Skocz do zawartości

SIMRACE.PL używa cookies. Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące ciasteczek w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.Proszę zapoznać się z Polityka prywatności żeby uzyskać więcej informacji. Jeśli wyrażasz zgodę i nie chcesz więcej tej informacji kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje używanie cookies
Witaj na SIMRACE.PL
Fajnie, że do nas trafiłeś. Żeby zobaczyć wszystkie treści musisz posiadać konto.
ZALOGUJ ZAŁÓŻ KONTO
Zdjęcie

Jak zacząć w Project CARS 2 - PORADNIK POCZĄTKUJĄCEGO DRIVERA

poradnik

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
2 odpowiedzi w tym temacie

#1
rauf

rauf
  • Discord:rauf#2248
  • STEAM ID:rauf00
  • Origin ID:rauf00
  • Xbox Live:rauf00
  • PSN id:rauf00
  • Social Club:rauf00
  • Lokalizacjagłęboka wieś

Ponieważ Project CARS 2 urosło i przybyło mu nowych opcji, a sam gatunek jest raczej skomplikowany, spróbuje wprowadzić do wstępnych ustawień - tak żeby początkujący gracz mógł w 10 min ogarnąć najważniejsze funkcje i zacząć zabawę z nową grą  :tak:
 

1. USTAWIENIA GRAFICZNE

 
Gra jest ładna i choć generalnie ma dobrą optymalizację potrafi być wymagająca sprzętowo. Dla godnego wyglądu w 1080p wymaga jednak znalezienia odpowiedniego poziomu antyaliasingu (wygładzania krawędzi). Wszystkie porady z części pierwszej zachowały aktualność, tak więc polecam zajrzeć tu:

Jak ustawić grafikę w Project CARS - poradnik wymagania ustawienia do płynnej gry
 
pCARS jak każdy sim woli więcej niż 60 fps, dlatego lepiej celować w średnie 90fps a najlepiej zablokować gdzieś w tej okolicy. Można to zrobić softem jak MSI Afterburner z dodatkiem RTSS, lub za pomocą linii komend w Steam -fpscap XX gdzie XX to fps na które blokujemy render np. 90
 
Komendy startowe również te same, także polecam zajrzeć tutaj:
Lista komend - przydatnych skrótów Project CARS
 

2. KONFIGURACJA KIEROWNICY

 
Zaczynamy od znalezienia profilu naszej kiery, niestety nie załatwi to przypisu przycisków i tak trzeba zbindować wszystkie funkcje manualnie. Bez obaw, gra rozpozna też kierownice innych mniej znanych producentów czy OSW.
 
Jeśli chcecie jeździć tylko na łopatkach, to zaznaczamy auto sprzęgło które zadziała w autach bez sekwencji. Auto sprzęgło nie jest najlepiej rozwiązane więc w miarę możliwości lepiej z niego nie korzystać (zamula zmiany, utrudnia ruszanie po spinie itp). Można je też przypisać pod przycisk.
 
36988549540_3431a17552_o.jpg
 
Najpierw bindowanie urządzeń :arrow:  potem kalibracja. 

Przypisujemy pedały, skrzynie biegów, ręczny i co tam mamy.
 
36988550630_1dbb3e21c4_o.jpg
 
Dalej można skalibrować kierę i pedały (na poprzednim screenie widoczne)

 

Przy okazji warto przypisać przyciski/pokrętła do regulacji FFB, pCARS2 nie ma osobnych ustawień dla każdego auta, więc za każdym razem trzeba podregulowywać siły osobno, bez dobrego FFB nie ma jazdy więc radzę nie omijać tego kroku.
 
36574059253_d610f6baa4_o.jpg
 
Wracamy ustawić FFB, na początek polecam wybrać preset RAW - FFB bez efektów nadpisanych, bezpośrednie, linearne, z wyjściowymi ustawieniami jak na screenie.

Flavour: RAW
Gain: 100 (można regulować w locie przyciskami)
Volume: 50 (można regulować w locie przyciskami)
Tone: 50
FX: 50
Spring 0.20
 
37214358062_2e97be5e2b_o.jpg
 
Więcej o Force Feedback w tym wątku:
FORCE FEEDBACK w Project CARS 2 - ustawienia kierownicy z FFB
 

3. USTAWIENIE POPRAWNEGO FOV

 
Od dobrze ustawionego widoku, zależy nasze czucie drogi jak i poczucie prędkości.

W następnej zakładce wszystko do regulacji FOV i POV czyli pola widzenia i punktu mocowania kamery (naszego widoku)
 
37243820321_0daf2af6d9_o.jpg
 
 
FOV w pCARS jest horyzontalny, także dla monitora 16:9 w rozmiarze 27" stojącego w odległosci 60-80 cm będzie to okolica 80, więcej o przelicznikach tutaj:
Kalkulator FOV horizontal vs vertical
 
36533995894_0146b7637a_o.jpg

 

 

4. DOSTOSOWANIE RUCHÓW KAMERY

 
Jeśli nie przepadacie za nadmiernymi ruchami kamery w czasie jazdy to polecam poniższe ustawienia stabilizujące kamerę: Movement
 
37214372992_0629d64223_o.jpg
 

 

5. OGRANICZENIE POZIOMU ZNISZCZEŃ

 
Na początek żeby oszczędzić sobie frustracji z rozwalającym nas AI, sugeruje wyłączyć uszkodzenia do poziomu Visual Only, tak samo usterki mechaniczne (randomowe) na OFF.
 
37386062765_d0127ff3f1_o.jpg
 

 

6. KONFIGURUJEMY WYŚCIG

 
Tu definiuje się podstawowe warunki wyścigu, przykładowo zima i wali śniegiem.
No bo kto na początek nie bedzie chciał spróbować Ringu zimą?!?
 
37214369182_ed6e8b9347_o.jpg
 

 

7. OKREŚLAMY POZIOM SZTUCZNEJ INTELIGENCJI 

 

Poziom przeciwników jest bardzo różny, ogólnie 75/50 powinien być średniak, ale to zależy od kombinacji auta i toru. Na początek lepiej wybrać jednego bota i zobaczyć jak sobie radzi. Wrzucając pełny grid nie należy się dziwić rozwałce. AI to nie jest najmocniejsza strona gry.

Wybierając multiclass można dodać do 4 klas rywali na torze.
 
36988547490_9ac3d1910c_o.jpg
 

 

8. USTAWIENIA KAR

 
Tu można ograniczyć na początek kary żeby nie wlepiało w czasie testów i jazdy po bandach  :pije: 
 
36574053923_034e09e198_o.jpg
 

 

9. ZARZĄDZANIE PRESETAMI USTAWIEŃ WYŚCIGU

 
Tu można wybrać szybkie presety ustawień reguł dla różnych serii wyścigowych, bardzo przydatne.
 
37214363682_7ee8b78fbe_o.jpg
 
A tu zapisać swoje ulubione ustawienia (nie wiem dlaczego mi nie działa?)
 
37386058335_eea13ecd4e_o.jpg
 

 

10. POLECANE AUTA

 
Na początek warto zacząć od czegoś z gwarancją dobrego wykonania, tak fizyki jak i od strony graficznej.

Polecam coś z GT3, najlepsze auta moim zdaniem. 

Inne dobre na początek, które fajnie oddano to:

  • Audi R8 V10 Plus
  • BAC MONO
  • Ford GT
  • każda Ginetta
  • McLaren 570S
  • Radicale
  • większość LMP 

Po lewej na dole wybór malowania - Livery, na własne malowania jest 1 slot.

 

37214361822_39e29c2ced_o.jpg
 

 

11. POMOC W SETUPIE AUTA

 
Defaultowe ustawienia w pCARS są "bezpieczne", pod graczy na padach, auta nadmiernie płużą. Dlatego jeżeli nie znasz się na ustawieniach zawieszenia, a chcesz coś bardziej realistycznego, skorzystaj z porad inżyniera i prostych Q&A. Zaznacz że auto nie skręca, a automatycznie zostanie przestawione zawieszenie w kierunku bardziej realnego (zdecydowanie mniej podsterownego, co nie znaczy że zaraz nadsterownego, powinno być realniej i tyle). 
 
37386057145_eb44e2c032_o.jpg
 

 

11. REGULACJA FFB JUŻ NA TORZE

 

W niektórych autach będziemy mieli za słabe efekty w innych clipping (za duże siły na kole, jakby zamierała w zakrętach nie mogąc przekazać już więcej sygnałów). Dlatego przełącz HUD na telemetrię i monitoruj wykres FFB po lewej na dole, teraz można dopasować siły z pomocą pokręteł Volume i Tone (i sprawdzić ich moc w menu).

 
37214359882_7295eced33_o.jpg
 

 

12. ORIENTACJA W TERENIE - SPOTTER

 
Włącz spottera na Always, dużo ciekawsze rozwiązanie w stylu iRacing niż strzałki pokazujące przeciwników. Rzecz konieczna w multiplayerze żeby nie zrobić wstydu.
 
37196807826_a0afa5aa65_o.jpg
 
 
To z zasadzie wszystko, jesteś gotów do pierwszej jazdy. Project CARS to złożona gra i wymaga trochę czasu i zrozumienia wielu elementów. Żeby czerpać z niej w pełni przyjemność warto zacząć od małych kroczków i nie rzucać się od razu na wszystkie ficzery, jest sporo do odkrycia!
 
Dobrej zabawy!  :dres:


Użytkownik rauf edytował ten post 26 wrzesień 2017 21:24
link do tutka FFB

Ever tried. Ever failed. No matter. Try Again. Fail again. Fail better.

Rig

PC
 
38700337265_4a399a161c_o.jpg moje zaufane źródło testów sprzętu i technologii 
Guest uzupełnij swój profil i podziel się ustawieniami z innymi!
Jak wołać użytkownika i cytować fragmenty
Na priv pytaj mnie tylko o sprawy administracyjne! Od pytań intymnych i sprzętowych mamy forum ;)

#2
Martion

Martion

    Stały bywalec

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 461 postów
  • Discord:Martion#2322
  • STEAM ID:STEAM_0:1:47963338 / Martion
  • Origin ID:Martion15x
  • Xbox Live:Martion94r
  • PSN id:Martion__
  • Social Club:Martion___
  • LokalizacjaPoznań

W opisie "CSW V2.5", a na zdjęciu CSW V2  :lol:


PC

Rig

 

 

Mój worklog PC
Mój worklog rig/kokpit
Mój (martwy) worklog na forum.benchmark.pl


#3
Matzel

Matzel

    Bywalec

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPip
  • 142 postów
  • STEAM ID:matzel4

Pojawiły się modyfikacje do FFB

 

By zobaczyć linki musisz się Zalogować lub Zarejestrować

 

Osobiście odpaliłem Standard Mid i na moim G920 jest lepiej.

 

 

Excel z ustawieniami na FFB na każdy samochód + ocena torów.

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1hXeBmtlmSMjkcJkJVA-GJC5BkzEHIu0Y75c9IiUTGOc/edit#gid=1307062379

Użytkownik rauf edytował ten post 24 wrzesień 2017 09:14
link bez podglądu arkusza

i5-4570 3.2Ghz

GTX 2060

12Gb DDR3






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: poradnik

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych