Zrob spojnosc plikow w steamie i po sprawie.
Zastosuje się do rady kolegi.
Po wykonaniu spójności w ogóle nie rusza.
Najlepsza odpowiedź rauf , 22 maj 2016 12:59
Ustawienia końcowe Assetto, które można sobie sprawdzić i porównać z wynikai testu.
Dla kart poniżej GTX 780Ti zmniejszamy AA na MSAA x2 lub OFF, jeśli jeszcze brakuje to Shadow Resolution.
World details zmniejszać trzeba dopiero na jakiś integrach czy naprawdę starszych sprzętach z mniej niż 2GB VRAMu.
Dla słabszych kart można wyłączyć rozgrzane powietrze (heat)
Tu jak kto lubi, bez wpływu na wydajność. Osobiście przechyły (g-force) i drgania (shake) zmniejszam na 0.5x.
Jeśli chcemy na wyświetlaczu nakładać apki na siebie zaznaczamy App Overlapping - inaczej mają kolizję i się odpychają.
Na słabszych kartach proponuje eksperymentować z jakością luster (w tekście powyżej) i sprawdzić częstotliwość odświeżania odbić (RR Freq) - może to różnie skutkować.
Chyba znowu idziemy w kierunku: zrób format
A nie wystarczyło usunąć folder AC z Documents?
Tak wogóle najlepiej kontrolować ustawienia przez nakładkę zastępującą całego launchera
http://simrace.pl/fo...tywny-launcher/
Ever tried. Ever failed. No matter. Try Again. Fail again. Fail better.
@19bart83, powinno być OK, masz niski Variance co zawsze dobrze wieszczy, tak samo wysokie min fps. Dla mnie test jest całkiem wiarygodny także dla online, choć wtedy pojawia się większe obciążenie CPU przez obsługę klienta do serwera oraz zwykle apki których w benchu nie widać.
Zajrzyj jeszcze tutaj:
Benchmark Assetto Corsa - porównujemy wyniki testu w grze
Render Stats - opis apletu Assetto Corsa
Ever tried. Ever failed. No matter. Try Again. Fail again. Fail better.
Powiem szczerze, że za te ustawienia "wziąłem" się dopiero dzisiaj. Przeczytałem ten wątek od początku, pobawiłem się ustawieniami zarówno w grze jak i w plikach .ini i włączając benchmarka miałem 30 fps bez względu na ustawienia graficzne. Dopiero w momencie, gdy zacząłem grzebać w ustawieniach w GFE, nastąpiła znacząca poprawa. A ktoś tu chyba pisał, że nie warto ?
jakie komendy do plików .ini polecicie w celu zwiększenia ilości FPS?
Content manager wykorzystuje już chyba wszystkie opcje poukrywane w .ini a niedostępne w domyślnym launcherze.
Zresztą nie przychodzi mi na myśl, co miałoby cudownie zwiększyć fps, poza suwakami w lewo?
dużo pomaga wyłączenie dużego oporu kierownicy podczas postoju w boksie
Że jak?
Ever tried. Ever failed. No matter. Try Again. Fail again. Fail better.
Content manager wykorzystuje już chyba wszystkie opcje poukrywane w .ini a niedostępne w domyślnym launcherze.
Zresztą nie przychodzi mi na myśl, co miałoby cudownie zwiększyć fps, poza suwakami w lewo?
Nie wiem, dlatego się pytam.
Czy zmiana parametrów "threads" i wyłączenie skidmarków obecnie dalej ma uzasadniony sens?
Że jak?
W Assetto podczas postoju w boksach jak próbujesz kręcić to kierownica stawia opór (tak jak w rzeczywistości). Chyba Kowalski gdzieś wspominał, że idzie to wyłączyć.
Użytkownik Tycha edytował ten post 24 grudzień 2018 19:42
Latency is often more important than speed
Rig - SimuCube 1 (OSW) Direct Drive wheelbase with Kollmorgen AKM53G motor with Hengstler AD58 encoder, powered by Mean Well PSU 480/720W and fully shielded servo cables, HE Ultimate pedals with OMP pad kit, SIM-LAB P1-X rig, PRO-SIM/Quaife H pattern shifter with Honda Type R knob, PRO-SIM/Quaife sequential shifter, HE handbrake with LC, RRS carbon steering wheel 35cm, Sparco 33cm, Simracing Coach panel of buttons and paddle shifters, Samsung CRG9 49" 32:9 monitor
PC - Win 11, MB X570S, CPU 5800X3D UV-30, RAM DDR4 (Dual Rank) B-die 4x8GB 3800MHz->15,15,15,15,30,46,(tRFC 262)1.46V, GPU RTX3080 UV, PSU Corsair AX1600i, Benchtable Streacom BC1 V2
Gyro to skrót od gyroscope czyli żyroskop – "urządzenie do pomiaru lub utrzymywania położenia kątowego, działające w oparciu o zasadę zachowania momentu pędu". Dzięki Gyro lepiej odczuwamy przeciążenia na kierownicy, mamy lepszy, pełniejszy FF. Szczególnie czuć to przy szybko pokonywanych łukach, trail brakingu, nad czy podsterowności... itp. Łatwiej złapać samochód jak tył ucieka... itd. No dobra, skoro to takie dobre to czemu ten efekt jest w zakładce FF EXPERIMENTAL? Pewnie dlatego, że ponoć świetnie się sprawdza z wysokiej klasy kierownicami jak DD czy paskowe CSW.... itp. Może być gorzej z tanimi kierownicami, w tedy najlepiej samemu przetestować Gyro=1 i Gyro=0 i zdecydować która opcja nam pasuje.
Użytkownik Kowalski edytował ten post 25 grudzień 2018 08:48
Latency is often more important than speed
Rig - SimuCube 1 (OSW) Direct Drive wheelbase with Kollmorgen AKM53G motor with Hengstler AD58 encoder, powered by Mean Well PSU 480/720W and fully shielded servo cables, HE Ultimate pedals with OMP pad kit, SIM-LAB P1-X rig, PRO-SIM/Quaife H pattern shifter with Honda Type R knob, PRO-SIM/Quaife sequential shifter, HE handbrake with LC, RRS carbon steering wheel 35cm, Sparco 33cm, Simracing Coach panel of buttons and paddle shifters, Samsung CRG9 49" 32:9 monitor
PC - Win 11, MB X570S, CPU 5800X3D UV-30, RAM DDR4 (Dual Rank) B-die 4x8GB 3800MHz->15,15,15,15,30,46,(tRFC 262)1.46V, GPU RTX3080 UV, PSU Corsair AX1600i, Benchtable Streacom BC1 V2
No dobrze, a co jeszcze może nam dodatkowo obciążać procek oprócz tego całego dampera i ma wpływ na pojawienie się nam Warning! CPU occupancy >99%? A no na przykład sama kierownica. Zwykła dobrej klasy kierownica ma częstotliwość odświeżenia na poziomie 500Hz, lepsza już na poziomie 1000Hz. A jak wygląda sprawa z kierownicą DD w stylu OSW na płycie głównej Simucube? Tam mamy kilkanaście opcji, od 100Hz do 2...3..5000Hz... itp nawet jest unlimited. Oczywiści im większa częstotliwość odświeżania tym bardziej jest obciążony procek ale za to mogą być lepsze odczucia FF.
Użytkownik Kowalski edytował ten post 25 grudzień 2018 10:22
Latency is often more important than speed
Rig - SimuCube 1 (OSW) Direct Drive wheelbase with Kollmorgen AKM53G motor with Hengstler AD58 encoder, powered by Mean Well PSU 480/720W and fully shielded servo cables, HE Ultimate pedals with OMP pad kit, SIM-LAB P1-X rig, PRO-SIM/Quaife H pattern shifter with Honda Type R knob, PRO-SIM/Quaife sequential shifter, HE handbrake with LC, RRS carbon steering wheel 35cm, Sparco 33cm, Simracing Coach panel of buttons and paddle shifters, Samsung CRG9 49" 32:9 monitor
PC - Win 11, MB X570S, CPU 5800X3D UV-30, RAM DDR4 (Dual Rank) B-die 4x8GB 3800MHz->15,15,15,15,30,46,(tRFC 262)1.46V, GPU RTX3080 UV, PSU Corsair AX1600i, Benchtable Streacom BC1 V2
Jak tam Pany u Was po zastosowaniu moda SOL ? U mnie po tym spadły drastycznie fps-y. I co dziwne to wszystko uderza nie w kartę graficzną, a w jeden rdzeń procesora, u mnie dwa wątki się męczą po prawie 100% (ustawienia wielowątkowości w configu nic nie zmienia), a reszta bezrobotne, do tego zmieniłem grafikę na gtx1080 i grafika też się nudzi - 25-40% wykorzystania, a fps-y zjada obciązenie jednego rdzenia procka (a nawet nie rdzenia tylko wątku). Oj żeby tak wypuścili jakąś łatkę do silnika graficznego ,żeby wykorzystywał wszystkie wątki, to by był miód.
2x Xeon E5-2689, gtx1080, 64Gb ram, SSD, Thrustmaster T-150.
U mnie po instalacji Shaders Patcha i Sol FPSy się trochę poprawiły nawet, ale odinstalowałem wszystkie inne mody najpierw. Później zmuszony byłem z innego powodu do zrobienia całkiem czystej instalacji AC i zainstalowałem tylko Shaders Patcha i Sol, plus oczywiście jakieś tory i auta. Przejrzyj ustawienia grafiki w shaders patch i powłączaj tam różne kompresje i inne cuda. Zastanawiam się czy fakt, że masz Xeony nie powoduje takiego zachowania, może być, że pod Core i7, który ja mam jest to lepiej zoptymalizowane.
![]() |
Simracing w Polsce →
SIMRACING - hardware i software →
Logiteh g29Napisany przez Grinchek , 23 sty 2023 ![]() |
|
![]()
|
|
![]() |
Assetto Corsa →
Galeria foto i video →
Spequer GT7Napisany przez Spequer , 27 wrz 2022 ![]() |
|
![]()
|
|
![]() |
Simracing w Polsce →
SIMRACING - hardware i software →
Kierownice →
Kierownice THRUSTMASTER →
Serwis kierownic ThrustmasterNapisany przez JarekS , 12 cze 2022 ![]() |
|
![]()
|
|
![]() |
Simracing w Polsce →
SIMRACING - hardware i software →
Kokpity stelaże fotele →
DIY mocowanie Thrustmaster T-LCM + Playseat ChallengeNapisany przez YaNkEs , 22 lis 2021 ![]() |
|
![]()
|
|
![]() |
poradnik
Simracing w Polsce →
Komputery i konsole →
XBOX - konsole Microsoft →
Może ją jakiś inny jestem....Napisany przez Sulie80 , 23 wrz 2021 ![]() |
|
![]()
|
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych