatna paczka, ale czemu nic nie wspominacie ze wcześniejsze auta i serie były dodawane za darmo, gdzie w takim Asseto Corsa za wszystko co nowe trzeba płacić. No i tor taki jak Poznań nie jest skanowany, a czy odbiega od skanowanego. Sami jezdzicie na nieskanowanym Poznaniu na AC. Kiedyś jakiś twórca torów pisał, że skanowane tory to taki chwyt marketingowy, bo żeby zrobić dobry tor wcale nie potrzeba skanowania. Samo skanowanie pomaga w szybszym tworzeniu toru.

@marrkj może nie wspominali o rzeczach za free, a piszą o płatnym DLC, bo takie coś jest ważne dla tego produktu ;) Aby twórca nad czymś pracował i udoskonalał musi na tym zarabiać. Jeśli masz przychody z jakiejś marki to ją rozwijasz.

czemu nic nie wspominacie ze wcześniejsze auta i serie były dodawane za darmo, gdzie w takim Asseto Corsa za wszystko co nowe trzeba płacić
 

 

Poza tym co @Naxaz, dodam, że Kunos ma się dobrze ze swoją polityką wydawniczą, natomiast ISI a raczej jej pomysł na taki rF2 jaki znamy zbankrutował, gdyby nie S397 nie byłoby żadnej paczki. Zresztą dla mnie płatny content to zaleta, za dobrą pracę trzeba brać pieniądz i mam nadzieje że rF2 pójdzie dokładnie tą drogą.

> napisz własną, OBIEKTYWNĄ opinię o danym produkcie, która nie ma nic wspólnego z roastem
> zmywaj twarz z jadu, którym zostałeś opluty przez niektórych "maniaków" (bo inaczej tego nie da się określić)

Jeśli gracze AC, którzy po prostu wybrali ten produkt bo im najbardziej odpowiada są nazywani "wyznawcami", to jak można określić osoby, które są wyjątkowo aktywne, aby krytykować jakąkolwiek recenzję czy prywatną opinię o ich produkcie, gdzie jest choć jedna, niewielka wada? To jest społeczność, która zrzesza wszystkich simracerów i nikt na siebie nie pluje tutaj jadem tylko dlatego, że ma własne zdanie, które potrafi zaargumentować. Jeśli chcesz czytać same ochy i achy o danym produkcie, poszukaj albo sam załóż forum/stronę WWW o tym i śmiało pacyfikuj każdego, kto tylko powie, że "coś jest nie tak" - nawet jeśli jest to zgodne z prawdą. No ale jednak czasem prawda boli, prawda?

Ja tylko skomentuję to w taki sposób. Sam osobiście pisałem o niedoskonałościach AC na forum, które zrzesza większość graczy AC (oraz nie wyklucza osób grających w inne gry/simy!!) - większość raczej się ze mną zgodziła, ale wciąż osobiście uważam, że dla mnie jest to najlepszy sim. Jeśli napisałbym cokolwiek o rFactorze, również obiektywnie i szczerze, z plusami i minusami nawet na własnym forum (a co dopiero na innym forum, o zgrozo!), to obserwując to, co widzę tutaj czy na Facebooku, jeszcze brakowało by do tego wszystkiego pogróżek czy wyzwisk na prywatnych wiadomościach, albo i może nawet przerysowanych samochodów czy wybitych szyb ;)

EOT oraz życzę wszystkim miłego dnia